Nagyon hálás feladat volt számunkra felidézni ennek a nagyon nehéz tanévnek a szépségeit.
Sok-sok boldog pillanatunk volt. A legnagyobb talán az, amikor újra találkozhattunk az
online oktatás után.
Köszönjük, hogy ebben a tanévben is segítettetek bennünket!
Boldog vakációt kívánunk mindenkinek!
A hála gyakorlása
Szeptemberben megtartottam az első Boldogságórát.
Csoportom, befogadós kiscsoport 3-4 éves picikkel.
Megismerkedtünk Katica Klárával, aki mesére hívja a gyerekeket, a mosolygós és sírós arcokkal, ami a napi hangulatukat tükrözi, és relaxáltunk is. Életkori sajátosságaiknak megfelelően megbeszéltük a hála, a köszönet jelentését. Később elmentünk leveleket gyűjteni, hogy elkészítsük a Hálafát, a maradék leveleket pedig köszönetük jeléül odaahatták szeretetük jeléül, hazamenetelkor, szüleiknek.
MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT GALLÓ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS MAGONCKA ÓVODA
Így csináltuk mi!
Gyerekek mondták:
Minden órát Edit nénivel úgy kezdünk, hogy hálát adunk, amiért így együtt lehetünk
Óra végén megköszönünk mindent
Nálunk az ölelés természetes szokás, bármikor kaphatunk és adhatunk.
Az ölelés az egyik legjobb dolog a napban
Mindenki elmondta,hogy számára mit is jelent a HÁLA.
közösen hálasütit készítettünk.
A szeptembert a program átbeszélésével kezdtük, majd a szokásos teremdíszítéssel folytattuk.
A márciusi karantén idején egy feladat során mindenki írt egy – egy bölcs gondolatot, motivációs üzenetet. Én ezeket az idézeteket megosztottam a gyerekekkel, utalva arra, hogy én ezért vagyok hálás a karanténnak – vagyis annak, hogy önállóan és kitartóan dolgoztak és alkottak. Örömmel vették ezeket az idézeteket, majd folytattuk az év tervezését. Mindenki egy – egy virágot kapott, aminek a belsejére – az idézet mellett – ráírta az ezévi „tervét”, majd kidíszítettük vele a termünket.
Hogy jó páldával járjak elől, írtam egy hálalevelet az osztályomnak, majd ők is belefogtak. A családtagjaiknak írtak üzenetet, amit egy – egy borítékba tettünk, majd „postáztuk”.
A közösségfejlesztés nagyon fontos feladat volt számunkra, mivel a gyermekek 1-1 osztályból tevődtek össze és én is új osztályfőnökként terelem őket ettől a tanévtől.
A tanteremben a padok félkörívben vannak összeillesztve. Így senki nem ül a másiknak háttal és a szemkontaktust mindenki fel tudja venni egymással.
A reggelt mindig egy beszélgető körrel kezdjük, ahol az időbeni tájékozódáson (évszakok, hónapok, napok,,,stb.) túl, aktuális történéseiket is meg tudják osztani a többiekkel. A beszélgető kör végén, mindenki elmondhatta, hogy: Én hálás vagyok, mert… Örültem neki, hogy többször is azért adtak hálát a gyerekek, mert együtt vagyunk és itt lehet az osztályban. Nem vagyunk egyformák, ezért a tevékenységeinket sem egyformán tudjuk teljesíteni. Ha valaki segítségre szorult és az a másik tudott neki segíteni, akkor így köszönte meg: Hálás vagyok, hogy segítettél nekem! Ha valaki elfelejtette megköszönni, akkor biztosan akadt olyan, aki figyelmeztette őt.
Következő nap a beszélgető körben az előző napi jó vagyis hálát adó cselekedeteket is megbeszéltük. Szívesen „dicsekedtek” jó tetteikkel illetve akár egymásét is büszkén említették.
Technika órákon előre kilyukasztott szívformákat varrtak ki a gyerekek. Ezt a hónap utolsó napján a beszélgető körben adták át egymásnak: Hálát adok, hogy a közösségünk része vagy!
Jócselekedetek adventi időben
A téma feldolgozását beszélgetéssel kezdtük. Az osztályteremben a székeket körberakva helyet foglaltunk, majd olyan személyre gondoltunk, akit nagyon szeretünk. Néhány szóban elmeséltük, hogyan tudnánk szeretteinknek örömöt okozni. A beszélgetés végén A kőleves című mesét olvastuk el. Megbeszéltük a mesében megjelenő fontosabb történéseket és közösen levontuk a mondanivalóját, tanulságát. A mese után a gyerekekkel feldíszítettük az osztály karácsonyfáját, amin színes, jócselekedeteket ábrázoló gömböket helyeztünk el. Az óra végén közösen elénekeltük József Attila Betlehemi királyok című megzenésített versét.
Az idei Boldogságfokozó hála című osztályfőnöki órán arról beszélgettünk, hogy ki miért hálás. Egy nehéz, hosszú időszak áll mögöttünk. A járvány miatt nagyon sok minden kimaradt a gyerekek (és felnőttek) életéből. A hála kifejezése is e téma köré összpontosult. A gyerekek leginkább arról beszéltek, hogy azért hálásak, mert annyi szörnyűséget hallottak mindenhonnan a világból, de őket és családjaikat elkerülték tragédiák. Engem is megkérdeztek, hogy én miért vagyok hálás. Megkérdezték, nekik hálás vagyok-e valamiért. A válaszom „igen” volt. Hálás vagyok nekik azért, hogy türelemre tanítanak, hogy az online-időszakban is minden nap láthattuk egymást. Hálás vagyok azért, hogy ilyen jó kis csoportom van.