A hála Híd készítésben minden csoport aktívan részt vett. Nagyon élvezték a gyerekek az alkotást és igen kreatívak voltak.
Apró örömök élvezete
Március hónapban órákon is foglalkoztunk az apró örömökkel. Majd egy nagy rendezvénnyel ünnepeltük meg a boldogság napját.
Iskolánk megrendezte a 3. Boldog Iskolák találkozóját. Meghívtuk a tankerület Boldog Iskoláit, Óvodáit. ” Vegyük észre és éljük meg a boldogságot!” – mondta iskolánk igazgatónője nyitó beszédében.
A rendezvényen közreműködtek iskolánk diákjai, pedagógusai, meghívott vendégek.
Volt kiállítás, tánc, ének, vers, színdarab, torta. A ” Vándorszívet” átadtuk a Szentpéterfai Iskolának.
Mindenki nagyon jól érezte megát, megtalálva a nap apró örömeit.
Március hónapban az apró örömök témakörét dolgoztuk fel a 9.A osztályban.
A tanulókkal az óra elején beszélgettünk arról, hogy milyen apró örömeik vannak a mindennapjaikban, majd pedig azt, hogy ezek milyen hatással vannak rájuk. Sok örömet soroltak fel, például a családot, barátokat, edzést, alvást, zenehallgatást, filmezést, virágot, lustítást, jó időt. A többség azt mondta, hogy ezek a dolgok energizálják őket, boldogságot okoznak nekik, kevésbé lesznek befásultak és depressziósak.
A beszélgetés után relaxáltunk. Először furcsán érezték magukat, nevetgéltek, majd lassan elcsendesedtek a gyerekek. Sokan most találkoztak először a relaxációval. Amikor vége lett a feladatnak megkértem a tanulókat, hogy próbálják meg ábrázolni azt az apró örömöt, amit elképzeltek. Rajzolás közben beszélgettünk a relaxáció megéléséről: volt olyan tanuló, akinek nagyon könnyen ment a relaxáció, míg más nehezen tudott ellazulni. A tanulók elmondták, hogy nagyon tetszett nekik ez a feladat, ami szintén örömöt okozott nekik.
Megbeszéltük, hogy az elkövetkezendő pár napban minden nap készítenek egy fotót arról, ami aznap nekik örömet okozott. Örültek ennek a házi feladatnak, én pedig kíváncsian vártam az elkészített fotókat.
Boldogságóra- március
Apró örömök 1/9.B
Kérdéseim alapján megbeszéltük, mit jelent a gyerekek életében az öröm, illetve az élet apró örömei kifejezést is körbejártuk.
Az örömre lehet tudatosan készülni?
Az apró örömök mindig váratlanul jelennek meg az életünkben?
Kinek, mi okoz örömet?
Választottunk egy motiváló idézetet, amelyet megbeszéltünk, mindenki elmondta róla a véleményét.
” Élvezd a kis dolgokat! Egy nap vissza fogsz tekinteni, és rájössz, hogy azok voltak a nagy dolgok. ”
Milyen örömök vehetnek minket körül:
– a természetben
– az iskolában
– otthon
– barátok között
Lehet ezek között különbséget tenni? Mindegyik hasonlóan jó érzést okoz?
Az óra végén megszavaztak a gyerekek 3 dolgot, fogalmat, amely örömet okoz mindenkinek:
szeretet, egészség, elfogadás.
Szklenár Tímea
of.
Az e havi téma feldolgozását összekötöttük a Boldogság Világnapjával. Egész napos boldog programokat szerveztünk a gyerekeknek. Mindenki pirosba öltözve jött iskolába. Volt flashmob, szív és smile keresés, boldogságbefőtt készítése, amiből egy boldogtabló készült, illetve a program zárásaként élő smile fotót csináltunk. Nagyon sok nevetés, öröm, boldogság volt ezen a napon is. Ami igazán szívmelengető volt, az azok az érzések, amiket a tanulók papírra vetettek.
Fontos kérdésekkel indítottuk a foglalkozást Mikor örültél utoljára? Hol voltál? Mit csináltál? Mi váltotta ki az érzést?
Az érzelemkerék nyomtatott példányait osztottam ki csoportmunkában. forrás: http://mateboroka.hu/erzelemkerek-ismerkedes-az-erzelmeinkkel/ A tanulók közösen keresték ki az aktuális érzelmeiket és azok mögött rejlő hátteret.
Egy általam készített bemutatóval folytattuk. Szomorú lány képével és egy provokatívnak szánt felirattal: Mindenki annyi örömöt talál az életben, mint amennyit hajlandó észrevenni. Sokan értettek egyet az állítással. Vajon ki miben talál hétköznapi boldogságot? A gyerekek leginkább a hobbijukat és a barátaikkal, vagy családjukkal közösen eltöltött örömteli perceket és a sportot említették. A nevetés velünk született dolog. A kisbabák már az első hetekben elmosolyodnak. Velünk sem kell hát nagy dolgoknak történnie, egy kisebb közösség is élhet meg vidám perceket. A boldogság tehát megsokszorozódik, amikor osztoznak rajta-szintén igaz ez bármilyen önzetlen segítség nyújtásakor.
Egy általam összeállított boldogság kérdőívre adtak válaszokat a tanulók. A következő kijelentésekre kellett igennel vagy nemmel válaszolni: Rendben vagyok magammal./ Döntési helyzetben vagyok saját sorsomról. /A környezetemben megfelelően illeszkedem. /Személyes növekedésemen munkálkodom. /Sok pozitív kapcsolatot ápolok. /Vannak rövid távú céljaim. /Vannak hosszú távú céljaim. /Van kedves időtöltésem és időt tudok rá szánni. A fentiek megvitatásával ábrát készítettünk örömeinkről. Megkértem a gyerekeket, körökbe írják a boldogságot okozó tevékenységeket, de a körök mérete utaljon arra, hogy melyik jelent számukra több örömöt. A foglalkozást egy a témát jelképező plakát színezésével zártuk.
Apró örömök. Egy gyerek- Egy üzenet! Apró boldogságpercek az ovinkban. Hajdúhadház Bercsényi u. Hajdúhadházi Városi Óvoda 2024. március 20-21. Boldogság Világnapja
Ebben a témakörben a gyerekekkel több választható feladatot is kipróbáltunk különböző tanórákon. Elsőként a Jelenlét közösen- légzőgyakorlat feladatot építettük be és próbáltuk ki egy fárasztó feladatsort követően tesi órán. A gyerekek a feladatot követően azt mondták, hogy élvezték, ellazultak, újra feltöltődtek. Majd az állatok apró örömeiről beszélgetünk a következő órán, mivel pont ilyen témakörről tanultunk környezetismertből. Minden tanuló elkészítette a saját képzeletbeli Römök -ét. Majd mesélt róla,hogy miért adott állatokat választotta. Ezt a feladatot is nagyon élvezték.
Ebben a témakörben a gyerekekkel több választható feladatot is kipróbáltunk különböző tanórákon. Elsőként a Jelenlét közösen- légzőgyakorlat feladatot építettük be és próbáltuk ki egy fárasztó feladatsort követően tesi órán. A gyerekek a feladatot követően azt mondták, hogy élvezték, ellazultak, újra feltöltődtek. Majd az állatok apró örömeiről beszélgetünk a következő órán, mivel pont ilyen témakörről tanultunk környezetismertből. Minden tanuló elkészítette a saját képzeletbeli Römök -ét. Majd mesélt róla,hogy miért adott állatokat választotta. Ezt a feladatot is nagyon élvezték.