Társasjáték.
A hála gyakorlása
Tisztelt Boldogságóra Program!
Nagy örömmel veszek részt a programban. A szeptemberi Boldogságfokozó Hála képanyagát most állt módomban feltölteni.
Csoportomat 3-4 éves kisgyerekek alkotják, akikre fokozottan jellemző az érzelmi vezéreltség. Ezért sok-sok beszélgetéssel és szituációs játékokkal is igyekeztem megértetni velük a hála fogalmát.
Az őszi hálafát készítettünk közösen. Papírlevelek vágásával és őszi dalocskával hívtam játékba a gyerekeket.
Az őszi leveleket nagy igyekezettel és kitartással színezték, /több alkalommal/ amit az általuk kiválasztott kisgyereknek ajándékozhattak hálából. Megfogalmazhatták, hogy ki miért hálás. A hála náluk még a szeretettel egyenlő, amit nem lehet szétválasztani. Jó pár kisgyerek jele mellé több őszi levél is került. Figyelemre méltó, hogy falevél nélkül senki nem maradt.
A közös munka öröme mindannyiunknak jól esett.
Hála hónapja
A csoportommal beszélgettünk a foglalkozás alatt arról, hogy ebben a kialakult, nehéz helyzetben is meg tudjuk találni azt az örömet, boldogságforrást, hogy mitől érezhetjük magunkat jobban, miért lehetünk hálásak. Az osztály tanulói csoportban elkésztették a Hála tablót, a nyári pillanatok, legszebb élmények szerepeltek a képeken. Majd az elkészült tablót bemutatták a társaiknak, és elmesélték az élményeiket.
Az osztály az Év legjobb tesója címet hozta létre. Meghatározták, milyen feltételeknek kell megfelelni. Megtervezték az érmet.
Termésekből mandalát készítettünk, közben élményekről beszélgettünk, amiktől jól éreztük magunkat.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekek örömmel végezték el a feladatot!
A gyerekek izgatottan és kíváncsian várták az első foglalkozást. Témája a hála gyakorlása volt. Az óra elején beszélgettünk a hála szó jelentéséről, kinek mi jut eszébe erről a szóról. Nagyon szép megnyilvánulásokat hallottam a gyerekektől, teljesen megnyíltak. Megállapítottuk azt is, hogy miért fontos a lelkünknek, közérzetünknek ha szívből tudunk hálát kifejezni. Ezután készítettünk egy hálaleltárt azokról a dolgokról, amiért az adott napon hálásak lehetnek. Ezt követte azoknak a számba vétele, hogy miért lehetünk nap mint nap hálásak szüleinknek, barátainknak, társainknak, tanítóimnak. Nagyon mélyről jövő, őszinte gondolatokat fogalmaztak meg a tanulók. Olykor meghatottság érzése is átjárta az osztályt, érzékenyen álltak a feladathoz. Fegyelmezési problémám a tanóra folyamán nem volt, teljes beleéléssel és nyugodt lelkülettel telt el a foglalkozás. A hála befőtt elkészítése után, nagy izgalommal írták össze miért is hálásak és megbeszéltük, hogy napi szinten bárki dobhat be gondolatokat, ha úgy érzik. Zenét hallgattunk, daloltunk, majd az óra lezárása a meditáció volt ami elrepítette a gyerekeket a szeretet, nyugalom, béke szigetére. Volt aki meghatódott azon, amit átélt ekkor.
Beszélgetéseink során kiderült, hogy sok minden iránt éreznek hálát a gyerekek, de szívük legmélyén szeretet és hála a családjukért van!
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
A tavaly elkészített hálafánk megújult: a szív alakú levelekre csoportunk minden tagja ismét megfogalmazta, ki iránt és miért érez most leginkább hálát.