A gyerekek nagyon nyitottak voltak mind a feladatokra, mind a beszélgetésekre. Őszintén beszéltek az érzéseikről a kis tapasztalataikról, családjukról és barátaikról. Kimondottan élvezték a foglalkozásokat, feladatokat. Számomra nagyon megható volt, hogy nem jöttek zavarba a köszönet, szeretet, gondoskodás szavaktól. Sőt inkább megnyíltak, csak beszéltek és meséltek. Csillogtak a szemek. Úgy láttam, hogy boldogok és büszkék magukra az osztályukra, iskolájukra és kicsit félve írom le, de hálásak, hogy tanítom őket, hogy velük vagyok..( pedig csak pár hete, hogy iskolások, pár hete ismerjük egymást ) Eszembe jutott, amikor órát látogattam Szilvinél..
Hálás vagyok ezért a kis osztályért! Remélem ki tudom hozni belőlük a lehető legjobbat!
A hála gyakorlása
Ebben a tanévben is örömmel veszünk részt kis másodikosaimmal a Boldogságóra Programban. Nagyon izgatottan vártuk az új feladatokat. Mindegyik nagyon tetszett a gyerekeknek Végül az 1 perc feladatot választottuk. Nagyon sok kreatív ötlettel álltak elő diákjaim a HÁLA szó megjelenítése során.
Sokat beszélgettünk, mindenki elmondta, hogy kinek, miért hálás az osztályban, a családban. Nagyon aranyosak voltak, ahogy megfogalmazták gondolataikat. A hónap dalát is többször meghallgattuk, együtt énekeltük. Sok élménnyel gazdagodtunk.
Az osztályomba már az előző tanév során is színesítettem óráimat boldogság órás mozzanatokkal. Ebben a tanévben viszont konkrétabban ,sokrétűbben , tudatosabban szervezem ezeket az órákat . Első órán a “Kinek tartozom hálával ?” címet kapta .Tanulóim a szó magyarázatát több oldalról közelítették meg . Szinte minden gyermeki módon megadható értelmezést felsoroltak . Vidáman , nagy örömmel játszottak , színeztek és hálálkoztak egymásnak .
A hónap dalát boldogan énekelgették.
A csoport most kezdte az első osztályt. Ismerkednek az iskolával, a tanítókkal, az osztálytársakkal. A gyerekeknek nehéz volt megfogalmazni számukra mit is jelent a hála. Hálakört alkottunk, ahol megbeszélhettük a gondolatainkat a témával kapcsolatban. A hónap dalát is meghallgattuk és hálamanókat készítettünk technika órán a gyerekekkel.
Beszámoló
A Mesevár és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról, amelynek témája:
A Hála téma volt
A nyár elején elballagtak óvodánkból az ügyes nagycsoportosaink, akik nagyon szerették a Boldogságórákat, igényükké vált az órákon való részvétel, a sok-sok izgalmas, érdekes feladat, játék, a jó dalok, zenék, amelyeket a Boldogságóráinkon játszottunk, hallgattunk.
Szeptembertől érkeznek csoportunkba az új ovisok, az új törpikések.
Számukra még nagy újdonságot jelentenek ezek a Boldogságórák, és bennünket is új kihívások elé állítanak az órák megtartásai, hiszen a piciknek nem annyira egyszerű a boldogság-témák megfogalmazása, megértetése.
Arra törekszünk, hogy a legegyszerűbben, az életkoruknak megfelelően közelítsük meg a különböző témákat, és azok feldolgozását.
A Hála téma feldolgozását Bagdy Emőke: Szép nap ölelj át most engem c. dalával indítottuk.
A gyerekek voltak a „kis pillangók”, akik lepihentek egy kicsit a virágokra, /mesepárnákra/, és úgy hallgatták a szép éneket.
Nagyon tetszett a „lepihenés” és a zenehallgatás a csoport tagjainak.
Ezután elővettük Mesetarisznyánkat, és belekukkantva a tarisznyánkban is pillangók voltak, pontosan három darab.
Elmondtam a gyerekeknek, hogy ismerek egy nagyon kedves mesét a pillangókról, pontosan három pillangó szerepel a mesében is.
Mesedobozunk segítségével elmeséltük, Jékely Zoltán: A három pillangó c. meséjét.
Kérdésemre, hogy „Kinek voltak hálásak a kis pillangók?”
