Hálásak vagyunk azért a sok jó dologért, ami a nyáron történt velünk.
A hála gyakorlása
A gyerekek beleírták a szirmokba saját nevüket és azokét, akiknek hálásak.
Azt is összegyűjtötték, hogyan lehet kifejezni ezt a hálát. Hálakuponnal kedveskedtek édesanyjuknak.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A Tádé csoport életében már a második Boldogság évet kezdtük el. Az első hónapban a Hála gyakorlása. Nehéz időszak volt ez mindenki számára, így a „miért lehetünk hálásak” kérdésre a válaszok nagyon meghatóak voltak, hiszen akadtak olyan gyermekek, akik már nagyon sok ideje nem voltak óvodában, a járványhelyzet miatt. Nagyon hálásak vagyunk azért, hogy újra együtt lehetünk, és együtt tölthetjük a mindennapokat, találkozhatunk. A Hálafa történetét meséltük el a gyermekeknek, volt, aki emlékezett is rá. Közösen elkészítettük a saját hálafánkat. Mindenki egyenként felhelyezhette a közösen megrajzolt fára, a saját körbe rajzolt kezét, közben pedig elmondhatta azt az öt dolgot, amiért hálás, valamint mesélhetett arról, amit a tenyerébe rajzolt. A tavalyi hálafánk is nagyon jól sikerült, de most szinte minden gyermeknek a közösen eltöltött idő került a felsorolás első helyére. A Boldogság várának felhelyeztük az első lépcsőfokára a hála jelképét, majd a gyerekek jelét is. A Hálabefőtt üveget kihelyeztük a csoportban, ami reméljük, hogy hamar megtelik.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A 3. a osztály a tanévben nagyon kreatív és elmélyült módon ismerkedett a boldog élet titkaival. A boldogságórákon kívül a rajzóráikon is az érzelmek világával foglalkoztak egész évben.
Az év eleji boldogságórájuk során a hála témát elemezték tanítóikkal és az alkotások során őszi fókuszt használtak. Hála az ősz, a változás, az őszi színekért. Az alkotás előtti hétvégén családi, osztályos természetjárás is volt Anna nénivel, amikor gyűjthették az ősz kincseit és az ősz nyújtotta apró örömöket az 5 érzékszervükkel is tapasztalhatták a gyerekek.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A hála boldogságfokozó hatásait összeszedtük a februári óránk elején a gyerekekkel, akik nagyon igaz és érdekes ötleteket hoztak a kérdéssel kapcsolatban. Ezek után minden kisdiák mondhatott dolgokat, amiért hálás az életében. Ezeket a dolgokat felírtam a táblára.
A dupla óránk második felében a gyerekek hála üzeneteket küldtek a megalkotott telefonjuk segítségével a családjuknak és barátjuknak.
Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium
Hálával töltöttük meg a szívünket.
A HÁLA
Szeptemberi témánk a HÁLA volt.
Bevezetésképpen elmondtam a gyerekeknek a tanév 10 témakörét, minden hónap témáját. Felevenítettük a múlt tanév Boldogságóráit, hangulatát.
Ezután tértünk át a hónap témájára, mely most a HÁLA.
1. A szó jelentése, szerepe mindennapi életünkben: Értelmeztük a kifejezést, rövid beszélgetés keretében példákat hoztak a gyerekek saját életükből.
2. Idézetek: A gyerekek idézetes kis kártyákat kaptak, hátukon számozással. Mindenki kapott a képhez kapcsolódó kérdéseket, majd szintén saját élmények alapján folytattuk a beszélgetést a témáról. Az idézetek nagyon meghatóak voltak szép képekkel illusztrálva.
3. Plakátkészítés: Ezután mindenki idézetét felragasztottuk a közös plakátunkra.
4. Zenehallgatás – a hónap dala: Meghallgattuk a „Szép nap” című gyönyörű dalt. Így zártuk e havi Boldogságóránkat. Krafcsik Éva Gabriella
gyógypedagógus
Az 5. a osztályosok Hálafát, a 8.a osztályosok közös rajzot készítettek 2 csoportban a nyári élményekről.
Ezzel a hálafával indult el az óvodánkban a Boldogságóra program, nagy lelkesedéssel fogtunk neki.
A közösen végzett munka során ébredünk rá igazán, hogy milyen szerencsések is vagyunk, hogy egymás társaságában tölthettük ezt a szép délelőttöt.