A márciusi hónap igazán bővelkedett olyan témákkal, tevékenységekkel, amelyek tele voltak apró örömökkel. Például a nőnapi ajándékozás okozott örömet a gyerekeknek, felnőtteknek egyaránt. Húsvétra készülve, apró örömöket szerezve, előkerültek a húsvéti memória és kirakó játékok, versenyzések, tojáskereső játékok. Beszélgettünk a gyerekekkel mit tudunk tenni, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A nagycsoportos gyermekek már nagyon jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket és hogyan tudnák magukat, vagy ha ilyet tapasztalnak egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek.
Az apró örömök a mindennapokban jelen vannak, arra törekszünk, hogy a gyerekek értékeljék ezeket!
Apró örömök élvezete
A boldogság világnapján mi is csatlakoztunk Széll Henriett boldogságóra nagykövet kiváló ötletéhez. Élmény volt figyelni, ahogy a kis piros szívek körül egyre nő a szeretet! Köszönjük az ötletet!
CAPCAP
A diákok szerint a legszebb téma és a legizgalmasabb feladat volt a márciusi.
Apró örömök, és azok gyakorlása! Hogyan járjuk körbe a tárgykört? A legelején még fejtörést okozott a kidolgozás és megoldás, de tanulói ötlet alapján, és az én beleegyezésemmel, segítségül hívtuk a mesterséges intelligenciát. Csak az állatok legjobb tulajdonságaira használtuk és azokat vetítettük magunkra!
Örömmel számolhatok be az átélt élményekről, bátran mondhatom és a képek bizonyítják, megszületett a legjobb RÖMÖK! Személyiségfejlődésükben szintemelő lett a mi CAPCAP-unk!
Hálás vagyok, köszönöm!
A fejkődési szemléletmód jegyében olyan könyvjelzőket készítettek a gyerekek, amikre bátorító üzeneteket írtak.
A fejkődési szemléletmód jegyében olyan könyvjelzőket készítettek a gyerekek, amikre bátorító üzeneteket írtak.
Apró örömök élvezete
Ezt a boldogságóra foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük. A „hervad a virágom, éled a virágom”-nál a gyermekek helyben állnak. A „hervad” szó hallatán elkezdtük a fejünket lazán előre ejteni, majd hozzá a két vállunkat, majd a törzset. Az „éled a virágom”-nál visszaemelkedtünk szép egyenes testhelyzetbe. Ezután meghallgattuk Bagdi Bella: Jobb Veled a Világ című albumjáról az „Imádok élni” című dalát. A gyermekekkel közösen kitaláltunk különböző mozdulatsorokat.
A témát mesével dolgoztunk fel, Bezzeg Andrea: Újra együtt című meséjét olvastam el, melyre Boldog Dóra hívta a gyermekeket a kis mondókájával. Mesehallgatás után megbeszéltük, hogy kinek mi okoz örömöt egy nap. Hogyan segíthetünk, akik esetleg arra rászorulnak. Ki milyen ételt rakna egy szépen terített asztalra. Ezután a gyerekek körbe ültek és különböző érzékszervekhez /látás, ízlelés, szaglás, tapintás/ kapcsolódó örömet mondtak.
Akiét elfogadtuk tapsot kapott. A foglalkozás lezárásaként kiszínezték az apró örömök jelét, mely felkerült a „Boldogság fa” hetedig lépcsőfokára.
Beszélgettünk a meséről, majd a barátságról, mindennapi örömökről.(kutya, macska, játszótér, anyának segítés…. )
A dobozból”érdekes dolgokat” húzhattak ki ami az érzékszerveket motiválta!
Többnyire kitalálták és jól elmondták, hogy melyik érzékszerv szükséges a tárgyhoz.
A feladatokat aktívan oldották meg. Jól kialakult az egymáson való segítés is. ( ceruzák kölcsönadása)
A végén minden gyermek kapott egy mosólygós matricát és ölelést!
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Apró örömök élvezete
A foglalkozás feladatai: Az apró örömök észlelése, megismerése, megélése a foglalkozás által
1. Motivációs gyakorlat: “Ilyen nagy egy óriás, nyújtózkodjál kispajtás, ilyen kicsi a törpe, guggoljunk le a földre .”
2. Kezdő éneklés kézfogással, körben, mozgással kísérve: Bagdi Bella: Imádok élni c. dalára.
3. Téma feldolgozása: Bezzeg Andrea- Újra együtt mese megnézése saját készítésű PPt felhasználásával.
4. Beszélgetés a meséről.
5. Feladat: A mese illusztrációjának színezése
6. Feladat: A munkafüzet feladatainak színezése.
7. Lezárás: Apró örömök : közös színezés, tabló készítése
Március hónapunk egészét az apró örömök felismerése, megnevezése, tudatos megélése járta át. Apró örömöket gyűjtöttünk évszakonként, napszakonként, de Vakog rendszerben szemléltük érzékszerveinket örömök után kutakodva. Nőnap alkalmából a fiúk okoztak számunkra nagy meglepetést, önbecsülés plakátunk pedig saját erősségeinkkel szembesített bennünket. Táncoltunk, énekeltünk, aktív relaxációs gyakorlatokat végeztünk. Nagyon pozitív hónapot zárhatunk!