A gyermekekkel sokat beszélgettünk arról, hogy milyen előnyünk származik abból, ha hálásan gondolkodunk. Az eredmény mindig az volt, hogy boldogabbak és elégedettebbek leszünk ezáltal.
A hála gyakorlása
Báthory István Általános Iskola
10:03-tól a Báthory Iskola képviselői nyilatkoznak a Családbarát Köznevelési Intézmény cím elnyeréséről, és a sikereléréséhez vezető útról, kihangsúlyozva ebben a Boldog Iskola szerepét.
A hála gyakorlása az egyik legfontosabb mai világunkban! Szeptember hónapban több alkalommal beszélgettünk róla, mikor, miért, kinek lehetünk hálásak! A kezdeti nehézségek ellenére hó végére nemcsak a hónaphoz tartozó dalt fújtuk, hanem a tabló készítésénél csak úgy záporoztak a szívekbe írt fogalmak!
Szeptemberben minden tanuló számba vette, hogy mi mindenért mondhat hálát.
Pedagógus: Nyerges Attila
Osztály, csoport: 4. Napközis csoport
Cél:
A hála felismerése, megélése és gyakorlása a mindennapokban. A tanulók figyelmének irányítása a pozitív élményekre és azok tudatosítására.
________________________________________
1. Bevezető beszélgetés
• Kérdés: Miért fontos, hogy hálásak legyünk?
• Röviden beszéljünk arról, hogyan segíthet a hála abban, hogy boldogabbak legyünk.
2. Játékos feladat: „Hála szivárvány”
• Egy nagy színes szivárványt rajzolunk a táblára vagy papírra.
• Minden diák mondjon egy dolgot, amiért hálás, és írjuk fel ezeket a szivárvány különböző színeire. Példa: család, barátok, étel, játékok, napsütés.
• Minden válasz után röviden megbeszéljük, miért hálás a tanuló érte.
3. Kreatív tevékenység: Hálakártyák készítése
• Minden tanuló kap egy kártyalapot.
• Feladat: Rajzoljanak vagy írjanak rá egy dolgot, amiért hálásak. Pl.: „Hálás vagyok a kutyámért, mert mindig megvigasztal.”
• Az elkészült kártyákat elhelyezzük egy közös „hála-falra.”
4. Záró beszélgetés
• Mi volt a legjobb élményetek ma?
• Hogyan tudtok hálát gyakorolni otthon? (Pl. mondjatok köszönetet valakinek.)
________________________________________
SNI tanulók támogatása:
• Egyszerű és rövid instrukciók.
• Segítség a kártyakészítésnél: előre megrajzolt sablonok vagy példák.
• Jutalmazás: Minden hálás gondolatért dicséret vagy matrica adható.
Eredmény:
A tanulók megtapasztalják a hála örömét, és felismerik, hogy a mindennapi pozitív élményekre való odafigyelés hozzájárulhat boldogságukhoz.
Az év első napjait szokásosan a nyári élményekkel kezdtük. Amit közvetlenül a hálával folytattunk.
Megbeszéltük, hogy ki miért hálás, így tanév elején.
A hatodik osztály szeptemberi alkotása a „Hála-híd” címet kapta.
A szeptemberi boldogságórát elkészítette: dr. Beleznayné Váradi Anett Eszter
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A hála témakör kapcsán a gyerekek megismerhették A Hálafa története című mesét, majd a történet végén elsajátították a hálafa mondókájának rövidebb változatát, melyet a versikéhez kapcsolódó kézjáték tett még kedvesebbé. Ezt követve változatos és vidám színeket használva megfestettük saját tenyerünket, hogy ezekből a nap végén különböző pozitív érzésekre utaló formákat alakítsunk ki: napocska, szív, fa, … és megbeszéltük, hogy mindannyian nagyon hálásak vagyünk a szeretteinknek azért a sok jóért és kedvességért, amiben nap nap, hála nekik, részünk van.