Hálás vagyok….
A hála gyakorlása
„A hűség tulajdonság, a hála tanítható.” (Szabó Magda)
A Boldogságóra keretében a csoporttal való közös munkát már megelőzte a gyerekekkel, szüleikkel való konzultáció. Itt igyekeztem a programot és a gyerekre való pozitív hatását bemutatni. A csoportba nagyon ügyes, kreatív gyerekek vannak. A gyerekeknek, szülőknek is nagyon tetszett ez a lehetőség, támogatták.
Az első óránkon kifejeztem hálámat a gyerekeknek azirányban, hogy vállalták velem a közös munkát. Megbeszéltük mi is a hála. A csoport hamar megállapodott abban, hogy a hála legjobb kifejezése a köszönet. Ezt mindig, mindenki megtudja tenni, ehhez nem kell pl. pénz, erő, hatalom.
A hála, köszönetnyilvánítás, hálaadás, latin szóval gratus ‘örömteli, hálás’, egy olyan pozitív érzelem, amelyet akkor lehet érezni, ha valaki kedves velünk, ajándékoz nekünk, szívességet tesz nekünk vagy bármilyen nagyvonalú cselekedetet hajt végre felénk. Aki ilyen módon bánik velünk, feléje hálával viszonyulunk.
Olyannyira elfoglalt világban élünk, hogy gyakran elfelejtünk köszönetet mondani azért, ami körülöttünk található. Amikor hálásak vagyunk lényegében köszönetet mondunk egy bizonyos helyzetért. A hála minden helyzetben keresi a jót és elismerést fejez ki. Az elismerésnek nem kell bonyolultnak lennie, kevesebb, mint egy másodperc is elég a napodból, hogy köszönetet mondjunk.
Megmutattam a gyerekeknek Bagdi Bella: 10 tipp a hála gyakorlásához. Megkapták a gyerekek nyomtatva, hogy mindig elérhető legyen számukra.
A gyerekek szerettek volna a szüleiknek készíteni valami vidámságot hálájuk kifejezésére. Ehhez egy hajtogatós 3D smilet választottak.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az idei osztályommal most kezdtük el a boldogságórákat. Az első boldogságórán a háláról beszélgettünk. Az órát zenehallgatással kezdtük és azzal is fejeztük be. Közben hálaszívet színeztünk, majd beleírtuk, hogy miért vagyunk hálásak. Ezt követően közösen elkészítettük az osztályunkba a Boldogságóra faliújságot. Hálás vagyok, hogy jól érezték magukat a gyerekek!
Meixner Ildikó EGYMI, Mohács 4. osztály
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az idei osztályommal most kezdtük el a boldogságórákat. Az első boldogságórán a háláról beszélgettünk. Az órát zenehallgatással kezdtük és azzal is fejeztük be. Közben hálaszívet színeztünk, majd beleírtuk, hogy miért vagyunk hálásak. Ezt követően közösen elkészítettük az osztályunkba a Boldogságóra faliújságot. Hálás vagyok, hogy jól érezték magukat a gyerekek!
Meixner Ildikó EGYMI, Mohács 4. osztály
Szeptemberi témánk a Hála gyakorlása volt, az órát beszélgetőkörrel kezdtük, ki miért hálás. Mindannyian hálásak voltunk, hogy egészségesek vagyunk, és itt lehetünk az iskolában. Ezután a gyerekek elkészítették a saját „Hála ABC”-jüket. közben hallgattuk a hónap dalát.
A szeptember hónap boldogságórájának témája a hála gyakorlása volt. Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy ők kinek tartoznak hálával. Majd hálamandalát színeztek, amit bárkinek odaadhattak a nap folyamán. Érzékszerveket ábrázoló dobókocka segítségével beszélgettünk arról, hogy melyik érzékszervünknek miért vagyunk hálásak. A foglalkozás zárásaként egy nyugtató zenére relaxáltunk.
Hálásak voltunk, hogy iskolakezdéskor minden gyerek egészséges és a találkozás öröme is boldogsággal töltött el bennünket. A nehéz, tavasztól elszigetelésben élés sokkal több mindenre megtanított minket, mint gondolnánk. A gyerekek könnyedén tudták megfogalmazni, hogy miért is lehetnek hálásak.Felfedeztük a rosszban a jót! 🙂
Hálásak voltunk, hogy iskolakezdéskor minden gyerek egészséges és a találkozás öröme is boldogsággal töltött el bennünket. A nehéz, tavasztól elszigetelésben élés sokkal több mindenre megtanított minket, mint gondolnánk. A gyerekek könnyedén tudták megfogalmazni, hogy miért is lehetnek hálásak.Felfedeztük a rosszban a jót! 🙂
Első foglalkozásunk központi gondolata a hála volt. A téma bevezetése Bagdy Emőke által kidolgozott relaxációval kezdődött.
„Lemegy a nap, lankad a kar, törzsem pihenni akar…”
Ezt követően meghallgattuk a „Hálafa történetét”. ” A meséhez különböző illusztrációkat színeztünk. Majd elkészült a „Hálakéz „, melyen a gyerekek fogalmazták meg gondolataikat, hogy kinek és miért hálásak.
Bevezető relaxáció után beszélgettünk arról, hogy mi is az a hála. Kinek, miért lehetünk hálásak? Erről rajzoltunk is hálacédulákat, majd ezekből elkészítettük hálabefőttünket.
Meghallgattuk a hónap dalát.