Mesét szőttünk egy kisegérről, akinek elfogyott a téli ennivalója. Egy kis cinke – akiről az emberek gondoskodtak – meghívta magához. A kisegér tavasszal úgy hálálta meg, hogy egér barátaival csodálta a cinke énekét.
A hála gyakorlása
A szegvári Kurca-parti Óvoda Szivárvány kiscsoportjában a beszoktatás időszakát éljük 20 gyermek befogadásával, megismerésével. Kölcsönösen „tanuljuk” egymás reakcióit, ismerkedünk az óvodai környezettel, szokásrendszerrel, a felnőttekkel, az óvodai követelményekkel, elvárásokkal. Több gyermek még sírva válik el szüleitől, de játékos módszerekkel törekszünk érdeklődésük, figyelmük lekötésére, elterelésére. Nagyobb alkotó folyamatokra még nem képesek, de a csoportba érkező társaikat örömmel fogadják, öleléssel üdvözlik, így fejezve ki egymáshoz való ragaszkodásukat, szeretetüket, hiszen többen közülük még nem beszélnek, így számukra ezek az érzelmi megnyilvánulások különösen fontosak. A napocska szimbólumot mi készítettük, énekelve állták körül, egymás nevének, jelének elmondásával erősítjük bennük a közösséghez való tartozás érzését. Valamennyien hálásak vagyunk alakuló kis közösségünkért, melyet reményeink szerint a boldogságórák hatékonyan segítenek.
Az első boldogságórámat szeptember 20.-án tartottam meg. A dal meghallgatása után megbeszéltük mi mindenért lehetünk mostani életünkben hálásak. Az „ablakon” keresztül rajzolták meg rajzaikat, amit lefotóztam.
Az ősz témakör feldolgozása során egy hála fát készítettünk. A faleveleket szimbolizáló tenyérlenyomatba írtam bele, hogy melyik kisgyermeknek mi jutott eszébe arról, hogy miért hálás.
Első alkalommal tartottam boldogságórát. A hónap témájának megfelelően „A hála gyakorlása” témakörben .
Az elkészült rajzok szerint tanulóim hálásak a gondoskodásért, a természet szépségeiért, s a zenéért, valamint a sportért.
A boldogságfokozó hála témakört során hálalevelet készítettek a gyerekek. Minden borítékban saját szavaikkal fejezik ki, hogy kinek és miért hálásak.
A gyerekek Hálafát készítettek és elmondták miért hálásak.
A hónap dalának meghallgatása után a tanulók rengeteg dolgot felsoroltak, amiért hálásak az életükben.
Hálásak vagyunk azért is, hogy a Boldogságóra Program részesei lehetünk.
A gyerekek Hálaszíveket készítettek és leírták vagy lerajzolták kinek lehetnek hálásak és miért.