Flashmob igazi csapatmunka volt. Minden percét élveztük. Ez a kis műsor visszaadja iskolánk hétköznapi hangulatát, szeretetét, összefogását, boldogságát…..mert jobb velünk a világ!😊😉🥰
Apró örömök élvezete
Flashmob igazi csapatmunka volt. Minden percét élveztük. Ez a kis műsor visszaadja iskolánk hétköznapi hangulatát, szeretetét, összefogását, boldogságát…..mert jobb velünk a világ!😊😉🥰
Flashmob igazi csapatmunka volt. Minden percét élveztük. Ez a kis műsor visszaadja iskolánk hétköznapi hangulatát, szeretetét, összefogását, boldogságát…..mert jobb velünk a világ!😊😉🥰
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
A Zöldliget Óvoda Pillangó csoportja nagyon szereti a könyveket nézegetni, egymásnak szeretnek mesélni belőle. A gyerekek úgy gondolták, hogy Boldog Dórának szeretnének örömet okozni és szeretnék felvidítani azzal ha mesélnek neki egy szép történetet. A kedves kis szőke kislány a csoportból azonnal mosolyt varázsolt Boldog Dóra arcára a vidám történet elmesélésével. Ezt követően elvitték egy állatkertbe, ahol sok érdekes állattal találkozhatott, megnézhette őket az állatkert legmagasabb pontjából. Végül pedig egy fodrászszalonba kapott meghívást, ahol a haját szépen megmosta a fodrásznéni, majd megszárította és újra befonta. Boldog Dóra szomorú napja végül vidámmá vált ezekkel az apró örömökkel, melyek elűzték rossz álmát és rossz kedvét. Szívesen játszott tovább együtt a gyerekekkel a csoportban.
„Mitől jó egy nap?
Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet, hogy még jobb, mint a mai.” (Janikovszky Éva)
Az apró örömök hónapja lehetőséget ad, hogy még jobban megismertessük és megértessük a gyerekekkel, hogy bármi okozhat örömet. Vegyük észre az apró dolgokat,ami eddig fel se tűnt, mert természetes volt számára.
A beszélgetések során sokat meséltek, mi okoz nekik örömet, és kezdtek felfedezni olyan dolgokat, amit eddig észre sem vettek.
A hónap folyamán kaptak hat korongot, amit saját maguk nyomdázhattak le, így máris közelebb érezték magukhoz. A feladat az volt, hogy ha valami apró örömöt érez, tegyen át egy korongot egy másik helyre. Nap végén megbeszéltük, ki hány korongot gyűjtött. Volt, akinek mind a hat koronghoz volt egy apró öröme. Néhány tanuló egy – kettőt gyűjtött, ami hét végére 3-4-re emelkedett. egymástól tanultak. Hétvégén is folytatták néhányan, és otthon elmesélték szüleiknek az apró örömöket.
Meghallgattuk a hónap dalát, amit élvezettel hallgattak.
Megismerkedtünk egy osztály életével, a Volt egyszer egy osztály címmel. Beszélgettünk a hallottakról, majd rajzolhattak a meséhez.
„Öröm-köröm” címmel a gyerekek le is rajzolhatták az apró örömeiket. Volt aki a négy évszak örömeit rajzolta, volt aki 4 apró örömöt.
A kedvencük a Apró örömök szigetének a tervezése volt, amit párban készítettek. Élmény volt nézni, ahogy megbeszélik, tervezgetik a szigetet, együtt dolgoztak.
Számomra a legnagyobb örömöt az jelentette a hónapban, hogy tényleg kezdték észrevenni az apró dolgokat, ami örömet okozhat. (madarak éneke, virágok illata, anya ölelése, simogatás, ölelés, mosoly, jó szó…) Természetesen reggelente én is elmondtam egy apró örömöt, ami ért a reggel során. A kedvencem az volt, amikor az egyik legelevenebb kisfiú odament a társához, és biztatta, segítette, hogy meg tudod csinálni. Jó volt hallani, hogy visszaköszönnek a mondataink, a gondolatok.
Bízom benne, hogy sikerült az apró örömök értékét átadni a gyerekeknek.
„Mitől jó egy nap?
Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet, hogy még jobb, mint a mai.” (Janikovszky Éva)
Az apró örömök hónapja lehetőséget ad, hogy még jobban megismertessük és megértessük a gyerekekkel, hogy bármi okozhat örömet. Vegyük észre az apró dolgokat,ami eddig fel se tűnt, mert természetes volt számára.
