A 9. A osztályban bevezettem a Boldogság órát, ismertettem a tanulókkal a várható órák tartalmát, menetét, hogy mire számíthatnak a tanévben. Menet közben beszélgetést indítottam a háláról, kinek, mit jelent ez a fogalom. Próbáltuk összeszedni, hogy miért hálásak a tanulók a családjuknak, barátoknak, az iskolának és végül önmaguknak. Nagyon szép és érzelmekkel telített válaszok érkeztek, ezeket összesítettük. Beszélgettünk arról is, hogy milyen érzés az, amikor nekünk hálás valaki. A tanulók a hála fogadását nehezebbnek tartják, mint azt, amikor ők hálásak valamiért.
Végül kitöltöttük az Oxfordi Boldogságmérő Kérdőívet, melyet a tanév végén meg fogunk ismételni.
A hála gyakorlása
A szeptemberi iskolakezdés mindenkinek nagy élmény, főleg a kis elsősöknek. A szülők gondoskodásnak gyermekeik felszereléséről, megfelelő körülményeikről. Erről is beszélgettünk a Boldogságóra keretén belül a gyerekekkel. Így születtek meg a szülőknek szánt Hála csillagképek.
A 6. osztályban végiggondoltuk, ki miért lehet hálás, aztán azt lerajzolták, a többiek pedig kitalálták. Összevágott képeket raktak ki, majd elmesélték, mit látnak rajta, hogyan kapcsolódhat ez a hálához. Ezeket az információkat felhasználva a Hála Világnapjára csoportokban plakátokat készítettek.
Ebben a hónapban a hála gyakorlása a témánk. Mozgásos relaxációs gyakorlatokat végeztünk először, amely nagyon tetszett a gyerekeknek, mert egyébként is szeretik a mozgással kísért feladatokat. Meghallgattuk a hála hónap dalát. (Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem a Világomban minden rendben van című albumáról) Nálunk a beszoktatás zajlik, a gyerekek még nem nagyon ismerik egymást, ezért a családról, szülőkről, anyukához fűződő kapcsolatukról, szeretetről, háláról beszélgettünk.
Első alkalommal volt Boldogságóránk a kicsi elsőseimmel. A gyerekek az elejétől kezdve nyitottan viselkedtek, okos gondolatokkal gazdagították a Hálafa történetének a feldolgozását. Sok saját élményt meséltek, pedig még csak most kezdjük megismerni egymást. A saját hálafa készítése vidáman telt, sokat kacagtunk! Engem nagyon sok energiával töltött fel a foglalkozás, de láttam hogy a gyerekeket is. Alig várom a következő témát!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az 5. osztályos tanulókkal az év első boldogságóráján a háláról beszélgettünk. Miért és kinek vagyunk hálásak? Milyen érzés hálásnak lenni?
Hálapántlikát készítettek a gyerekek, amivel a faliújságot díszítettük.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az 5. osztályos tanulókkal az év első boldogságóráján a háláról beszélgettünk. Miért és kinek vagyunk hálásak? Milyen érzés hálásnak lenni?
Hálapántlikát készítettek a gyerekek, amivel a faliújságot díszítettük.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az 5. osztályos tanulókkal az év első boldogságóráján a háláról beszélgettünk. Miért és kinek vagyunk hálásak? Milyen érzés hálásnak lenni?
Hálapántlikát készítettek a gyerekek, amivel a faliújságot díszítettük.
A kézműves szakkör keretein belül beszélgettünk a tanulókkal arról, hogy nekik mit jelent a hála, miért lehetnek hálásak.
A beszélgetést követően gyöngyfűzés következett. Az alkotás készítése közben a tanulók gondolkoztak azon, hogy kinek is adnák az elkészült műveket.
A karkötők végül kiosztásra kerültek, mindenki átadta valakinek a saját kezűleg elkészített ékszerét, egy mondat kíséretében. Ebben a mondatban azt fogalmazták meg a szakkörösök, hogy az ajándékozott személynek miért hálásak.
A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, mindenki boldog volt, örültek az új szerzeményeiknek és a kedves szavaknak.
A csoportalakítás a megadott képekkel történt. Kicsit beszélgettünk ezekről, majd minden csoport egy figyelemfelhívó plakátot készített.
Egy másik alkalommal, mindenki írt egy üzenetet, hogy ő miért mond Hálát.
Aki szerette volna felolvashatta, aki nem csak feltűzte a faliújságra a plakátok alá.