A feladat neve: Ablak
Készítettünk egy-egy ablakkeretet padsoronként.Minden gyerek lerajzolta, hogy ki miért hálás és közösen felragasztottuk az ablakkeretbe.
A feladat neve: Ablak
Készítettünk egy-egy ablakkeretet padsoronként.Minden gyerek lerajzolta, hogy ki miért hálás és közösen felragasztottuk az ablakkeretbe.
Szeptemberben a 6c-ben 4 boldogságórát tartottunk a hála témakörben. Felidéztük a tavalyi hálafa elkészítését. A diákok hálát adtak a vakációs élményekért. Az iskolakezdés kapcsán pedig kb. 60 hálakupont készítettek, amit borkánba zártunk, és majd 8. osztály végén fogjuk felbontani, hogy felidézzük, miért adtunk hálát 6. osztályban szeptemberben.
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Előző osztályom nagyon szerette a hálaöleléseket. Fontos volt számukra a testi közelség, mellyel kifejezték hálájukat azoknak a társaiknak, akikkel valami „fontosat” éltek meg a héten. Minden héten volt ölelgetés, függetlenül attól, hogy volt e boldogságóra vagy sem. Ez alap szükségletté vált. Úgy gondoltam, hogy a kicsi elsősöknél is alap dolog legyen, így elkezdtük az öleléseket. Boldogan mentek társaikhoz, hogy egy öleléssel kifejezzék hálájukat. Aki kapott ölelést továbbadta egy társának, így mindenkihez eljutott. A végét egy nagy osztályöleléssel zártuk le.
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Új osztállyal kezdtem a tanévet. Kis elsőseim szeptemberben izgatottan lépték át az iskola kapuját. 28 csillogó szempár néz velem nap mint nap szembe. A hála érzése nehezen megfogható volt számukra. Sokat beszélgettünk róla történeteken keresztül. A boldogságórára már azonosították azt a bizsergő érzést, amit a hála vált ki. Le is rajzolták. Íme.
Markazi Várvölgye Általános Iskola
A harmadikosokkal ablakokat készítettünk, kinyitás után látszik ki miért hálás.
Az órát a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, majd beszélgettünk a háláról.
Csoport munkában „Ablak a világra” tablót készítettek a gyerekek.
Németh László Gimnázium, Általános Iskola
A csoportban a hálával kapcsolatos szavakat gyűtöttek a gyerekek. Ebből készült a Hála című versike is.
Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
Szeptember utolsó hetében tartottuk meg a 2. osztállyal a hála témakör feldolgozását. A gyerekek emlékeztek a tavalyi foglalkozásokra, örültek a folytatásnak.
Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az idei tanév lesz a harmadik év, amelyben boldogságórákat tartunk. Már sok mindent tudnak a gyerekek a háláról. Most arról beszélgettünk miért jó (miért vagyunk hálásak) a Boldogsáróra Progamnak és milyen nagyszerű dolognak lehetnek a részesei ezáltal. Örömmel töltötték ki a kérdőívet a Program számára és büszkeség töltötte el őket, hogy egy nagyszabású vizsgálat részesei lehetnek. Nagyon komolyan vették.
Végezetül egy videoklipet néztünk meg: Kowalsky meg a Vega: Mit Mondjak Még? című dalát. Azt a feladatot kapták, hogy írják le mit tanácsol a klip, mire mondjanak „nem”-et? Illetve miért lehetnek hálásak?