Hálásak vagyunk!
A hála gyakorlása
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
Arról rajzoltunk, hogy miért érezünk hálát a hatalmas világban, mi szépet láthatunk meg, ha kinézünk azon az ablakon.
Előkészítős 0.osztály hálatablója. Hálásak vagyunk a családunknak.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
Szeptember a hála hónapja. A 3.m osztályos tanulókkal elolvastuk A hangyák hálája című mesét, elkészítettük a Hála ablakot, amelyben összegyűjtöttük, kinek, miért lehetünk hálásak. Meglepetésként, hálájuk jeleként családtagjaiknak kedveskedtek a gyerekek.
Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola
A tanulók három különböző helyzetben mutatták meg, hogy hogyan lehetnek hálásak társaiknak.
Az órát a ráhangolódással indítottuk. Egy jóga oktató szülőtől kértem segítséget az ellazuláshoz, és a téma ráhangolódásához. Majd hála mesét néztünk a „A hálás herceg” címmel. A filmvetítés után megbeszéltük, hogy a főhős miért volt hálás, és eljátszottuk ezt a jelenetet. Majd hálakártyákat készítettek a gyerekek, és ezt egy befőttes dobozba tettük, amit a gyerekek készítettek el házilag. Az óra további részében arról beszélgettünk, hogy igazából miért is lehetünk hálásak! Az órát egy meditációs feladattal zártuk!
Kezdetben nehezen indult a beszélgetés, aztán megnyíltak a tanulók, és egymás után sorolták, mennyi mindenért lehetünk hálásak. A foglalkozás végére a legtöbb gyerek végig tudta énekelte a dalt. Az ének hallgatása közben rajzot készítettek arról, ki, miért a leghálásabb.
Erzsébethelyi Általános Iskola
A kicsi elsősökkel is jó volt beszélgetni a háláról. Van, aki anyáért hálás, van, aki az otthonáért, vagy éppen az állatokért. Szép alkotások születtek, amelyből kiállítást rendeztünk az iskola aulájában.
Szeptember első hetében 17 kis elsős gyerkőcömmel elkezdtük a boldogságóra foglalkozásokat. Minden nap foglalkoztunk a hálával, meghallgattuk, énekeltük a hónap dalát. Megismertük a Hálafa történetét, eljátszottuk a mesét. Elkészítettük osztályunk hálafáját, melyen a hála jelét, virágokat gyűjtögettünk. Az egyik édesanya gyümölcstállal lepett meg bennünket, neki egy közösen készített hálavirágot küldtünk. A beszélgetőkörben gyakran elmeséltük, ki kinek miért hálás. A beszélgetéseknek köszönhetően a gyerekek egyre jobban ki tudják fejezni gondolataikat. Egy nagy szívecskébe tenyérlenyomatot készítettünk, miközben mindenki arról mesélt, mi az az öt dolog, amiért hálás.
Osztályközösségünk tagja egy gyengénlátó, mozgássérült kislány. Elmondhatom, hogy hálásak vagyunk a sorsnak, hogy Zorát megismertük. Kis tanulóim az első naptól gyakorolják az elfogadás, a segítségnyújtás, a tisztelet művészetét. Ezért én is nagyon hálás vagyok.