Az osztállyal kezdetnek meghallgattuk a hónap dalát, ezután beszélgettünk arról milyen apróságoknak is tudunk örülni. Készítettünk egy plakátot, amibe mindenki részt vett, mindenki rajzolt a szamárára boldogságot hozó történetet. Kézműveskedtünk húsvét közeledtével. A kezünket átrajzolva a legkisebb örömöket írtük a tenyerünkbe, ami utána a termünket díszítette.
Apró örömök élvezete
Az osztállyal kezdetnek meghallgattuk a hónap dalát, ezután beszélgettünk arról milyen apróságoknak is tudunk örülni. Készítettünk egy plakátot, amibe mindenki részt vett, mindenki rajzolt a szamárára boldogságot hozó történetet. Kézműveskedtünk húsvét közeledtével. A kezünket átrajzolva a legkisebb örömöket írtük a tenyerünkbe, ami utána a termünket díszítette.
Az órát beszélgetéssel indítottuk. Arról kérdeztem őket, hogy előző nap milyen öröm érte őket. Segíteni kellett neki, hogy milyen örömforrásokat is keresünk az előző napról, mi tartozhat ide. Mindenkit meghallgattunk, majd arról beszélgettünk, hogyan is tudjuk ösztönözni magunkat arra, hogy észrevegyük a mindennapi apró örömöket.
A beszélgetés végé lapokat osztottam, közben meghallgattunk egy számot, a Don’t worry, be happy-t. Ez a rajzunk alapját is. Egy-egy hangjegy nem sokat ér magában, de kottában, egymás után egy szép dallamot teremt. Így mindenki egy-egy hangjegyet készített, aminek „pocakjába” leírta az apró örömeit, ami mostanában érte.
Ezeket egymás mellé helyeztük és bár nem szólalt meg, mindenkin látszódott az öröm.
Ebben a hónapban a fő témánk az apró örömök átélése volt. Próbáltam változatos módon megértetni a gyerekekkel azt, hogy milyen fontos az emberek életében az öröm megélése, milyen pozitív hatásai vannak. Többféle játéktevékenységet játszottunk ezzel kapcsolatban. Közösen énekeltünk, színeztünk a témával kapcsolatban. Mindenki nagyon jól érezte magát a foglalkozásokon.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Minek örülök?
Nem mindig a tárgyak jelenthetnek örömet.
Márciusi hónapban, úgymint a teljes nevelési évben kiemelt hangsúlyt fektetünk olyan óvodai légkört teremteni, amelyben a gyermekek jól érzik magukat. Igyekszünk megörökíteni a pillanatnyi örömöket. Dicsérjük őket és elmondjuk nekik milyen büszkék vagyunk rájuk, egy-egy cselekedet, alkotás kapcsán. Tudatosítjuk bennük, hogy mindennap mennyi apró kis dolgot tesznek, amiből egy nagy dolog születik. Visszaemlkékezünk a közös beszélgetések, fotók nézegetése alkalmával, olyan eseményekre, alkotásokra, amellyek örömet okoztak számukra. Igyekszünk megmutatni, érzékeltetni a negatív élményekben, gondolatokban rejlő pozitívumokat. Pl. A részvétel a fontos nem a helyezés. Kérdések feltevésével a gyerekek válaszain keresztül vezetjük őket a pozitív gondolatok felé.
Március hónapban nagyon aktívak voltak a gyerekek, hiszen rengeteget foglalkoztunk a Boldogság összetevőivel, az apró örömökkel. Légzőgyakorlatokon keresztül párokban csatlakoztunk egymáshoz. Apró örömök címmel tablót készítettünk. A márciusi hónap boldogság dalát énekeltük többször is. A Hála- híd kártyajátékkal játszottunk, mely a tanulók kedvence lett. A Boldogság Napján közösen összekapcsoltuk az energiánkat. Táncoltunk- énekeltünk. Elmondhatom , hogy ez az eddigi legaktívabb hónapunk volt, ahol sokkal jobban megismerhettem a gyerekeket!
