Az órát beszélgetőkörrel kezdtük. Mindenki húzott egy természet fotót, aminek a segítségével az apró örömök széles spektruma tárult fel. Az óra második felében a Van nekem egy álmom dal koreográfiáját gyakoroltuk és arról beszélgettünk, hogy az örömteli út a fontos, nem a cél.
Apró örömök élvezete
Hogyan is lehet az előttünk álló húsvétot méltón, örömmel megjeleníteni óvodánkban?
A szülőkkel való közös húsvéti mézes sütemények elkészítése lesz a számunkra megfelelő válasz! Ennél nagyobb öröme nem lehet egy kis gyermeknek, ha szeretett édesanyjával, édesapjával, vagy nagymamájával alkotva közelednek a csoda szép megújuló tavaszi ünnep felé! Természetesen a sütemények elkészítése a vendégvárás előfutáraként sz6olgál és az óvoda mindennapjainak keretében a lo9csolkodás elengedhetetlen kiegészítője lesz!
Áldott Húsvéti Ünnepeket Mindenkinek!
A boldogságot okozó pillanataink mellett sokszor elmegyünk anélkül, hogy felfigyelnénk rájuk. Pedig értékelni kellene minden apró örömöt, szebbek lennének a szürkének tűnő hétköznapok is!
A 100.dik matematika órát a gyerekek tartották. Nagyon nagy boldogság volt számukra, hogy tanítói szerepbe bújhattak.
A mozgás és sport is örömet ad. A Exatlonisták hihetetlen erővel küzdöttek egymás ellen, az „utolsó” testnevelésórán.
Március 15.-én a hőseinkre emlékeztünk, és azokra a dolgokra amiket örökségül kaptunk.
Megünnepeltük a boldogság világnapját!
A víz világnapján megbeszéltük, mennyire fontos életünkben a víz, mennyi örömet okoz nekünk. Mindenki lerajzolta kinek mi jut eszébe először a vízről. Happy-hét keretében,egy egész héten keresztül foglalkoztunk a „vízzel”. Mennyire fontos és nélkülözhetetlen számunkra.
Sok-sok apró örömet összegyűjtöttünk. Néhányat megemlítek a teljesség igénye nélkül.
• Nevettess meg valakit!
• Játssz egy jót a testvéreddel !
• Élvezz ki egy kiadós reggelit, mindennel, ami ezzel együtt jár!
• Hívj fel egy jó barátot!
• Ajándékozz meg valakit, aki közel áll a szívedhez!
• Énekelj a zuhany alatt!
• Ölelj át valakit jó hosszan!
Szeresd önmagad úgy, ahogy vagy!
• Fogd a kedvenc könyvedet, és kuckózz be egy fotelbe!
• Nézz jó filmeket egy jó társaságban!
• Aludd ki magad!
• Emlékeztesd magadat, hogy milyen csodálatos is vagy!
• Emlékezz vissza valami szépre, ami boldoggá tett
• Örülj jó előre valaminek, amire már régóta vársz!
• Adj valakinek egy puszit!
Ebben a hónapban megtanultuk az igazi boldogság az apróságokban bújik meg. Meg kell keresniük a saját örömforrásaikat.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka elmondása
3.Relaxációs gyakorlat
4.Beszélgetés a napi örömökről
5. Boldog Dóra boldog napja-közös meseírás
6.Lerajzolom magam amikor boldog vagyok
A hónap témáit tantárgyi koncentrációban próbálom feldolgozni, a heti tematikához kapcsolódva szervezem a foglalkozásokat. A csoport szemléletébe teljesen bele tudom illeszteni az apró örömöket, a mindennapjainkban folyamatosan felhívom a gyermekek figyelmét, ha valami örömteli dolog történik, akár az időjárás, akár egy születésnap örömeiről legyen szó.
A csoport már ismeri Boldog Dórit, ha megszólal a harangocska, és leülünk a szőnyegre, már várják, hogy mit mesél a báb. Most a szomorúságát mesélte el, hogy milyen rosszkedvűen ébredt reggel. Megbeszéltük, hogy hogyan lehet meglátni a jót, az apró örömöt, ami eloszlatja a rosszkedvünket. Nagyon jól értelmezték a gyerekek a témát, sok apró örömöt soroltak fel. Dóri bemutatta a barátját, Vidám Vilit, aki elmondta, hogy hogyan alkalmazza a varázs babjait. Nekünk is vannak arany babjaink, az Égig érő paszuly című meséhez festettem be aranyra egy marék babot. Vili zsebében lapultak, és ha egy kisgyemek tudott mondani apró örömöt, akkor előkerült a zsebéből, és sorba rakta a földre. Megszámoltuk, hogy mennyi örömöt sikerült felsorolni.
