A diákok kis lapokra ráírták, miért hálásak. Nagyon sok okot találtak. Ezek között sok olyan volt, ami az osztálytársakkal kapcsolatos:
,,hálás vagyok, mert jóban vagyok minden osztálytársammal”
,,hálás vagyok, mert sok barátnőm van az osztályban és mindig felvidítanak”
,,hálás vagyok a padtársaiméert, mert mindig kisegítenek”
,,hálás vagyok, hogy nem tanulunk online” stb.
Közösségerősítő, empátia fejlesztő foglalkozás volt.
Voltak olyan én-üzenetek, melyek problémákra derítettek fényt.
Jó lehetőség volt önkifejezésre.
Elején többen gondolkoztak, hogy miért lehetnének hálásak, később többen kértek újabb és újabb lapokat, a végén le kellett állítani őket, mert az osztályfőnöki órába nem fért bele több hálaok leírása.
Kolázs készült az üzenetekből.
A hála gyakorlása
Báthory István Általános Iskola
Erzsébet Táborok – Zánka ⛺️
2021. szeptember 6. és 8. között az Erzsébet Üdülőközpont és Tábor Zánka szervezésében őszi ottalvós osztálykiránduláson vettek részt az 5.c és az 5.b osztály tanulói Pohl Brigitta boldogságórás pedagógus kíséretében.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A téma feldolgozása A hálafa történetének bemutatásával indult, melynek során a gyerekek megérthettték a hála fogalmát. Ezt követően eljátszottuk a „Hogyan sző a hálapók” című játékot, melynek kapcsán a gyerekek lelkesedéssel meséltek arról, hogy miért érzik magukat hálásnak, minek örülnek leginkább. A foglalkozás végén minden óvodás tetszése szerint kiszínezhette a hálavirágot.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert
3.c osztály
Bevezető relaxációt és beszélgetést követően felbontottuk tavalyi hálabefőttünket és megbeszéltük, hogy tavaly ilyenkor ki miért volt a leghálásabb. Színező segítségével mindenki kifejtette, hogy jelenleg kinek, miért hálás.
A gyermekeink érzékenyítő terápia és testvér kapcsolatok révén megismerkedtek már nehéz sorsú gyermekekkel is. Olyanokkal akik csökkent munkaképességűek is, aki tolószékes, mert beteg vagy hiányzik végtagja. Már csupán azért is hálásak lehetünk ,hogy épek és egészségesek vagyunk. Arra kértem őket, hogy rajzolják le a kezüket. Amivel simogatni tudna, amivel ölelhetnek, amivel megkapaszkodhatnak egymásban, amikkel fogadhatják mindazt amit az élet ad nekik, és ezekbe a kezekbe rajzolják bele még miért is hálásak az életben. Volt aki a családját rajzolta bele, volt aki a szerelmét, és aki barátját, olyan is akad aki a kutyusát próbálta lerajzolni.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Kicsi csigabigák érkeztek az óvodába. Kedvesek, humorosak, vidámak. Csicseregnek, nevetnek, olykor sírdogálnak. A beszoktatás nem volt mindenkinek ‘ könnyű’ , de a mese, dal, amondóka az ölbeli játék a szeretet mindig megnyugtatta őket. A hálafa történetének meghallgatása után még napokig kérték a történetet es a hozzá kapcsolódó kis mondókát. Igazi csoda velük mindent megélni. Hiszem, hogy sok közös élményünk lesz még együtt. Hálás vagyok értük.
Immár 3. éve kerül elő az óvodai életünkben a Hála téma. Három év, tengernyi hálával, amit naponta érzünk! Valójában mindenért hálával tartozunk ami és aki körülvesz minket.
A Hálafa történet szívet melengető és egyben szívbemarkoló soraival tesz bennünket egyre erősebbé, egyre jobb és összetartozó kis közösséggé!
Hálásak vagyunk Magunknak!
Boldogságóra – Szeptember: A Hála gyakorlása
A Hála, mint fogalom lassan kezd értelmet nyerni a nagycsoportos gyermekek körében. Néhány gyermek már az elvont értelmét is ismeri, megfogalmazza, nem tárgyi eszközhöz köti leginkább. Néhányan nagyon precízen elmagyarázták nekünk, hogy miért és kinek voltak hálásak. A gyermekek nagy része még mindig a testi vágyaikat kielégítő dolgokhoz köti a hálát.
A beszélgetések során próbáltuk rávezetni különböző dolgokra őket, amik szintén örömet okozhatnak számunkra, mint az együttjátszás, napsütés, találkozhatunk megint a barátunkkal, kaptunk ölelést az édesanyánktól, szüleinktől, testvérünktől.
A beszélgetés végén egy mosolygós szmájli mutatásával próbálták megfogalmazni ki miért vagy kinek hálás.
A foglalkozás kezdetén egy falevelet adtunk körbe. A gyerekeket megkértem, hogy csukják be a szemüket és jól tapogassák meg ezt a levelet. Közben indítottam még egyet, s még egyet. Különböző méretűek és fajtájúak voltak. Ahogy mindegyik körbeért, megbeszéltük, hogy miben voltak mások, s felhívtam a figyelmüket arra, hogy ahogyan a levelek is különbözőek, úgy mi sem vagyunk egyformák, de mindegyik fontos, s legyünk hálásak egymásért. Elmeséltem nekik a Hálafa történetét. A mese végén levelet festettek.