A szeptember hónap a Hála gyakorlása témának volt szentelve. A 2.a osztályban a
Hála témakörét a „Hálás vagyok mindazért, amim van.” gondolat köré építve, a gyermekek
„hálaleltár” – plakát készítésével, mesefeldolgozással, hálafa színezésével, zenés pozitív
megerősítéssel járták körül. Bizonyságot nyert ismét, mennyi léleksimogató érzés lapul a
gyermeki szívekben. A boldogságórákon kedves, elgondolkodtató szavak hangoztak el, melyek
a téma továbbgondolására ösztönözhet minket, felnőtteket is.
A hála gyakorlása
A tanév első Boldogság órájának témája A boldogságfokozó hála. A csoporttal a Hála hálót választottuk, mint feladat. Az órák keretében sokat beszélgettünk a hála szó jelentéséről és, hogy miért lehetünk hálásak napjainkban. Miután elkészítettük a Hála hálónkat, a gyerekek minden délután mielőtt haza mentek ábrázolták, hogy az adott napon kinek hálásak és miért.
Az első boldogságóránk alkalmával a hála témakörét jártuk körbe.
Számomra nagyon érdekes volt látni, hogy először milyen nagyban gondolkodtak erről. Ahogy beszélgettünk, egyre jobban elmerültünk a boldogságfokozó hálában, és annak pozitív hatásaiban, egyre fontosabbá váltak, előtérbe kerültek az egészen apró dolgok. A foglalkozás végén pedig gyönyörűen kirajzolódott, hogy ezekből az apróságnak tűnő dolgokból lesznek azok a nagyok, amelyekkel óra az óra elején indultunk.
A hálabefőttet eltettük télire, júniusra várjuk, hogy összeérjen formailag, tartalmilag egyaránt.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Az 1.b osztállyal „Hálaszüret” plakátot készítettünk. A gyermekek belerajzolták a szőlőszemekbe, hogy milyen dolgokért hálásak.
A Maroslelei Zengő Óvoda-Bölcsőde boldogságóráinak beszámolója a „Boldogságfokozó hála” téma körében.
A gyerekek szívesen beszéltek arról, hogy miért is hálásak. A legfontosabb dolgok számukra a családdal és a tanulással kapcsolatos témák voltak. A kézműves foglalkozás alkalmával nagyon vidámak és nyitottak voltak. A mesefeldolgozás során figyelmesen töltötték ki a játékos feladatokat. A témával kapcsolatban az egészséget is kulcsfontosságúnak tartják, így megbeszéltük a testi-lelki egészség jelentőségét. Gyógynövények illatolása, ezzel kapcsolatos rejtvények, digitális játékok, kooperatív munka jellemezte a foglalkozásunkat.
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
A foglalkozást a hála hónap dalának meghallgatásával kezdtük: „Szép Nap, ölelj most át engem, szép Nap!”. Ezt követte Jékely Zoltán: A három pillangó című meséjének bemutatása.
A mesében a pillangók a napsütésnek voltak hálásak, mert a nap megszorította a szárnyukat.
„Süss fel Nap, süss fel Nap,
Szárogasd meg szárnyamat,
Nyisd ki a virágokat!”
Akár a pillangó, mi is énekeltünk a napnak, hogy simogasson minket melegével és mosolyával. Hálából mi is megajándékoztuk, minden gyerek egy-egy sugarat adott ajándékba a Napnak. A Nap sugarait tenyérlenyomat segítségével készítettük el. Az ajándékozás során a gyerekek megosztották egymással, hogy mi mindenért hálásak.
A foglalkozás lezárásaként csoporttermünkben elhelyeztük a Napocskát, hogy a mindennapokban árassza ránk fényét, melegét, s nap mint nap juttassa eszünkbe, hogy mi mindenért vagyunk hálásak.
A segédanyag alapján építettem fel az órát, majd utolsó feladatként a tanulók csoportokban internetes kutatást végeztek: olyan virágokat kerestek, melyek a hálát fejezik ki. Így derült ki, hogy a hortenzia, a rózsaszínű és barackszínű rózsa és gerbera erre alkalmasak. Kiskertet nem tudtunk összerakni, de egy kis virágcsokrot igen. 🙂
A kis elsősök sok segítséggel,de annál nagyobb örömmel fogadták az idei tanév első feladatát. Sokat beszélgettünk a témáról,meghallgattuk a hónap dalát. :))