Idén is folytatódnak a Boldogság óráink! A Hálaszüret alkalmával meghallgattunk a hónap dalát, majd mindenki összegyűjtötte a saját életével kapcsolatban, hogy miért tartozik hálával. Egy szuper hangulatú órát töltöttünk újra együtt!
Köszönjük!
Idén is folytatódnak a Boldogság óráink! A Hálaszüret alkalmával meghallgattunk a hónap dalát, majd mindenki összegyűjtötte a saját életével kapcsolatban, hogy miért tartozik hálával. Egy szuper hangulatú órát töltöttünk újra együtt!
Köszönjük!
Két csoportban próbáltam ki, az egyik csoportnál képet is készítettem. Nagyon szerették ezt a témát és a hozzá kapcsolódó játékokat is.
Napimádás
Hogy vagytok ma? Mi mindenért lehetünk hálásak?
Idézetek
Egy pohár tej
Hálabefőtt
Meditáció
Két csoportban próbáltam ki, az egyik csoportnál képet is készítettem. Nagyon szerették ezt a témát és a hozzá kapcsolódó játékokat is.
Napimádás
Hogy vagytok ma? Mi mindenért lehetünk hálásak?
Idézetek
Egy pohár tej
Hálabefőtt
Meditáció
A gyerekek nagyon sok, boldog nyári élményt osztottak meg velem és egymással. Szívesen gondoltak vissza az elmúlt nyárra és mindenki talált benne valami emlékezetes dolgot.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Számba vettük, hogy a hónap folyamán kinek, miért vagyunk hálásak és szép színes hálót kaptunk. Hálásak voltunk a segítségnyújtásért, barátságért, ölelésért, egy jó szóért, közös beszélgetésért, élményért…
A Boldogságóra programot az idei nevelési évben kezdtük el a csoportunkban. A hála téma bevezetését a „Napimádás” relaxációs gyakorlattal kezdtük. Kiengedtük magunkból a bánatot, a szomorúságot. A boldogságmondóka nagyon tetszett a gyerekeknek, ezért többször elismételtük. Beszélgetőkörrel folytattuk a foglalkozást, minden kisgyermek elmondhatta, hogy ő mitől szokott szomorú, vagy boldog lenni, valamint, hogy kinek és miért lehetünk hálásak. A gyerekek nagyon jól el tudták mondani, hogy mi okoz számukra örömöt, mitől szomorúak. Egymás kezét fogva, majd a földön fekve csukott szemmel hallgattuk meg Bagdi Bella: „Szép nap, ölelj most át engem” című dalát. Elmeséltem nekik Bezzeg Andrea, „A Hálafa története” című meséjét. A mese után csigákat színezhettek a gyerekek. Az óvoda udvarán hálaleveleket gyűjtöttek a gyerekek, mindannyian elmondták, hogy melyik falevelet, ki és miért fogja megkapni tőlük a családban. Érdekes volt megfigyelni, hogy még a mozgékonyabb gyerekeknek is sikerült megnyugodniuk a relaxáció, a zenehallgatás alatt. A segédanyag nagyon nagy segítséget nyújtott a foglalkozás tervezésében, lebonyolításában.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A mesét a héten többször is elmeséltem a gyerekeknek. Fiatal korukhoz képest eléggé lekötötte a figyelmüket a történet. Beszélgetésünk során jól átlátták a téma fontosságát, sok kis okos dolgot fűztek hozzá. Az egyik nap gyümölcssalátát készítettünk,azoknak a gyerekeknek és felnőtteknek, akiknek valamilyen okból hálásak vagyunk.
A tevékenységet Bagdi Bella: Szép nap ölelj most át engem dalának meghallgatásával kezdtük, amit mozgással kísértünk. Beszélgettünk a háláról, kinek miért lehetünk hálásak. A témát A három pillangó mesével dolgoztuk fel. A gyerekek egyik kedvenc meséje, amit örömmel játszottak el. Elkészítettük a meséhez a Napocskát. Ezt követően elkészítettük a Boldog Százlábút, a szívecskékre a gyerekek egymás jeleit rajzolták. Minden gyereknek sikerült a szívecskére rajzolni. A tevékenységet Gryllus Vilmos: Lepke és virág dalának meghallgatásával zártuk. A gyerekek örömmel vettek részt a tevékenységben, nagyon ügyesen eljátszották a mesét, és örömmel rajzolt mindenki a szívecskéjére.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Szeptember 21-én, a hála világnapján a gyerekek összegyűjtötték, és leírták, miért hálásak az életükben. Az iskolánkban kihelyeztünk egy hála-ládát. Ebben gyűjtöttük a gyerekek munkáit.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A 2.osztályban ma a hála napja volt. Megfigyeltük egymást, hogy miért lehetünk egymásnak hálásak. Szemfüles voltam, és ezeket a szituációkat lefényképeztem, majd hálakártyát készítettem belőle. Ebéd után körbe ültünk, és megbeszéltük, hogy a nap folyamán milyen hálás pillanatokat éltünk meg. A gyerekek megfogalmazták, hogy miért voltak hálásak ezeken a képeken. A hónap zenéjével zártuk ezt a témát.