Ebben a tanévben 1. osztályosokkal kezdtem el a boldogságóra foglalkozását. Első alkalommal nagyon jól érezték magukat. Tetszett nekik a háladal. A Hálaszüret feladatot választottam számukra. A szőlőfürtöt többé-kevésbé ügyesen kivágták, színezték a szőlőszemeket. Végül zöld fonalra ragasztottuk, ez díszíti kost a „Munkáink” falunkat.
A „Szőjünk hála hálót” gyakorlat nagyon tetszett tanítványaimnak. Ügyesen megfogalmazták, miért hálásak, kinek.
Ezután került sor a „nagy szél fúj” című játékra. Nehezen indult, de ügyesen belejöttek. A Hurrikán szóra bizony volt tolongás, székfoglalás!
A zárókör feladat is elnyerte tetszésüket. Itt már bizony előfordult bizonytalanság, de hamar korrigáltak.
Jó hangulatban teltek az órák, csak sajnos elég sok volt a hiányzó tanuló.
A hála gyakorlása
Hálakört alakítottunk ki, törökülésbe ültek le, majd mindenki hálát mondott a mellette lévő osztálytársának.
Negyedik osztályos tanulóimmal a háláról beszélgettünk, elmondták, hogy ki miért lehet hálás. Megnéztük, mi a különbség a valami miatt érzett hála és a meghálálás között. Választhattak, hogy egy hálalevelet írnak, vagy lerajzolják mindazt, amiért hálásak. Rengeteg dolgot felsoroltak, amiért hálásak, jó volt hallgatni, hogy sokuk milyen éretten áll a témához.
Hálabefőttet készítettünk a gyerekekkel. Szívecskére írtàk, hogy miért hálásak .
Háladobozt hajtogattunk a gyerekekkel. Mindenki saját ízlésére kidíszíthette. Két hétig minden nap beledobunk egy cetlit, melyre leírjuk
amiért aznap hálásak vagyunk. Utánna együtt elolvasgatjuk.
A hála háló volt az első boldogság órás feladatunk az elsőseinkkel. A készítés előtt sokat beszélgettünk a témában velük. A szívek vágásában, ragasztásába, még segítségre szorultak. A hála kötéseket annál inkább élvezettel végezték.