Vidám reggeli köszönés a felnőttnek, a napi érzelemvilág jelölése a táblán.
Relaxációs játékok/ feszítő, lazító, almát szedj ügyesegy, szőlő szedés eljátszása/
A hálafa történetét hallgatták meg.
Beszélgettünk miért is vagyunk hálásak.
Színező készítése zenehallgatás közben. / ” Szép nap…”
Az ősz kincseinek keresése/ séta a Tanácskertben, gyűjtögetés, beszélgetés a fákról, leveleiről./
Hála kert készítése nyírással, festéssel, ragasztással.
A hála gyakorlása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ezen az órán megbeszéltük a gyerekekkel, hogy ki miért és kinek lehet hálás. Örömmel tapasztaltam a gyerekekben kialakult hála kifejező képességet. A tanulók egyszerű de ugyanakkor csodálatos dolgok miatt hálásak. Ezt követően a HÁLA feliratot készítettük el közösen.
A mai boldogságóra témája a hála gyakorlása volt.
Megnéztük az erősségek kertjében a hálát, majd megbeszéltük kinek mi jut eszébe a hála szóról, és minden gyerek elmondta, hogy miért hálás.
Hálaüzeneteket írtunk kis cetlikre, majd háladobozt készítettünk, ebben helyeztük el az üzeneteket.
Majd kiraktuk a hála szót különböző tárgyakból, könyvekből és játékokból és megköszöntük, hogy segítenek az időnk hasznos eltöltésében. A foglalkozást a mondókával folytattuk. Megtanultuk a hála erősségmondókát, és közösen gyakoroltuk.
A boldogságóra végén egy kört alkottunk és meghallgattuk a háladalt, a végén mindenki megölelte azokat az osztálytársait, akinek hálás valamiért. Megbeszéltük, hogy otthon a családban is kifejezik majd a hálájukat mindazért a szerető gondoskodásért, amit a szüleiktől kapnak nap, mint nap.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Ebben a hónapban olyan gyakorlatokat, játékokat végeztünk, amelyek erősítik a gyermekekben a hála érzését. Minden foglalkozás előtt kicsit relaxálunk, meghallgatjuk a hónap dalát. Faleveleket adogattunk körbe, közben minden gyermek elmondta, hogy kinek és miért hálás. Köröket ragasztottunk táblára, amikbe mindenki kap majd matricát. Elolvastuk, majd meg is beszéltük a Hálafa történetét. Ezután megcsináltuk a mi saját hálafánkat, majd hálaszívünket zárókörben mindenki odafordult egy társához, és elmondta, hogy miért hálás neki.
Ismét új csoporttal kezdtem ezt a tanévet. Hetedikes tanulók kapcsolódtak be a Boldogságóra programba és igen aktívan és érdeklődve dolgozták fel a hála témáját.
Hála világnapja alkalmából a szülők,gyerekek és az óvoda dolgozói megtöltötték az előtérben elhelyezett hálabefőttet.Ebből készítettünk egy „hálafalat”.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Megbeszéltük a hála jelentését, fogalmát. Beszélgettünk, mi mindenért lehetünk hálásak.
Meghallgattuk a dalt, megbeszéltük azt, hogy a dalban mit hallottunk, miért hálás az, aki a dalt énekelte. (mindenért, csodákért, adunk-kapunk)
A mi hálánk feladatot oldottuk meg. Tankönyvekből kiraktuk a HÁLA szót.
Elkeszült az első Hálafa a Csiga csoportban!Faleveleket vágtunk ki,a gyerekek kiszínezték és elmondták miért hálásak,amit ráírtunk a levélre a jelükkel együtt.Ezeket ragasztottuk egy kartonra,melyre előtte festettünk közösen egy fát.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A hálakövecskék nagy szeretettel készültek azoknak, akiknek hálásak a kicsik valamiért. Sok megható történet kapcsolódik a kövecskékhez.
Motiváció:
Fújja a szél a fákat c. mondókára közös mozgás
Beszélgetőkör:
Jártatok már erdőben?
Milyen fákat ismerünk?
Milyen színe lehet egy falevélnek?
Add tovább a falevelet! című játék
Megvalósítás:
A hálafa története című mese élményszerű bemutatása.
Miért vagy hálás?
Szépen sorban, egymást türelmesen kivárva arról fogunk beszélgetni, hogy: ti mikor és milyen helyzetben szoktatok hálásak lenni, vagy most éppen, miért vagytok hálásak? Mit éreztek ilyenkor?
Hálafa készítése közösen illetve a hallott mese illusztrációja, fantáziaviláguk megelevenítése egyéni rajzokon.
Tevékenység lezárása:
A Boldogság várának első lépcsőfokára fölragasztjuk a hála jelét.
Visszavezetés játékba:
Világomban minden rendben van című dal eléneklése és eljátszása.