Az iskola tanulói egy Hála tablót készítettek arról, hogy nyáron hol nyaraltak.
Egy tablóra fel ragasztották a képeket , s egy térképen pedig bejelölték a nyaralásuk helyszínét.
A hála gyakorlása
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Beszámoló: Földes Ildikó
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Tevékenység: III. osztályban
Téma: A hála gyakorlása
a. A hála kimutatásának legegyszerűbb módja a köszönet. (keresztrejtvény megfejtésével)
b. Gondolattérkép: Mit jelent a hála?
Szívekbe írták be ami a hála szóról eszükbe jutott: öröm, köszönet, szeretet, jóság.
c. Beszélgetés arról: Miért lehetünk hálásak. (párban dolgoznak)
d. Mesefeldolgozás
Madaras Néni meséje Horgas Béla nyomán volt a téma anyanyelv órán. Ez a történet úgy zárul, hogy egy cinegét megmentenek. A hálás cinege gondolataival folytatjuk mi ezt a történetet.
Példákat adnak más meséből arra, hogy ki kinek hálás egy – egy mesében. (Hálás szereplők)
e. Hálalevél megírása
f. Hálás vagyok neked
A záró körben mindenki odafordul a társához és elmondja miért lehet hálás neki.
g. A gyerekek egy része hálakertet rajzol, a másik része hálakupont készít.
A havi első órát relaxációval kezdtük és meditációval fejeztük be. Az előző tanév ismereteire építve, felelevenítettük a hála fogalmát. Beszélgettünk arról, hogyan hat a testünkre és lelkünkre a boldogító hála érzése. Minden gyerek választott egy osztálytársat, akinek elmondta, miért hálás vele kapcsolatban.
A második órán hálabefőttet készítettünk.
Mi elraktuk befőttként télire, a nyáron szerzett élményeket, amiért hálásak voltunk. Kitettük az osztályteremben,ha ránézzünk jobb kedvünk legyen és eszünkbe jusson,hogy mi mindenért lehetünk hálásak nap mint nap.
A 2020/21. tanévtől iskolánk 1.b osztálya is bekapcsolódott a boldogság-programba. A foglalkozások játékos feladatai, személyiségfejlesztő gyakorlatai, dalai által szeretnénk sok-sok sikerélményhez, örömhöz juttatni már iskolás éveik kezdetétől a kicsiket.
Itt láthatók a kis elsősök bemutatkozó és a hálához kötődő alkotásai:
Boldogságóra az 5. osztályban
óravázlat
Téma: A hála gyakorlása
Az óra cél és- és feladatrendszere: A reális önszemlélet és az érzelmi intelligencia fejlesztése.
Tantárgyi koncentráció:magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika.
Az órát tartja: Borbás Lászlóné
Helyszín: Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola (4. tanterem)
Dátum: 2020.09.04.
1. A téma bevezetése: – Kinek és miért lehetünk hálásak?
(ráhangoló beszélgetés) – Mi jut eszedbe róla?
– 10perc- (idézetek értelmezése: mf. 7-8.o.)
2. A téma feldolgozása: – Láncjáték a HÁLA kaviccsal
– 25 perc – Hálás vagyok neked, mert…
– Relaxáció (tk.:35.o. Napimádás)
– Történet meghallgatása: Egy pohár tej (tk.: 61.o.)
( Megfigyelési szempont: A főszereplő miként nyújtott hálát…?)
– A történet közös megbeszélése
– Közös dalhallgatás és éneklés
Bagdi Bella: Jól érzem magam
3. A téma összefoglalás: – Hálabefőtt készítése
– 8 perc – – Fogadalomrendszerezés…
4.Házi feladat: Tk. 69.o. Filmszereplők, hősök keresése, akinek az életében fontos szerepet játszott a hála (könyvtár, internet)
5. Az órai munka értékelése
– 1 perc – Szóbeli dicséret, jutalommatricák,…
Lazító és relaxáló gyakorlatok. Spontán beszélgetés a háláról. Vizuális tevékenység: hálavirág készítése ragasztással, rajzolással.
Lazító és relaxáló gyakorlatok. Spontán beszélgetés a háláról. Vizuális tevékenység: hálavirág készítése ragasztással, rajzolással.
Esztergomi Montágh Imre EGYMI, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Készségfejlesztő Iskola
A nehézségeken átvisz a hála, ezt segíti a hálapárna. Benne a cetlik, melyen azok a dolgok amikért hálásak lehetünk. Korlátlanul bővíthető. 🙂
A nyáron történt jó dolgokért hálásak vagyunk. Az almába rajzoltuk bele ezeket a pillanatokat.