Táncban mondjuk el! Jerusalema: Hála, szeretet, barátság, boldogság
A hála gyakorlása
1. Motiváció:
Mese, mese, mátka, pillangós madárka,
ingó-bingó rózsa, jöjj el mese szóra. – mondóka ismétlése egyre hangosabban.
2. Megvalósítás:
Meseláng meggyújtása.
A hálafa története című mese élményszerű előadása.
Meseláng elfújása.
Mese, mese, mátka, pillangós madárka,
ingó-bingó rózsa, véget ért a móka.
Beszélgetőkör:
Jártatok már erdőben?
Milyen fákat ismerünk?
Milyen színe lehet egy falevélnek?
Add tovább a falevelet! című játék
Miért vagy hálás?
Mindenki kap egy papírból kivágott levelet. És szépen sorban, egymást türelmesen kivárva arról fogunk beszélgetni, hogy: ti mikor és milyen helyzetben szoktatok hálásak lenni, vagy most éppen, miért vagytok hálásak? Mit éreztek ilyenkor?
Hálakert készítése:
Hálavirág színezése. Mindenki elmondja, hogy miért hálás és ezt ráírjuk a virágra, majd elkészítjük a hálakertet.
3. Tevékenység lezárása:
A Boldogság várának első lépcsőfokára fölragasztjuk a hála jelét.
4. Visszavezetés játékba:
Világomban minden rendben van című dal eléneklése és eljátszása.
Ősszel a régi barátok végre újra együtt játszhatnak, amiért nagyon hálásak.
Mecsekaljai Általános Iskola Köztársaság Téri Általános Iskola
A hála a leghálásabb téma, mert mindig és mindenkor lehet gyakorolni.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
Az iskola faliújságján keresztül kértük a diákokat, hogy írják le, miért hálásak a nyárnak. Az anyagot a Boldogságóra szakkörös gyerekekkel készítettük.
Ebben a tanévben nemcsak az osztályomban, hanem a 2.b osztályban is tartottam boldogság órákat. A boldogságfokozó hálát ” A csodakantár” mesén át vezettem be. Majd Beszélgettünk arról, mit jelent mindenkinek s hogy mutatják ki. Végül elkészítették a gyermekek a saját hálakártyáikat szeretteiknek.
Örömmel hallgattuk meg a hónap dalát. Közben együtt énekeltünk és mozogtunk. Utána összeszedtük, hogy miért is lehetünk hálása, ki iránt érezhetünk hálát. Majd a gyermekek elkészítették a hálakövet, melyet odaadtak egy általuk kiválasztott személynek, aki iránt hálát éreznek valamiért.
Mivel befogadás időszakát éljük, (3 éves gyerekek) az ismerkedésre fektettem nagy hangsúlyt. Sokat játszottunk együtt és ismerkedtünk olyan kifejezésekkel, amik egy közösségben fontos szerepet töltenek be. Tanulgatjuk, hogy a kezünket ölelésre, simogatásra használjuk, ha ütünk vele fájdalmat okoz. Megköszönjük az ebédet az egyéb segítséget felnőtteknek, társaknak. Megköszönjük a szeretetet, amit másoktól kapunk. Megtanulunk örülni annak, ha mások játszanak velünk és ezt kifejezzük verbális és metakommunikációs jelekkel. Megismerkedtünk a hála fogalmával: elbáboztam a három csibe mesét. Megbeszéltük, hogy a két kiscsibe hálás volt a fehér csibének amiért megmentette őket a rókától. A foglalkozás zárásaként színes tenyérnyomatokat festettünk meg fának, amit később haza vihettek anyukájuknak, hálájuk jeléül.
Elkészítettük rajzos hálabefőttünket,melyben kimutattuk érzéseinket az iskolakezdéssel kapcsolatban.
Erkel Ferenc Ének Zenei Általános Iskola
Összegyűjtöttük, hogyan tudjuk kifejezni hálánkat.