A Boldogság világnapja alkalmából boldogságórát tartottunk a 2.a osztályban. Ezalkalomból megrendezett iskolai projektbe becsatlakozva „boldogság üzeneteket” készítettünk. Piros papírszíveket vágtunk ki, amelyre boldogsággal kapcsolatos üzeneteket írtunk. Majd a gyerekek kidíszítették azokat. Ezt követően félbehajtottuk őket. Kis boldogság „postásokká” váltunk. Elindultunk a városba és a boldogság üzeneteket a postaládákba dobtuk. Apró örömöt okozva ezzel a városlakóknak.
Apró örömök élvezete
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A márciusi boldogságórákon az 1. osztályos gyerekekkel az Apró örömök élvezetét „boncolgattuk”. A hónap során megkerestük, megfigyeltük a hétköznapokban rejlő kis örömforrásokat, melyek hozzájárulnak a mindennapi boldogságunkhoz. Megállapítottuk, hogy mindenben találhatunk apró örömöt, ezáltal nyitottabbak leszünk az értéket adó apró dolgokra, és időt szakítunk az élvezetükre. A gyerekek naponta elmondták az aznapi apró örömeiket. A jelenlét közösen-légzőgyakorlatot párban végeztük el, ezzel közösen gyakoroltuk a tudatos jelenlétet. Rajzos formában mindenki elkészítette, hogy milyen kedves apró örömöket fedezhetnek fel a természetben, iskolában, otthon és az évszakokban. Mindezek észrevételéhez és élvezetéhez az érzékszerveinkre is szükségünk van, ezért feladatlapon: Érzékszervek, Látom-hallom, Kakukktojás c. feladatokat oldottuk meg. A tizenkét hónap c. mesében megfigyelhettük, hogy vannak, akik könnyen észreveszik maguk körül az örömet adó dolgokat és vannak akik, egyáltalán nem. A Kedvenc hónapom c. feladatnál 4 csoportban dolgoztunk, így a 4 évszak örömforrásait jelenítették meg a gyerekek néhány mozdulattal. Apró örömforrást nyújtott nekünk március 8-a, amikor a fiúk versekkel, virággal fejezték ki felénk szeretetüket, tiszteletüket. A gyerekeknek örömet szerzett a márc. 18-22-ig zajló Happy-hét programja is, melynek célja volt, hogy a tiszta ivóvíz fogyasztását részesítse előnybe a cukros üdítők helyett. 20-a a Boldogság világnapja. A húsvéti hagyományok felelevenítése is örömforrás volt számunkra, melyet iskolánkban március 27-én tartottunk. Elmondhatjuk, hogy ez a hónap élményekben, örömökben gazdagra sikeredett.
„Toronyépítés”
-Toronyépítés játékidőben.”Hogyan lehet minél magasabbra építeni a tornyot?”
-Egy pár mély levegő „Állj szembe a barátoddal ,fogjátok meg egymás kezét,nézzetek egymásra,vegyetek pár mély levegőt! Egyszerre és váltva is.”
-Bagdi Bella:Imádok élni! című dalának meghallgatása.Körben járás,mozgások utánzása.
Ti is mondjátok el,hogy imádok reggel……,este…….,napközben……..
-Kitartó mozdulat körben állunk,ki bírja az adott mozdulatot tovább tartani?
Kézfeltartás.
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
Kópé Klub
A foglalkozást egy mindfulness gyakorlattal kezdtük
( Boldogságóra Önbizalom könyv 217. old.)
A gyerekek egymásnak háttal állva, egymást támasztva lélegeztek, megfigyelték, milyen érzés támasztani valakit, és milyen érzés, hogy megtámasztanak?
„Pizza sütéssel” folytattuk, ami kedvenc, visszatérő masszírozó játékunk. Itt is megbeszéltük, hogy milyen érzés volt? Miért volt jó? Melyik érzékszervünkkel éreztük?
Tovább haladva, az egyes érzékszerveken keresztül érkező jó érzéseket sorolhatták fel a gyerekek. Megbeszéltük, hogy ezek mellett az apró dolgok mellett sokszor elmegyünk, figyeljünk jobban rá! Legyünk hálásak, hogy érezhetjük, érzékelhetjük ezeket.
A „Mi ritmusunk” feladat előtt körbeadós játékot játszottunk, az esőbotot is körbeadtuk, majd a „trópusi eső” hangutánzó játékot játszottuk.
A rajzolás előtt megbeszéltük, mi az, ami lehet, hogy kis dolog, de örömet okoz
– az óvodában/a természetben/otthon? A három részre hajtott papírra készült alkotásokat közösen megnéztük, majd a faliújságra kerültek.
