Az óvoda minden gyermeke s a nevelőközösség minden tagja, közösen együtt ünnepelte a Boldogság világnapját.
Nagy izgalom s sok nevetés közben készült el az élő hála hidunk.
A hála gyakorlása
Hálaszív készítése, kézlenyomattal. Hálafa történetének meghallgatása. A hála fogalmának megismertetése, beszélgetés az érzésekről.
A tanév elején a HÁLA témájával foglalkoztunk. Sokat beszélgettünk a témáról. Hálaleltárt készítettünk: kinek miért vagyunk hálásak, majd megvitattuk, hogyan fejezhetjük ki a hálánkat mások felé. A téma végén mindenki leírta, hogy melyik osztálytársának miért hálás. Az osztály hálaleltárában szerepeltek köszönetek egészen apró örömökért és nagy segítségekért is. Ezeket tanulónként összesítve kitettük a faliújságra, és a gyerekek meg is kapták ajándékba, hogy később is elő tudják venni és erőt tudjanak meríteni belőle: mi mindenért hálásak neki az osztálytársai! Nagyon pozitív visszajelzések érkeztek a gyerekektől. 😊
Boldogságóra az 1.a-ban.
Elrepültünk a Jobb Veled Bolygóra, ahol 150 évig élnek az emberek, mert a békesség, szeretet uralkodik. A barátság, a társas kapcsolatok fontossága volt a téma. Rengeteg beszélgetés, játék után elképzelték, hogy nézhet ki ez a bolygó.
Majd pedig, az egyik osztálytársuknak készítettek egy képeslapot, a barátságuk jelképéül.
A hála témájával foglalkozó foglalkozásunkon arról beszélgettünk, hogy miért fontos elismerni és köszönetet mondani másoknak a segítségükért. A foglalkozáson különböző tevékenységeken keresztül gyakoroltuk a hála kifejezését, és megbeszéltük, hogy az őszinte elismerés hogyan erősítheti a közösségi összetartozást és a pozitív viszonyokat az iskolában és az életünk más területein is.
A foglalkozás végén a tanulók egy hálabefőtt segítségével felsorolták azokat az embereket és dolgokat az életükben, akiket értékelnek, és akikért / amikért hálásak lehetnek.
Nem attól lesz valaki hálás, hogy sok van neki, hanem attól, hogy képes értékelni.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
A téma keretén belül lerajzoltuk, mi mindenre lehet gondolni, ha azt halljuk, hogy hála. Az aprónak tűnő, szinte mindennapos dolgok okozzák azt, hogy egy napunk boldog, örömteli legyen. Szinte fel sem tűnik egy apró figyelmesség, egy mosoly, egy biztató, elismerő szó. A gyerekek önmaguk fedezték fel, hogy milyen lényegesek ezek az apró momentumok. Kicsit tovább is vittük ezt a gondolatot a következő témához, az optimizmus gyakorlásához is.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Hálát sok mindenért adhatunk. Azért, mert süt a Nap és jót játszhatunk, mert van barátunk, mert járhatunk oviba vagy mert anya finomat főzött. A Kölcsey Ferenc óvoda minden kis pillangója lerajzolta, hogy miért hálás. Befőttes üvegbe tettünk, hogy ne felejtsük el, az év minden napja okot adhat a hálára.
Idén új osztállyal, az 5.-esekkel kezdtem el a Boldogságprogramot, mivel az előző osztályom sajnos elballagott. Ezek a gyerekek is tanulásban akadályozottak, csakúgy, mint korábbi osztályom, így a feladatok megértése hosszabb időt vesz igénybe. Egy órába kevesebb feladatot tudunk beleszőni, de a gyerekek mindig nagyon igyekeznek.
A hálával foglalkoztunk az idei első rendhagyó osztályfőnöki órán.
Először kis papírtekercseket húztak a gyerekek egy üvegedényből, amelyeken a hála szó különböző jellemzői, hálával kapcsolatos idézetek voltak. Ezekről beszélgettünk, illetve megpróbáltuk mi magunk is definiálni a szót, és azt, hogy nekünk mit is jelent a hála.
A következő feladat az volt, hogy különböző tárgyakból rakják ki a hála szót a gyerekek. Kártyákból ecsetekből és kesztyűkből is kiraktuk. Ezután azt beszéltük meg, hogy miért vagyunk hálásak, ha ránézünk az adott tárgyakból kirakott szóra. Itt rá kellett vezetnem a gyerekeket, hogy például, ha nem lennének a foci-kártyák, akkor abból most nem tudnák kirakni a hála szót, tehát hálásak lehetünk, hogy van sok focikártyánk.
A foglalkozás nagyon hangulatosan telt. A gyerekek igyekeztek a saját értelmi szintjüknek megfelelően részt venni és reagálni az órán.