A beszélgetések során sokat meséltek, mi okoz nekik örömet, és kezdtek felfedezni olyan dolgokat, amit eddig észre sem vettek.
A hónap folyamán kaptak hat korongot, amit saját maguk nyomdázhattak le, így máris közelebb érezték magukhoz. A feladat az volt, hogy ha valami apró örömöt érez, tegyen át egy korongot egy másik helyre. Nap végén megbeszéltük, ki hány korongot gyűjtött. Volt, akinek mind a hat koronghoz volt egy apró öröme. Néhány tanuló egy – kettőt gyűjtött, ami hét végére 3-4-re emelkedett. egymástól tanultak. Hétvégén is folytatták néhányan, és otthon elmesélték szüleiknek az apró örömöket.
Meghallgattuk a hónap dalát, amit élvezettel hallgattak.
Megismerkedtünk egy osztály életével, a Volt egyszer egy osztály címmel. Beszélgettünk a hallottakról, majd rajzolhattak a meséhez.
„Öröm-köröm” címmel a gyerekek le is rajzolhatták az apró örömeiket. Volt aki a négy évszak örömeit rajzolta, volt aki 4 apró örömöt.
A kedvencük a Apró örömök szigetének a tervezése volt, amit párban készítettek. Élmény volt nézni, ahogy megbeszélik, tervezgetik a szigetet, együtt dolgoztak.
Számomra a legnagyobb örömöt az jelentette a hónapban, hogy tényleg kezdték észrevenni az apró dolgokat, ami örömet okozhat. (madarak éneke, virágok illata, anya ölelése, simogatás, ölelés, mosoly, jó szó…) Természetesen reggelente én is elmondtam egy apró örömöt, ami ért a reggel során. A kedvencem az volt, amikor az egyik legelevenebb kisfiú odament a társához, és biztatta, segítette, hogy meg tudod csinálni. Jó volt hallani, hogy visszaköszönnek a mondataink, a gondolatok.
Bízom benne, hogy sikerült az apró örömök értékét átadni a gyerekeknek.
„Mitől jó egy nap?
Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet, hogy még jobb, mint a mai.” (Janikovszky Éva)
Az apró örömök hónapja lehetőséget ad, hogy még jobban megismertessük és megértessük a gyerekekkel, hogy bármi okozhat örömet. Vegyük észre az apró dolgokat,ami eddig fel se tűnt, mert természetes volt számára.
A beszélgetések során sokat meséltek, mi okoz nekik örömet, és kezdtek felfedezni olyan dolgokat, amit eddig észre sem vettek.
A hónap folyamán kaptak hat korongot, amit saját maguk nyomdázhattak le, így máris közelebb érezték magukhoz. A feladat az volt, hogy ha valami apró örömöt érez, tegyen át egy korongot egy másik helyre. Nap végén megbeszéltük, ki hány korongot gyűjtött. Volt, akinek mind a hat koronghoz volt egy apró öröme. Néhány tanuló egy – kettőt gyűjtött, ami hét végére 3-4-re emelkedett. egymástól tanultak. Hétvégén is folytatták néhányan, és otthon elmesélték szüleiknek az apró örömöket.
Meghallgattuk a hónap dalát, amit élvezettel hallgattak.
Megismerkedtünk egy osztály életével, a Volt egyszer egy osztály címmel. Beszélgettünk a hallottakról, majd rajzolhattak a meséhez.
„Öröm-köröm” címmel a gyerekek le is rajzolhatták az apró örömeiket. Volt aki a négy évszak örömeit rajzolta, volt aki 4 apró örömöt.
A kedvencük a Apró örömök szigetének a tervezése volt, amit párban készítettek. Élmény volt nézni, ahogy megbeszélik, tervezgetik a szigetet, együtt dolgoztak.
Számomra a legnagyobb örömöt az jelentette a hónapban, hogy tényleg kezdték észrevenni az apró dolgokat, ami örömet okozhat. (madarak éneke, virágok illata, anya ölelése, simogatás, ölelés, mosoly, jó szó…) Természetesen reggelente én is elmondtam egy apró örömöt, ami ért a reggel során. A kedvencem az volt, amikor az egyik legelevenebb kisfiú odament a társához, és biztatta, segítette, hogy meg tudod csinálni. Jó volt hallani, hogy visszaköszönnek a mondataink, a gondolatok.
