Februárban a megküzdési stratégiákról beszélgettünk a boldogságóra foglalkozásokon. Több héten át foglalkoztunk a témával.
A diákok nagyon lelkesek és érdeklődőek voltak! Többféle családi és iskolai problémát érintettünk, rossz érzésekről és kudarcokról meséltünk egymásnak, amik érnek minket nap, mint nap. Arra jutottunk, hogy lehet és kell is megoldást találni a problémákra. Sokszor egyedül az ember nem tudja azokat megoldani, segítséget kell kérni. Ami szintén nem egyszerű.
Elemeztük azt a témát is, hogy tudunk segíteni magunkon, ha feszültek és zaklatottak vagyunk. Többen ajánlották a meditálást, nyugtató zene hallgatását, mozgást, éneklést, rajzolást – színezést és beszélgetést a barátokkal, családtagokkal.
A foglalkozásokat rövid, vezetett meditációval kezdtük és „Ellazulni jaj de jó!” című dallal zártuk.
Több történetet is feldolgoztunk : Egy uszodai történetet, ahol az egyik fiúnak lecsúszott a fürdőgatyája; egy népmesét, ahol a szegény ember fiának három próbatételen kell átesnie. A diákoknak mindegyik alkalommal eredeti megoldásaik voltak!
Labirintusos színezőket is készítettek a fiatalok.
A hónap végén volt az iskolában a parasport napja. Az egyik helyszínen , az iskolában, Bartos Erika érzékenyítő meséit hallgatták meg a diákok és ezekről készült illusztrációkat színeztek. A másik helyszínen sérült emberekről készült kisfilmeket – Viola és Lili története – néztek meg és beszélgettek róla a diákok. A harmadik helyszínen akadálypályán teljesítették a fiatalok a feladatokat. Nagyon élvezetes program volt!
Apró örömök élvezete
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Boldogok vagyunk, hogy együtt lehetünk.
Megoszthatjuk egymással örömeinket , gondolatainkat.
E havi tèmánk az Apró örömök èlvezete címet kapta. Borzasztó jó èrzès az ember számára, ha minden nap rèsze van egy pozitív szóban, egy ölelèsben, sikeres feladat megoldásban stb. ami viszi előre. A padagógust nagy örömmel tölti el, ha látja a csoportjában lèvő gyerekek arcán az örömöt, boldogságot. Mindent elárúlnak a következő kèpek!
A csoport kedvenc témája a március havi boldogságóra témája: apró örömök élvezete.
A hónap témáját zenehallgatással készítettem elő. Vivaldi Tavasz című hegedűművébe hallgattunk bele. A zene elősegítette a relaxációt, a rövid megpihenést és kikapcsolódást. Jó hangulatot teremtett a dallamvilág vidám hangvétele.
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mi minden okozhat örömöt. Így sok hasznos, élvezetet jelentő örömforrást gyűjtöttünk össze. A több, közös, boldogságot okozó tevékenység mellett abban mindannyian megegyeztek, hogy szeretik a finom ételeket, az édességeket.
A szavakat tettekre váltottuk. Közösen kókuszgolyót készítettünk, amivel megkínálták kedves pedagógusaikat is. Így a „nagyobb boldogság adni, mint kapni” bibliai tanítás jelentését is megértették.
A gyerekekkel meghallgattuk Bagdi Bella Imádok élni című dalt. Majd beszélgető kör keretében, elmondták a gyerekek nekik mi okoz örömöt. Boldog Dóri is megérkezett hozzánk és együtt elmeséltük a gyerekeknek a Bezzeg Andrea Újra együtt című mesét ahol Pirinkó törpe és Góliát segítségével pillanthattunk be egy mese világba, ismerhettük meg az apró kedveskedéseket. A gyerekek a mese után lerajzolhatták milyen az amikor nekik is apró örömük van, hogy érzik magukat, vagy ha nem sikerül az amit elterveztek, akkor milyen hangulatban, érzelmi állapotban vannak.
Szikszai György Református Általános Iskola
Virágokkal tettük boldoggá egymást.
Az apró örömök mindig motiválják a gyerekeket, boldogsággal tölti el őket.
Ide tartozik az új év köszöntése. Az óvodánkban hagyomány, hogy a csoportok bulit rendeznek. A gyerekek lelkesen várják. hiszen nagyon szeretnek táncolni, mókázni. Közösen köszöntjük az új évet, minden jót kívánunk egymásnak, gyerekpezsgőt iszunk.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
Hulladékcsökkentés -újrahasznosítás keretében régi farmereket gyűjtöttünk, majd ezekből párnákat varrtak a tanulók.
A téma kapcsán az érzelmeket ismertük meg, azonosítottuk a boldogság-szomorúság érzését, le is rajzoltuk milyen a boldog arc és milyen a szomorú. Ezek után egymással szembe állítottuk az arcokat és megpróbáltuk átváltoztatni a szomorúságot boldogsággá, vicces mozdulatokkal, dícséretekkel, mosoly adásával, simogatással stb. Nagyon jó érzés volt a végén látni a sok mosolygó arcot! Azután, hogy mindenki szépnek lássa a világot és bármikor átváltoztathassa a világát ha rosszul érzi magát, az optimista szemüvegünket. Nagyon motiváltan dolgoztak végíg és egész nap viselték a szemüvegüket!