Két kis törpikés tudta a választ, hogy a Napocskának – lehetnek hálásak./ jó, ha melegen süt ránk, meleget add stb./
Közösen kiszíneztük a Hálás csiga házát, mindenki választhatott egy kedvenc színes ceruzát, és egy kis részecskét színezhetett a csiga – házon.
Folytatásként, tenyérnyomattal, Hálakertet készítettünk, ahol mindenki elhelyezhette a hála virágát, és közben arról beszélgettünk, hogy köszönetet mondhatunk, /hálát érezhetünk/ az Anyukánknak, Apukánknak, hogy vannak nekünk, hogy van családunk.
A Hálakert elkészítése nagyon tetszett a gyerekeknek, mert mindenki elhelyezhette a hála virágát ebben a kertben.
Készítettünk egy „Boldog Szívecskét” is, amelybe szintén mindenki kis tenyere belefért, hiszen mindenki beletartozik a törpike csoportba, és ezért hálásak lehetünk.
Közös kis játékunk nagyon jó hangulatban telt el, és tetszett is a csoport tagjainak, örömmel hallgatták meg a dalokat is a gyerekek.
Befejezésként, meghallgattuk Gryllus Vilmos: Lepke és virág c. dalát, amely nagyon jó hangulatot teremtett a csoportban.
Pillangókká változtunk, és vidáman repkedtünk a réten, /szőnyegen/, boldogok voltunk, hogy kisütött a Napocska.
Megkértem a gyerekeket, hogy amikor majd megérkezik az Anyukájuk, nagy öleléssel fogadják, mert mindenki nagyon boldog és nagyon örül, amikor érte jön az Anyukája.
Mindenkinek jó egészséget kívánunk!
Hálásak vagyunk, hogy ismét küldhetjük a beszámolóinkat.
Szeretettel Mendéről a Törpike csoport
-Mitől lehetünk boldogok? – tettem fel a kérdést a gyerekeknek.
Érdekesnél-érdekesebb válaszokat kaptam. Mivel már harmadik éve a Boldogságóra keretén belül zajlik a nevelés nálunk, így határozottan felfedezem a program sikerességét.
– Boldogok lehetünk, ha teszünk érte! Jött a számomra legérdekesebb válasz.
-De hogyan tegyünk érte? Aztán csürtük-csavartuk a témát, és oda jutottunk, hogy akkor vagyunk igazán boldogok, ha hála van a szívünkben. A táblára felírtuk miért lehetunk hálásak. Én látom a gyerekeken, hogy tényleg próbálják alkalmazni azokat a tanácsokat, technikákat, amiket nekik ajánlok. Tiszta szívű, jó közösséggé formálódtunk, akik jól érzik magukat együtt. Két új kislány csatlakozott hozzánk ebben a tanévben, és olyan jó volt látni, ahogyan segítik őket beilleszkedni a gyerekek. Igazán könnyű dolgom volt. A sok munkámnak most érzem a gyümölcsét.Amikor készült a hálából szőtt hálót, akkor láttam, mennyire figyelnek egymásra a gyerekek. Minden apró dolognak örülnek, amit egymásnak adhatnak. Hálás vagyok, hogy így dolgozhatok, hogy a gyerekekkel együtt haladhatok apró léptekkel a kitűzött célunk fele- a minél boldogabb élet – megvalósításával.
Hála érte! ♥️
A hála témakör záró játékaként a hálapók által szőtt hálafonalat készítettük el, melyek során értékes és szívmelengető mondatok hangzottak el a gyerekek szájából, amiért ők hálát adnak.
Ebben a tanévben is örömmel veszünk részt kis másodikosaimmal a Boldogságóra Programban. Nagyon izgatottan vártuk az új feladatokat. Mindegyik nagyon tetszett a gyerekeknek Végül az 1 perc feladatot választottuk. Nagyon sok kreatív ötlettel álltak elő diákjaim a HÁLA szó megjelenítése során.
Sokat beszélgettünk, mindenki elmondta, hogy kinek, miért hálás az osztályban, a családban. Nagyon aranyosak voltak, ahogy megfogalmazták gondolataikat. A hónap dalát is többször meghallgattuk, együtt énekeltük. Sok élménnyel gazdagodtunk.
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
Háláról beszélgettünk. Meghallgattuk a hónap dalát, majd elkészítettük a hála hálót. Nagyon kellemes hangulatú óra volt.
Osztályfőnöki óra keretében készült rajzok, a nyárhoz valamilyen módon kapcsolódó hála témában.