Üdvözlettel: Konczné Szabó Szilvia
Szeghalom
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Március hónapban nagyon aktívak voltak a gyerekek, hiszen rengeteget foglalkoztunk a Boldogság összetevőivel, az apró örömökkel. Légzőgyakorlatokon keresztül párokban csatlakoztunk egymáshoz. Apró örömök címmel tablót készítettünk. A márciusi hónap boldogság dalát énekeltük többször is. A Hála- híd kártyajátékkal játszottunk, mely a tanulók kedvence lett. A Boldogság Napján közösen összekapcsoltuk az energiánkat. Táncoltunk- énekeltünk. Elmondhatom , hogy ez az eddigi legaktívabb hónapunk volt, ahol sokkal jobban megismerhettem a gyerekeket!
Üdvözlettel: Konczné Szabó Szilvia
Szeghalom
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Heti a témánk a víz témakörhőz kapcsolódott, melybe nagyon jól beépíthető az apró örömök élvezete témakör. Boldog Dóra baba, Bagdi Bella ” Imádok élni” c.dala, „A két partra vetett jó barát” c.mesével, és különböző játéktevékenységgel valósítottam meg a Boldogságóra foglalkozást. A gyermekek nagyon jól érezték magukat. Jó látni,hogy a foglalkozások mennyire segítenek, hozzájárulnak a gyermekek boldogságerzetének fokozásában.
Köszönöm
Apró örömök
Számtalan apró pillanat
Apró örömökből rengeteg van, csak észre kell őket venni!
Mindezt Sadhguru gondolatai is megerősítik: “Minden pillanatban milliónyi csoda történik körülöttünk – nyílnak a virágok, csicseregnek a madarak, zümmög a méh, lehullik egy esőcsepp, hópehely libben át a tiszta esti égen. A csoda mindenütt jelen van. Ha megtanulod megélni, az élet nem más, mint egy mindennapi csoda.”
Az idei tanévben kis csoportunk nem készült nőnapra olyan előadással, amivel a szülők előtt fellépünk, szerepelünk, hanem titokban apró kis meglepetést készítettünk elő az anyukák, nagymamák, dédmamák, keresztanyák és minden kedves hölgyismerős részére. Sok kicsi, apró pillanatból állt össze a végül videóra rögzített ajándék vers. Majd egy apró pillanat volt mindezt feltölteni a csoportunk zárt Facebook-oldalára. S végül a legszebb apró pillanatok azok voltak, amikor visszajelzésekben (szívecskék, ölelések, hálás, megköszönő hozzászólások) éreztük az örömkönnyek végiggördülését az arcokon.
A választott versünk, – Őri István Első váróvers, és a hozzá kapcsolódó Napsugár váróverse – szintén az apró örömök fontosságát, nagyságát érzékelteti.
Első váróvers
Vár, vár, nagyon vár,
A kis virág mire vár?
Megmondom én, mire vár:
Hogy jöjjön a Napsugár!
Vár, vár, nagyon vár,
A kis nyuszi mire vár?
Megmondom én, mire vár:
Hogy jöjjön a Napsugár!
Vár, vár, nagyon vár,
Az öreg tölgy mire vár?
Megmondom én, mire vár:
Hogy jöjjön a Napsugár!
Vár, vár, nagyon vár,
A Napocska kire vár?
Megmondom én, kire vár:
Hogy jöjjön a Napsugár!
Anyácskám, anyácskám,
gyere már, gyere már!
Itt vagyok, Napocskám,
Jövök már, jövök már!
Jaj de jó, jaj de jó,
megjött a Napsugár!
Napsugár váróverse
Vár, vár, nagyon vár
A Napsugár mire vár?
Megmondom én, mire vár:
Hogy tűnjön a felhő már.
Ragyogjon, nevessen,
Kacagjon szeressen,
Virágot növeljen,
Világot öleljen.
A felvétel sikeres videóra rögzítését megkoronázta egy csoportunkba járó kisfiú kézzel készített apró kis tavaszi ajándéka a csoport minden tagja számára. Egy színes kis négylevelű, szerencsehozó tavaszi kitűzőt kaptunk tőle ajándékba. Apró ajándék, hatalmas öröm! Köszönjük!
Apró örömökben gazdag mindennapokat kívánnak a bárkalakók és az óvó nénik:
Sógor Melinda Ágota és Holló Éva Andrea