Bízom benne, hogy sikerült az apró örömök értékét átadni a gyerekeknek.
„Mitől jó egy nap?
Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet, hogy még jobb, mint a mai.” (Janikovszky Éva)
Az apró örömök hónapja lehetőséget ad, hogy még jobban megismertessük és megértessük a gyerekekkel, hogy bármi okozhat örömet. Vegyük észre az apró dolgokat,ami eddig fel se tűnt, mert természetes volt számára.
A beszélgetések során sokat meséltek, mi okoz nekik örömet, és kezdtek felfedezni olyan dolgokat, amit eddig észre sem vettek.
A hónap folyamán kaptak hat korongot, amit saját maguk nyomdázhattak le, így máris közelebb érezték magukhoz. A feladat az volt, hogy ha valami apró örömöt érez, tegyen át egy korongot egy másik helyre. Nap végén megbeszéltük, ki hány korongot gyűjtött. Volt, akinek mind a hat koronghoz volt egy apró öröme. Néhány tanuló egy – kettőt gyűjtött, ami hét végére 3-4-re emelkedett. egymástól tanultak. Hétvégén is folytatták néhányan, és otthon elmesélték szüleiknek az apró örömöket.
Meghallgattuk a hónap dalát, amit élvezettel hallgattak.
Megismerkedtünk egy osztály életével, a Volt egyszer egy osztály címmel. Beszélgettünk a hallottakról, majd rajzolhattak a meséhez.
„Öröm-köröm” címmel a gyerekek le is rajzolhatták az apró örömeiket. Volt aki a négy évszak örömeit rajzolta, volt aki 4 apró örömöt.
A kedvencük a Apró örömök szigetének a tervezése volt, amit párban készítettek. Élmény volt nézni, ahogy megbeszélik, tervezgetik a szigetet, együtt dolgoztak.
Számomra a legnagyobb örömöt az jelentette a hónapban, hogy tényleg kezdték észrevenni az apró dolgokat, ami örömet okozhat. (madarak éneke, virágok illata, anya ölelése, simogatás, ölelés, mosoly, jó szó…) Természetesen reggelente én is elmondtam egy apró örömöt, ami ért a reggel során. A kedvencem az volt, amikor az egyik legelevenebb kisfiú odament a társához, és biztatta, segítette, hogy meg tudod csinálni. Jó volt hallani, hogy visszaköszönnek a mondataink, a gondolatok.
Bízom benne, hogy sikerült az apró örömök értékét átadni a gyerekeknek.
A téma feldolgozásának kezdetén megkérdeztem a gyermekeket, hogy minek örültek, örül nek aznap, és mi az, aminek örülni tudnának.Sokféle választ kaptam (csokinak, babának, anyának…), így megállapítottuk közösen, hogy milyen sok „örülni való” is van nap, mint nap. Ezen a héten ( márc.22.) volt a Víz világnapja, melynek kapcsán beszélgettünk, képeket, videófelvételeket tekintettünk meg a vízről, valamint kísérleteztünk és vizes játékokat játszottunk – örültünk és örülünk a víznek, amely nélkül nem élhetnénk és sok-sok örömteli tevékenységet is nélkülöznünk kellene. Ezt az örömünket jelenítettük meg a mosolygó vízcseppek elkészítésével.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi Boldogságóránk témáját, ebben a hónapban rendhagyó módon dolgoztuk fel.
Amellett, hogy beszélgettünk arról, hogy mi okoz számunkra örömet, és miért jó másoknak örömet okozni, fontos esemény is történt gyerekeinkkel.
Márciusban ugyanis ellátogatott óvodánkba Lázár Péter, roma pedagógus, a Kedvesház pedagógia alapítója. Nagy öröm volt ez számunkra, hiszen Péter a roma gyerekekkel való foglalkozás kulcsát adja a kezünkbe. Nagyon sokat tanulhattunk tőle az elvégzett képzések által, melyek gyakorlati alkalmazása nagyon fontosak ahhoz, hogy az intézményünkbe járó gyerekek boldog , kiegyensúlyozott ovisokká váljanak.
Azt gondoljuk, hogy a gyerekeknek tartott interaktív foglalkozás keretében ők is megismerhették Péter bácsi személyiségének varázsát.
Mi pedig továbbra is alkalmazzuk Péter legfontosabb mottóját :
“Kérlek szépen, nyisd ki!”