Ez a csoport azért jött létre, hogy segítséget nyújtson azoknak a kollégáknak, akik boldogságórát tartanak a 2022/2023-as tanévben iskolánkban. Természetesen a kézikönyvek és az online segédanyag mindenki számára elérhetőek. Ezek mellett azonban fontosnak tartjuk, hogy átbeszéljük a témaköröket. Együtt ötletelünk és kipróbálunk néhány feladatot közösen, ezzel is fokozva a boldogságórák hatékonyságát!
A hála gyakorlása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ebben a tanévben tovább folytatjuk az elkezdett Boldogságóra program megvalósítását.
Az 5. osztályosokkal beszélgettünk a HÁLA szó jelentéséről, (interneten is rákerestünk) valamint arról, hogy a hála kifejezésének milyen pozitív hatásai vannak ránk, ki miért lehet hálás az élete, mindennapjai során szüleinek, tanárainak, barátainak. A gyerekek hálaszíveket és virágokat készítettek. Minden gyerek ráírta az általa készített elemre, hogy miért is hálás az életben.
A boldogságfokozó hála
Az első tanítási nap délutánján boldogságórát tartottam a napközis foglalkozáson.
A hónap dalát meghallgattuk.
Megbeszéltük a hála szó jelentését. A gyerekekkel összegyűjtöttük mindazt, ami hálával tölti el őket. Figyelmesen meghallgattuk egymást, hogy ki miért volt a mai napon hálás?
Elolvastuk Az egy pohár tej című történetet. Megbeszéltük a mondanivalóját.
Elkészítettük közösen a hálabefőttet.
A hónap dalával zártam a foglalkozást.
A mesét (A hálafa története) a gyerekek érdeklődve figyelték, a fa mondókáját nagyon hamar megjegyezték és ismételték. Mese után beszélgettünk róla, hogy mit érzett a fa, mi is a Hála. Mindenki elmondhatta, hogy ő miért hálás. Nagy örömömre a gyerekek ezúttal nem ugyanazokat mondták, mindenki valami másért volt hálás. Ügyesen megfogalmazták gondolataikat. Hálakezet készítettünk, melyen mindannyian elhelyezhették kézlenyomatukat. A foglalkozást Bagdi Bella Szép nap ölelj most át engem c. dalával zártuk.
Ebben a hónapban egy kiscsoportos óvodásunktól vettünk nehéz szívvel búcsút, aki köszönetképpen nagymamájával macaronokat készített nekünk. Megpróbáltuk megfogalmazni azt, hogy mit jelent számunkra a hála, ki miért érzi hálásnak magát, és legfőképpen azt is, hogy kinek.
A szeptemberi boldogságórát a hónap dalával kezdtük. A tanulók körben ültek a teremben. Majd Mindenki válaszolt a „Miért voltál ma reggel hálás?” kérdésre. Az egy pohár tej című történet meghallgatása után a tanulók elmondták a véleményüket a történetről , illetve megbeszéltük a történet tanulságait. Végül közösen elkészítették az osztály hála fáját. Az óra lezárásaként együtt énekeltük a hónap dalát.
A szeptemberi boldogságórát a hónap dalával kezdtük. A tanulók körben ültek a teremben. Majd Mindenki válaszolt a „Miért voltál ma reggel hálás?” kérdésre. Az egy pohár tej című történet meghallgatása után a tanulók elmondták a véleményüket a történetről , illetve megbeszéltük a történet tanulságait. Végül közösen elkészítették az osztály hála fáját. Az óra lezárásaként együtt énekeltük a hónap dalát.
Úgy terveztem, hogy a boldogságórákat a kollégiumi tanulószobában tartom, amely csendes nyugodt légkört biztosít a gyerekek számára, és minden feltétel adott ezeknek az óráknak a megtartására. A gyerekekkel körben leültünk, elmondtam miről is szólnak a boldogságórák. Röviden ismertettem a 10 témakört.
Kezdésként „Napimádás” nevű relaxációs gyakorlatot mutattam be, majd együtt végeztük el. Ezután következett a hónap dalának meghallgatása, éneklése. „Jól érzem magam”
A csodakantár című kis mese felolvasása után, beszélgetés, mi, miért lehetünk hálásak.
Az óra folytatásaként hála tablót készítettünk. Ez a tabló egész évben a tanulószobát díszíti, és ha a gyerekek úgy érzik, bővíthetik, gondolataikkal.
Az óra végén megbeszéltük, kinek hogy tetszett az elő boldogságóra. A gyerekek nagyon örültek ennek a foglakozásnak, lelkesen várják a következő órát.
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Jó volt újra találkozni szeptemberben, és felidézni a nyár legjobb pillanatait. Mindenki lerajzolta, mi az, amiért hálás, hogy megtörtént vele. A hónap végére elkészítettük az osztály hála-hálóját is.