Az óra elején röviden ismertettem a Boldogságóra rendszerét.
Majd lapokat osztottam, amire felírták, hogy legutóbb mikor, mit és kinek köszöntek meg. A lapokról utána név nélkül (de aki akarta felvállalhatta) beszélgettünk.
A könyvben található 4 idézetet beszéltünk meg, hogy kinek mit jelentenek. Itt sikerült a viszonzásról, mint a hála kifejezéséről is beszélnünk.
A foglalkozás végén mindenkinek adtam 3 postitot, hogy az osztálytársaknak írjanak köszönő/hála kártyát. Úgy belejöttek, hogy volt akinek nem is lett elég a 3 db és még a szünetben is kértek párat.
A hála gyakorlása
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Kézműves foglalkozás keretében rögzítettük, ki-miért hálás.
A gesztenye szíve-lelke tele hálás pillanatokkal-érzésekkel, néhol még a mancsra-tappancsra is jutott.
A Gyerekek pedig hálásak voltak, mert nem lett rögtön teremdekoráció a munkájuk, hanem már ma hazavihették. 🙂
Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium,Kollégium és Általános Iskola
A boldogságfokozó háláról való beszélgetés után mindenki készített egy rajzot egy szívecskébe, amelyen lerajzolt egy dolgot, hogy miért hálás. Ezekből a szívecskékből a faliújságon kiraktuk a HÁLA szót.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A hála , mint fogalom a kis elsőseimnek nem sokat mondott. A kezdeti beszélgetés után a csengős játékkal fogalmat alkottak a jelentéséről. Így a csoport munkához már kellően tájékozottan kezdtek hozzá. Nagyon élvezték a feladatot és a kötetlen beszélgetés hozzásegített bennünket egymás jobb megismeréséhez. Ezért is hálásak lehetünk.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A hála , mint fogalom a kis elsőseimnek nem sokat mondott. A kezdeti beszélgetés után a csengős játékkal fogalmat alkottak a jelentéséről. Így a csoport munkához már kellően tájékozottan kezdtek hozzá. Nagyon élvezték a feladatot és a kötetlen beszélgetés hozzásegített bennünket egymás jobb megismeréséhez. Ezért is hálásak lehetünk.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A hála , mint fogalom a kis elsőseimnek nem sokat mondott. A kezdeti beszélgetés után a csengős játékkal fogalmat alkottak a jelentéséről. Így a csoport munkához már kellően tájékozottan kezdtek hozzá. Nagyon élvezték a feladatot és a kötetlen beszélgetés hozzásegített bennünket egymás jobb megismeréséhez. Ezért is hálásak lehetünk.
A nyár , a vidámság , a hála hatja át ezeket a műveket . Az élmények még nagyon frissek.Nem csoda , ha ezeket a boldogsággal azonosítják.
Csoportunkban idén kerül bevezetésre a Boldogságprogram.
Első nap körbe ültük a megrajzolt „szivárványunkat” és a napocskát. Elmondtam a gyerekeknek, hogy minden hónapban teljesíteni fogunk egy feladatot, hogy felfele lépkedhessünk a boldog napocska felé. A kinyomtatott érzelmes arcokat szétválogattuk szomorú és boldog halmazokra, megszámoltuk őket, melyikből van több, kevesebb, majd a szomorúakat elraktuk és a boldog arcokat felragasztottuk a csoportszoba szekrényeire. Majd minden gyerek az elmondott versike után odament valakihez vagy valamihez, aki/ami boldogságot ad neki. Ezután kifestettük a képet és elhelyeztük a csoport falán egy jól látható helyre.
Másnap lazító gyakorlattal kezdtük a foglalkozást.
Körbe ültük a megrajzolt Hálafát és elmeséltem a hozzá tartozó mesét. Ezután feltettem a mese végén lévő kérdéseket, amelyekre csupa jó választ mondtak. Megkérdeztem, hogy mi miért lehetünk hálásak a fáknak? – Árnyékot ad! -Tisztítja a levegőt! Finom gyümölcsöket ad! Madaraknak fészket!
Közösen elénekeltük a már ismert Akkor szép az erdő című dalt.
Levezetésként mindenki körül rajzolta, kivágta és kifestette a saját kis levelét, majd száradás után felragasztotta a Hálafánkra.
Következő napon megint lazító gyakorlattal kezdtük a kezdeményezést. Az előző héten gyűjtött köveket szétválogattuk, összehasonlítottuk, majd mindenki választott egyet magának. Ezután elmondhatták, hogy kinek és miért hálásak (szüleiknek, a jó időjárásnak, barátnak).
Megfestették a köveket, hazavitték és jól látható helyre rakták az otthonukban (kandalló teteje, ablakpárkány, lépcsőforduló).
Utolsó napon átbeszéltük újra, hogy miről szolt a hetünk, majd kiszínezték és felragasztották a legalsó csíkra a virágaikat. Mindenkit megöleltem és nagyon hálás voltam, hogy ilyen tündéri gyerkőcök járnak a csoportunkba! 😊
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A hála témakör feldolgozása során elkészítettük az infografikát. Érdekes adatokat találtunk, a csoport ezek alapján ki is választott magának egy jelmondatot: A hála ápolása különféle perspektívákat nyithat meg, amelyek értékelik az életünk előnyeit.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A gyerekek elkészítették saját mesebeli városukat, ahová erdőt is telepítettek. Minden fa alján egy-egy gyermek jele van. Minden nap megbeszéljük miért hálásak, ilyenkor minden történetért egy-egy erdei állattal gazdagodik a mesebeli város. Egész hónapban folyamatosan bővíteni fogjuk, annál népesebb lesz, minél több jót tesznek egymásért.