A gyerekek rajzai
Apró örömök élvezete
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Márciusban sok mindennek örülhettünk. A nap melegének, lehetett játszótérre menni, régi-új játékokat játszhattunk, volt egy kis pihenés a hosszú hétvégén… És ki-ki a maga módján örült az esőnek is.
Apró örömök élvezete
A mindennapok során próbálunk minél több, olyan helyzeteket teremteni a gyermekek számára, amely által átérzik az öröm boldogságfokozó erejét.
A foglalkozást a „Meglengetem a karom, pedig alig akarom”, és az „Az én hangom” relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Imádok élni dalát. A dal hallgatása közben, játékos mozdulatokat végeztünk, majd a gyermekekkel körben állva, kézen fogva énekeltünk. Ezután közös, a csoportról készült képeket nézegetve, felelevenítettük a közös élményeinket. Beszélgettünk arról, hogy miért voltunk boldogok, miért mosolygunk a képeken, hogyan fejezzük ki, ha örülünk valaminek, az arcunkon miből derül ki, hogy örülünk. A csengettyűvel meséhez hívtam a gyermekeket, mondókáztunk, majd elmeséltem „Bezzeg Andrea: Újra együtt!” című meséjét. A mese után tükör előtt játszottunk érzékelő játékot. A tükör előtt megérintettük, megneveztük az érzékszerveinket, majd lerajzoltuk és beragasztottuk az érzékszerveink mellé, hogy mi okoz számunkra örömöt. Az apró örömök jelét kiszíneztük, majd felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre. Végül meghallgattuk „Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem” című dalát, közben megöleltük egymást, és örömtáncot jártunk
Március hónapban események, azaz örömök sorozatáról tudok beszámolni. A fiúk külön meglepetéssel szolgáltak nőnap alkalmából. Titokban készülődtek, örömet szerettek volna szerezni a lányoknak és női tanáraiknak, beleértve engem is. Igazi meglepetés volt számunkra és nagyon büszke voltam fiú-tanítványaimra!
A kiszebáb égetés is márciusi esemény volt iskolánkban. A bábot napokig készítettük, öltöztettük és mi is maskarába bújtunk azon a napon. Öröm volt nézni a telet elűzni akaró gyerekek mosolygó, vidám arcát.
Tanoda program keretében tavaszi veteményezés volt egy másik örömteli feladatunk. A kerti munka felélénkítette tanítványainkat, vidáman és boldogan mesélték iskolatársaiknak az „ültetkezésről”.
Április 9-én ünnepeljük a Roma Kultúra világnapját. Erre az eseményre készülve cigánykenyeret, azaz bodagot sütöttünk a gyerekekkel. Mintának készült a kenyér, hiszen napok múlva egyik fő feladatunk lesz a vendéglátás.
Az apró örömök hónapot – nekünk találták ki!
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A márciusi hónap sz ünnepeivel és ünnepekhez kapcsolódó tevékenységekkel, sok öröm megélésére adott lehetőséget. Március 8- án a Nőnapot ünnepeltük, ahol a fiúk kis pillangós nyalókával lepték meg a lányokat, és ennek a lányok nagyon örültek. Majd a kislányok, szépen megterített asztalnál megvendégelték a fiúkat, és Bagdi Bella személyiségfejlesztő dalait hallgatva örömmel eszegettek, beszélgettek egymással. Március 11-én ünnepeltük Nemzeti ünnepünket, amely szintén örömforrás volt, hisz a városunkban működő zenekar kísérte meneteléseinket, ami elvarázsolta a kicsiket, és az azt követő nemzeti játszóház tevékenységei is sok sikerélmény átélésére adott lehetőséget. A víz világnapi játékaink során is megannyi pozitív élménnyel, örömforrással gazdagodhattak. A boldog halacskák mesével is azt erősítettük a gyerekekben, hogy apró dolgoknak is nagyon lehet örülni. Arra igyekszünk minden tevékenység során a gyerekeket nevelni, hogy amikor sikerül valamit megtenni, annak nagyon örüljenek az adott pillanatban, élvezzék a pozitív élmény megélését.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Ebben a hónapban az apró örömökrők beszélgettünk több alkalommal.
Örülünk, ha együtt lehetünk, örülünk, ha meglepjük a szüleinket, társainkat egy- egy gesztussal, apró ajándékkal. Örülünk, hogy egészségesek vagyunk, vagy éppen meggyógyultunk, vagy találkozunk a barátunkkal… hangzott a gyerekek válasza közös beszélgetések alkalmával.
