A könyv által ajánlott feladatok közül összegyűjtöttük hálaforrásainkat. Virágszirmokat fűztünk egybe és mindenki elkezdte vezetni hálanaplóját, melybe legtöbbször az édesanyák kerültek. Nekik készítettünk egy az összefűzött virágszirmokból csokrot és hálakártyákat. Végül a naplók ihlették az írásos feladat elkészítését. Versünk teljes egészében közös munkaként született meg.
A hála gyakorlása
Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
Már több éve veszünk részt boldogságórákon! Alig vártuk, hogy az idei tanévben is megkezdjük! Rögtön a kedvenc témánkkal foglalkoztunk, a Hálával! Írtunk hálalevelet, rajzoltunk szívecskéket, szóban is elmondtuk egymásnak, miért vagyunk hálásak. Igazán megható volt. Készítettünk egy plakátot is, hogy ne felejtsünk el naponta hálát mondani!
Kis osztályommal, a 2.a osztállyal magyar órán tartottunk Boldog órát. Nagyon várták, mert a tavalyi évben megszerették ezeket az órákat. Az órát a Szép nap, ölelj most át c. dal meghallgatásával kezdtük. Ezután a dal, az órán még többször elhangzott. Beszélgetést kezdeményeztem arról, hogy vajon mi mindenért lehetünk hálásak. Nagyon ügyesen kibontottuk a témát: szüleinknek; tanárainknak, iskolának, az életnek. Meg is lepődtem azon, hogy mennyire mélyen átérezték a felvetett téma fontosságát. A téma feldolgozását folytattuk a rajz órán is, ahol készítettünk egy montázst.
Egy ablakkeretben rácsodálkoznak a gyerekek az őket körülvevő gyönyörű világra; megjelenítettük a segítő emberi gesztusokat is. Munka közben hallgattuk az Oh Happy day és a Happy c. dalokat is.
(https://www.youtube.com/watch?time_continue=91&v=r1nNdTyDZEs dalt és a https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs). Levezetésként relaxációs zenét is hallgattunk: https://www.youtube.com/watch?v=h804QmhDusY
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
A hála hónapjának „termékei” a hála-megerősítőkártyák, amiket tolltartónkba, tárcánkba tettünk, hogy naponta figyelmeztessenek bennünket arra, hogy – a sok nehézség, megpróbáltatás ellenére – van miért hálásnak lennünk. És máris boldogabbak leszünk!
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája-Vegyes csoport
Plakáton gyűjtöttük össze kinek és miért lehetünk hálásak.
Az ujjlenyomatok emlékeztetők, hogy az órán arról beszélgettünk milyen érzéseket kelt bennünk a hála, hogyan tudjuk kimutatni hálánkat. Voltak, akik úgy vélekedtek, a felnőtteknek sokkal könnyebb kimutatnia hálájukat. A gyerekeknek nehezebb, mert van aki szégyenlős, elhúzódó és van aki nem tud kedvesen viselkedni. Az óra a gyerekek dilemmája alapján abba az irányba haladt, hogyan mutassuk ki hálánkat. Bátorítással, biztatással, példákkal, remélem nekik is tudtam segíteni és élethelyzeteikben előveszik.
Második éve tartom a Boldogságórákat a csoportomnak, ezért már ismert számukra ez a tevékenység. Egyik délelőtt a Boldogságvár megrajzolásával és kiszínezésével telt. Másnap megtartottam a Hála foglalkozást. Először megbeszéltük, hogy a gyerekek miért lehetnek hálásak. Aztán táncoltunk a „Boldog vagyok” kezdetű dalra, amely a végén egy közös vonatozással zárult. A tevékenység befejezésénél színeztünk hálavirágot és készítettünk hálalevelet. A hála fogalmát csak néhány 6 éves korú gyermek értette meg. Az egyik megköszönte, hogy vannak szülei, a másik gyerek, hogy van szép lakásuk és a következő, hogy a szülei szép ruhát vásárolnak neki. A többiek többnyire azt a játékot nevezték meg, amit legutoljára kaptak. A tevékenység folyamán könnyű volt a motivációt fenn tartani az elgondolkodtató kérdésekkel, a zenére történő mozgással és a kreatív alkotással. A gyermekek jól érezték magukat a tevékenység során és izgalommal várják a következőt.
Dunavarsányi Árpád Fejedelem Általános Iskola
Kicsi alsósaimmal minden héten egy órában elmerültünk a boldogságfokozó hála érzésében. Ma azt kértem tőlük, hogy rajzolják bele az „arcukba”, amiért hálásak lehetnek. Akár a legfontosabbat, akár többet, ha az jut eszükbe. Ezekből a rajzokból született a mi Ablak-unk.
Dunavarsányi Árpád Fejedelem Általános Iskola
Kicsi alsósaimmal minden héten egy órában elmerültünk a boldogságfokozó hála érzésében. Ma azt kértem tőlük, hogy rajzolják bele az „arcukba”, amiért hálásak lehetnek. Akár a legfontosabbat, akár többet, ha az jut eszükbe. Ezekből a rajzokból született a mi Ablak-unk.
Dunavarsányi Árpád Fejedelem Általános Iskola
Kicsi alsósaimmal minden héten egy órában elmerültünk a boldogságfokozó hála érzésében. Ma azt kértem tőlük, hogy rajzolják bele az „arcukba”, amiért hálásak lehetnek. Akár a legfontosabbat, akár többet, ha az jut eszükbe. Ezekből a rajzokból született a mi Ablak-unk.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Szeptemberben a munkát egy új osztállyal kezdtem. A tavalyi csapatból három tanuló maradt, aki itt folytatta a tanulmányait, a többiek pedig a másik osztályból hozzánk kerülő, illetve másik intézményből jövő „új” tanulók. Összesen tíz, nagyon szeretetreméltó kamasszal kezdtem el a tanévet, ami nekem már a negyedik a boldogságórák gyakorlatában, azonban sokuknak ez az első. Érdeklődéssel és kíváncsisággal fogadták az első boldogságórákat, ami számukra sok újdonságot tartogatott. Nagyon sokat beszélgettünk, és személyes történeteket osztottunk meg egymással. Feladatokat oldottunk meg, melyben nagyon szívhez szóló vélemények szerepeltek. Számomra nagyon jó érzés volt látni, ahogy a nagy kamaszok, akiknek már meg van a saját véleményük a világról, hogy mutatták meg egymásnak és nekem az érzelmesebb oldalukat. Remélem hogy ez a pozitív hozzáállás amivel fogadták a boldogságórát kitart majd egész évben. Kívánom, hogy sok szép élményt élhessek át velük a tanév alatt. Igaz, még csak egy hónap telt el a tanévből, de már most úgy érzem, hogy nagyon közel kerültem hozzájuk lelkileg, és ebben a boldogságóráknak is volt szerepe.