Alkotás közben Bagdi Bella: Imádok élni c. dalát hallgattuk.
Az apró örömök élvezete témát ismét a hála zenéjével kezdtem, mellyel ráhangolódtunk a boldogságóra tevékenységre. A hónap meséjének megbeszélése után beszélgettünk a mi apró örömeinkről a csoportban illetve, ami otthon érhet minket. Az érzékszerveinkhez kapcsolódó örömeinkről is beszéltük, majd elkészítettük „Örömkét”. Egy gyermeket körberajzoltunk, majd köré rajzoltuk az apró örömöket. A téma zárásaként többször is meghallgattuk a hónap zenéjét.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A gyerekekkel megbeszéltük, hogy számukra mi okoz örömet.
Beszélgettünk arról, hogy az állatok tudnak-e örülni és minek.
Meghallgattuk a témához kapcsolódó dalt.
Képeket kaptak a tanulók, amikből megalkották az általuk elképzelt Römök állatot.
A Bagdi Bella Imádok élni című dallal motiváltam a gyerekeket. A szőnyegre leültünk, meghallgattuk a dalt. Nagyon tetszett nekik, és kérték, hogy ezután kapcsoljam be a Ha boldog vagy…kezdetű dalt. El is játszottuk. Majd a relaxációs játék után (Dagasztás – Pizzasütés) érkezett hozzájuk Boldog Dóra. Beszélgettünk arról, hogy mi tesz minket boldoggá. „Boldog lettem a daltól.”, „Én akkor vagyok boldog, ha apa jön értem oviba.”.
Majd Bezzeg Andrea: Újra együtt! c. mesét mondtam el nekik, amit érdeklődve hallgattak. Ezután megbeszéltük a mesében hallottakat. Laminált kisképeket hoztam nekik, amiken olyan dolgok voltak, amelyek örömet okoznak nekünk (virág, hangszer, gyümölcs, fagyi, ágy, labda, kiskutya, stb.). Miután megnézték a képeket, jött hozzájuk Boldog Boldizsár. Köszöntötte őket, megölelték a gyerekek. Hozott nekik egy „örömzsákot”, a benne lévő képzeletbeli dolgokat „körbeadtuk”, például ölelés, puszi, simogatás. Majd elmondhatták sorban, hogy a képeken látott dolgokat Boldog Boldizsár milyen érzékszervével érzékelheti.
A játékok és beszélgetés után elhatároztuk, elmegyünk egy „örömsétára”, meglátogatjuk az óvoda mellett lévő kiskertet, megnézzük a virágokat, megszagoljuk. Majd az óvodába visszaérkezve megállapítottuk, hogy milyen sok apróság van a világon, ami örömet okozhat nekünk, és megbeszéltük, hogy mikor hazamennek, minden családtagot öleljenek meg. „Én meg is puszilom őket” – mondta az egyik kislány.
A jeleket is felragasztottuk a következő lépcsőfokra.
A kezdő relaxáció után meghallgattuk az Imádok élni c.dalt, amitől nagyon jókedvűek lettünk. A gyerekek szeretnek énekelni, már ez is örömforrás volt számukra. Sokat beszélgettünk, kinek mi okoz örömöt. Szerencsére többen is mondták, hogy nekik az is örömöt okoz, ha a barátaival játszhat. A mese meghallgatása után kiszíneztük Prinkót és Góliátot. A gyerekek szeretnek segíteni egymásnak a mindennapokban. A mai nap volt nálunk a locsolkodás, és nyuszi által eldugott tojásokat is kerestünk az udvaron, ez is boldogság volt számukra.
Az óra végén az optimizmus jele is felkerült a lépcsőre, hogy közelebb jussunk a Boldogság Várához.
A kezdő relaxáció után meghallgattuk az Imádok élni c.dalt, amitől nagyon jókedvűek lettünk. A gyerekek szeretnek énekelni, már ez is örömforrás volt számukra. Sokat beszélgettünk, kinek mi okoz örömöt. Szerencsére többen is mondták, hogy nekik az is örömöt okoz, ha a barátaival játszhat. A mese meghallgatása után kiszíneztük Prinkót és Góliátot. A gyerekek szeretnek segíteni egymásnak a mindennapokban. A mai nap volt nálunk a locsolkodás, és nyuszi által eldugott tojásokat is kerestünk az udvaron, ez is boldogság volt számukra.
Az óra végén az optimizmus jele is felkerült a lépcsőre, hogy közelebb jussunk a Boldogság Várához.
Március 20-án a boldogság világnapján szív küldi játékot rendeztünk. Mindenki kisebb-nagyobb szívekre motiváló idézeteket, kedves üzeneteket írt, majd átadta társának.