Foglalkozás:
– Meghallgattuk Bagdi Bella Imádok élni című számát (többször is a hónap során)
– Relaxáció után: a gyerekek meghallgatták az Újra együtt című mesét. Tódi, és Góliát története elgondolkodtatta őket, hogy mennyi minden van körülöttük, aminek leket örülni:
– a közös bodobács gyűjtés a vödörbe az óvoda udvarán
– színházi élmény mese nézés…
– természetfilmek nézése állatokról, bolygókról (ez nagyon érdekli őket) a csoportszobában kivetítve
– Körjátékok, mondókázás
– festés
– szaladgálni az ovi udvarán a barátokkal
– játszótéren játszani
– tavaszi virágok illatát érezni
– fagyizni sorolták.
Megbeszéltük, hogy melyik érzékszervünk milyen élményeket közvetít nekünk: színek, ízek, illatok, cirógatás, zene….
Elővettük az érzékszerves kirakó játékunkat, és csoportosítottuk a hozzá tartozó kártyákat az érzékszerv kártyákhoz.
Játszottunk Mi változott meg?, Hangnyomozó, Mi van a zsákomban? Ki tűnt el a csoportból? játékokat, amelyek nagy kedvencek a csoport számára. A közös játék öröme, a sikerélmény átélése, egymás örömének megtapasztalása mind, mind hozzásegíti a gyerekeket az apró örömök megéléséhez, tudatosításához.
Végezetül segítettünk „Misi”mókusnak a labirintusban hozzájutni a csemegéjéhez.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Ebben a hónapban az apró örömökrők beszélgettünk több alkalommal.
Örülünk, ha együtt lehetünk, örülünk, ha meglepjük a szüleinket, társainkat egy- egy gesztussal, apró ajándékkal. Örülünk, hogy egészségesek vagyunk, vagy éppen meggyógyultunk, vagy találkozunk a barátunkkal… hangzott a gyerekek válasza közös beszélgetések alkalmával.
Foglalkozás:
– Meghallgattuk Bagdi Bella Imádok élni című számát (többször is a hónap során)
– Relaxáció után: a gyerekek meghallgatták az Újra együtt című mesét. Tódi, és Góliát története elgondolkodtatta őket, hogy mennyi minden van körülöttük, aminek leket örülni:
– a közös bodobács gyűjtés a vödörbe az óvoda udvarán
– színházi élmény mese nézés…
– természetfilmek nézése állatokról, bolygókról (ez nagyon érdekli őket) a csoportszobában kivetítve
– Körjátékok, mondókázás
– festés
– szaladgálni az ovi udvarán a barátokkal
– játszótéren játszani
– tavaszi virágok illatát érezni
– fagyizni sorolták.
Megbeszéltük, hogy melyik érzékszervünk milyen élményeket közvetít nekünk: színek, ízek, illatok, cirógatás, zene….
Elővettük az érzékszerves kirakó játékunkat, és csoportosítottuk a hozzá tartozó kártyákat az érzékszerv kártyákhoz.
Játszottunk Mi változott meg?, Hangnyomozó, Mi van a zsákomban? Ki tűnt el a csoportból? játékokat, amelyek nagy kedvencek a csoport számára. A közös játék öröme, a sikerélmény átélése, egymás örömének megtapasztalása mind, mind hozzásegíti a gyerekeket az apró örömök megéléséhez, tudatosításához.
Végezetül segítettünk „Misi”mókusnak a labirintusban hozzájutni a csemegéjéhez.
A gyerekekkel egy héten át próbálgattuk, milyen úgy élni, ha egy testrészünket, érzékszervünket nem tudjuk használni. Nem volt egyszerű az élet, kezek, látás, hallás stb. nélkül. Viszont nagy volt az örömünk a játék végén, hogy újra használatuk „őket”.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekekkel az életben átélt apró örömökről beszélgettünk. Összegzésül lerajzolták azokat.
Kicsit megkéstünk a feladatunkkal, de annál lelkesebben készítettük el a mi örömfánkat!
Én megrajzoltam a fánk körvonalait, amit a gyerkőceink közösen színeztek, majd jöttek a pillangóink 🙂
Többfélét rajzoltam elő nekik amit kivágtunk és nemcsak a nevünket írtuk rá, hanem egyénileg díszítettük is azokat, hogy még egyedibbek, ránk jellemzőek legyenek.
Apró kis örömeinket jelképezik, mely lehet egy kedves mosoly, dícsérő szó vagy csak a napsütéses idő megérkezte. Élvezük ennek a feladatnak az elkészítését:)