A gyerekkel előzetesen veteményeztünk babot, csicseri borsót, lencsét, színeztünk hozzá várat, és figyeltük, mikor ér fel az égig. Volt öröm, amikor sikerült elérni az égig a paszulynak. A dughagymánk, zsázsa magunk is kikelt, amit elfogyasztottak a gyerekek a reggelihez. Ezek is hozzá tartoznak az apró örömeinkhez, a saját magunk termelt étel elfogyasztása. Ezekkel az apró örömökkel alapozzuk meg az optimista szemléletünket.
A hónap témáit tantárgyi koncentrációban próbálom feldolgozni, a heti tematikához kapcsolódva szervezem a foglalkozásokat. A csoport szemléletébe teljesen bele tudom illeszteni az apró örömöket, a mindennapjainkban folyamatosan felhívom a gyermekek figyelmét, ha valami örömteli dolog történik, akár az időjárás, akár egy születésnap örömeiről legyen szó.
A csoport már ismeri Boldog Dórit, ha megszólal a harangocska, és leülünk a szőnyegre, már várják, hogy mit mesél a báb. Most a szomorúságát mesélte el, hogy milyen rosszkedvűen ébredt reggel. Megbeszéltük, hogy hogyan lehet meglátni a jót, az apró örömöt, ami eloszlatja a rosszkedvünket. Nagyon jól értelmezték a gyerekek a témát, sok apró örömöt soroltak fel. Dóri bemutatta a barátját, Vidám Vilit, aki elmondta, hogy hogyan alkalmazza a varázs babjait. Nekünk is vannak arany babjaink, az Égig érő paszuly című meséhez festettem be aranyra egy marék babot. Vili zsebében lapultak, és ha egy kisgyemek tudott mondani apró örömöt, akkor előkerült a zsebéből, és sorba rakta a földre. Megszámoltuk, hogy mennyi örömöt sikerült felsorolni.
A gyerekkel előzetesen veteményeztünk babot, csicseri borsót, lencsét, színeztünk hozzá várat, és figyeltük, mikor ér fel az égig. Volt öröm, amikor sikerült elérni az égig a paszulynak. A dughagymánk, zsázsa magunk is kikelt, amit elfogyasztottak a gyerekek a reggelihez. Ezek is hozzá tartoznak az apró örömeinkhez, a saját magunk termelt étel elfogyasztása. Ezekkel az apró örömökkel alapozzuk meg az optimista szemléletünket.
Picit belefeledkeztünk a foglalkozásba és sok kép nem készült. Készítettünk egy örömleltárt, majd Boldogságórás képeket vittem válogatva, amin boldogok voltak, mosolyogtak és együtt felidéztük miért is voltunk az adott képen vidámak. A foglalkozást az érzékszervelhez kapcsoltuk, minden érzékszervhez kerestünk apró örömöket. Ha jónak találtuk akkor meg is tapsoltuk egymást. A témát továbbadva pedig örömölelést tartottunk az oviban az udvaron.
2.osztályos diákjaimmal összegyűjtöttük a közös pillanatokat. Fotók közül választották ki a legkedvesebb élményeiket.
2.osztályos diákjaimmal összegyűjtöttük a közös pillanatokat. Fotók közül választották ki a legkedvesebb élményeiket.
A hét folyamán az apró örömök élvezetének lehetőségeiről, azok széles skálájáról, az ahhoz tartozó érzések és cselekedetek sokaságával ismerkedtünk meg. Az apró örömöket az érzékszervekhez kötötten csoportosítottuk és megbeszéltük azt is, hogy kinek mi okozott legutóbb örömöt, minek a hatására öntötte el szívét a boldogság. A mesén keresztül érzékeltettem velük, hogy néha az apró dolgoknak is mekkora jelentőségük lehet és mennyi minden van a világban, aminek örülhetünk. A téma feldolgozása során felelevenítettük a célok kitűzéséhez és eléréséhez kapcsolódó élményeinket is. Bagdi Bella dalait játékos mozdulatokkal összekötve többször is meghallgattuk. A gyerekek így a zenei élmény mellett a mozgásban rejlő örömöt is átélhették. Az apró örömök jelének színezése mellett közösen készítettünk egy virágos rétet, melynek látvány és illata a valóságban örömmel tölthet el bennünket, nem beszélve a közösen végzett tevékenység boldogságfokozó hatásáról. Játszottunk ölelő helycserés játékot, ahol az öleléssel igyekeztünk egymásnak apró örömöt okozni, illetve a gyerekek körbe ülve azt is elmondhatták, hogy miért szeretik a mellettük ülő gyereket. A hét folyamán igyekeztem minden a nap folyamán észrevett apró örömforrásra felhívni a figyelmüket és tudatosítani bennük, hogy mennyire meghatározók tudnak lenni ezek az apró dolgok az életünkben.