Szerették a gyerekek ezt a mesté. Mind a kiscsoportosok mind pedig a nagycsoportosok. Tetszett nekik, hogy befesthették a kezüket. Imádnak így festeni.
A hála gyakorlása
A foglalkozást a hála hónap dalának meghallgatásával kezdtük (Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem). Ezután „Add tovább a falevelet!” játékot játszottunk. Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy kinek lehetünk hálásak és miért. Ezután a gyerekek katicákat színeztek, majd annyi pöttyöt rajzoltak rájuk, ahány embernek hálásak. Ezt követően elmeséltem a gyerekeknek Ferenczei Éva: Maci bajban van című meséjét, majd a gyerekekkel együtt elbáboztuk a történetet. Megbeszéltük a kis állatokról történteket. A foglalkozás lezárásaként a Boldogság várunk első lépcsőfokára felragasztottuk a hála jelét.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Hálásak vagyunk, hogy együtt lehetünk
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Hálásak vagyunk, hogy együtt lehetünk
Vegyes korcsoportú gyermekeimmel dolgoztuk fel közösen a hála fogalmát, jelentőségét, jelentését.
Bagdi Bella Szép nap cím dalára relaxáltunk a szőnyegen. Miután meghallgattuk a gyerekeknek elmeséltem Bezzeg Andrea
A hála fa története című meséjét, majd mi is készítettünk egy Hálafát. A hála fánkra amit közösen ragasztottunk meg, már reggel kiszínezték a kis almákat, majd most fel is ragasztották és közben mondtak egy gondolatot, mondatot, hogy ki miért is hálás, a nagyobbak szuperül szerepeltek a kisebbeknek segítettem ötletelni. Egy kis csoportos kis fiú R. kiemelkedő volt, remek önálló gondolatai voltak a témával kapcsolatosan.
Ezután megragasztottuk a csoport és az intézmény hála dobozait, amelyeket kihelyeztünk 2 központi helyre. A felnőtteknek egész hónapban pozitív, hálás, önerősítő gondolatokat kell belehelyezni, a gyerekekkel rajzokat gyűjtünk bele, majd a hónap végén együtt fogjuk átnézni és elolvasni.
Ezt követően hála köveket festettünk, mindenki haza is vihette másnap, közben beszélgettünk továbbra is a témáról.
A csoportba bevezetésre került 5 szabály, az intézményünk ismerkedik a Kedves ház pedagógiával így a szabályainkat „Kethano” jelzővel alkalmazzuk és erősítjük a gyerekekben. megtanulják a szó jelentését és hogy hogyan használjuk egységesen a csoport szabályait.
Másnap reggel színezőkkel elevenítettük fel a témát. A gyerekek ügyesen emlékeztek vissza a tanultakra.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A boldogságórán beszélgetőkört alkottunk.Megbeszéltük a hála szó jelentését.Ezután a gyerekek felelevenítették,hogy mik voltak azok az élethelyzetek,szituációk,amelyekben valamelyik társuk a segítségükre volt.Mindenki elkészítette a szívecskét,majd ezekből hála-hálót készítettünk.
Egy tanulságos történet meghallgatása és közös beszélgetés után készítettünk egy tablót, amelyen a gyerekek szívecskével jelölték, kinek lehetnek hálásak.