Az óra az ,,Add tovább a falevelet!” játékkal kezdődött, majd elmesélték a gyerekek, hogy miért hálásak.
Lerajzolták azt a személyt, akinek hálával tartoznak az életünkben.
Az órát relaxáló játékkal zártuk. ( Égi érő fa vagyok)
A hála gyakorlása
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az óra az ,,Add tovább a falevelet!” játékkal kezdődött, majd elmesélték a gyerekek, hogy miért hálásak.
Lerajzolták azt a személyt, akinek hálával tartoznak az életünkben.
Az órát relaxáló játékkal zártuk. ( Égi érő fa vagyok)
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az óra az ,,Add tovább a falevelet!” játékkal kezdődött, majd elmesélték a gyerekek, hogy miért hálásak.
Lerajzolták azt a személyt, akinek hálával tartoznak az életünkben.
Az órát relaxáló játékkal zártuk. ( Égi érő fa vagyok)
Kispaládi Napközi Otthonos Óvoda és Konyha
Szeptemberben havi témánk a hála volt. A foglalkozást Bagdi Emőke által kidolgozott relaxációs gyakorlattal kezdtük.(malomkörzés-álló helyzetben a két..). Meghallgattuk a hála dalát.(Bagdi Emőke: Szép nap, ölelj most át engem…) A dal hallgatása közben a gyerekek egymást ölelgették folyamatosan. Ezt követte: A kis hal hálája című népmese. Megbeszéljük a mese tartalmát és lényegét. Kinek mit jelent a hála, ki miért hálás az életben. Ezt követte a hála szimbólumának kifestése és elkészítettük a mi saját hála koszorúnkat és felragasztottuk a hála szimbólumát az első lépcsőfokra. Ezzel elkezdtük a lépéseket a boldogság vára felé.
Bucsa Község Napközi Otthonos Óvoda
Téma:
Hála
Téma feldolgozása:
Ebben a korosztályban még körültekintően kell a keresztény kultúrát közvetíteni.
Nagyon jó alkalom volt számunkra a boldogság program, az által, hogy a református és katolikus templom látogatását
megszerveztük ez által. A felújított református templom és a felújításra váró katolikus templom helyzete adott okot számunkra a hálaadásért. Az összefogás és a szeretet ereje mindig jó eredménnyel jár.
Van okunk mindezért hálásnak lenni, s a gyerekek által a falu közösségének is a köszönetünket kifejezni.
Így készült az a hála koszorú, melyet elkészítettünk és a templomokban elhelyeztünk
Ebben a nevelési évben két csoport (középső és nagy csoport) vesz részt majd a boldogságórákon. Ezt a nevelési évet a Boldogság várának megrajzolásával kezdtük mind a két csoportban. Ezután az első témát a hálát dolgoztuk fel. A foglalkozást mind a két csoportban relaxációs gyakorlatokkal kezdtük, majd a mesével folytattuk. A hálafa története mind a két csoportban megérintette a gyerekeket, és jó kiindulási alalpot biztosítótta hála gyakorlásához. Beszélgettünk a háláról, és mindenki felsorolt legalább egy olyan dolgot amiért hálás az életében. Példaként a felsorolást én kedtem, majd a gyerekek folytatták. Mind a két csoport nagyon ügyes volt, kivétel nélkül minden gyerek tudott mondani olyat amiért hálás. A kedvencem egy nagy csoportos kisfiú mondata volt: „Én azért vagyok hálás, mert minden este megölelhetem a kiskutyámat!” 🙂 A foglalkozást mind a két esetben kreatív tevékenységgel zártuk, a középső csoport hálakertet, a nagy csoport hálafát készített. Az alkotás közben természetesen ismét megfoglmaztuk miért vagyunk hálásak. Az elkészült alkotások mind a két csoport esetében az öltözőt díszítik.
A projekt leírása
Előzetes beszélgetés
Hála szerepe az emberek életében.
Kinek és miben tudnak a gyerekek segíteni?
Hogyan tudnak a gyerekek vigyázni az elesettekre?
Feladat: szófelhő készítése Móra Ferenc a kis bice-bóca című írása alapján