A hála témakör záró játékaként a hálapók által szőtt hálafonalat készítettük el, melyek során értékes és szívmelengető mondatok hangzottak el a gyerekek szájából, amiért ők hálát adnak.
A hála gyakorlása
Ebben a tanévben is örömmel veszünk részt kis másodikosaimmal a Boldogságóra Programban. Nagyon izgatottan vártuk az új feladatokat. Mindegyik nagyon tetszett a gyerekeknek Végül az 1 perc feladatot választottuk. Nagyon sok kreatív ötlettel álltak elő diákjaim a HÁLA szó megjelenítése során.
Sokat beszélgettünk, mindenki elmondta, hogy kinek, miért hálás az osztályban, a családban. Nagyon aranyosak voltak, ahogy megfogalmazták gondolataikat. A hónap dalát is többször meghallgattuk, együtt énekeltük. Sok élménnyel gazdagodtunk.
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
Háláról beszélgettünk. Meghallgattuk a hónap dalát, majd elkészítettük a hála hálót. Nagyon kellemes hangulatú óra volt.
Osztályfőnöki óra keretében készült rajzok, a nyárhoz valamilyen módon kapcsolódó hála témában.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
HÁLA A TÁBORÉRT
Tanév végén kaptuk a telefont, hogy lehetőségünk lenne egy 3napos Boldogság Táborra Csemőn. Örömünk, boldogságunk határtalan volt!!!! Sokat dolgoztunk évről évre minden hónapban és dolgoztattuk a gyerekeket becsülettel, de álmodni se mertük volna, hogy egyszer ilyen megtisztelő jutalomban részesülünk. Izgatottan készültünk és vártuk, hogy Csemőre utazhassunk. Sajnos nem mindenkinek volt megfelelő az időpont. Viszont így volt lehetőségünk arra, hogy a testvérosztályból is elhívhassunk 3 gyerkőcöt. Akikkel többször volt közös Boldogságóránk is.
Csemőn fantasztikusan éreztük magunkat, dacára a kánikulának. Köszönhető ez Boldogságprogram trénereinek: Eszter néninek, a Kati néniknek és a lelkes segítő lányoknak. Izgalmas és változatos akadályversenyek voltak. Megismerkedtünk a méta játékkal. Felavathattuk a táborban kapott szuper világítós vízi pisztolyokat a célba lövésnél. Kézműves foglalkozásokon vehettünk részt, úszkálhattunk a medencében. Esténként a 3 csoport közösen esti mesét hallgatott és tábori dalokat énekeltek. Sőt még1 nagyon hangulatos discoban is rophatták a táncot a táborlakók. A gyerekek izgatottan gyűjtötték a pecséteket a jó cselekedeteikért. Miután összegyűlt a bűvös szám, táborzárásként és jutalmul óriási tortákat kaptak.
14 gyerkőc első táborozása volt, felejthetetlen, egész életre szóló élményekkel.
HÁLÁSAK vagyunk és KÖSZÖNJÜK a Boldogságprogramnak…………
Új tanév, új csapat. Idén másik csapattal dolgozom Boldogságóráim keretében. Tavalyi 10. osztályosaim elballagtak, ebben a tanévben iskolánk új növendékeinél tartom az órákat, a 9. osztályosainknál.
A dal hallgatása közben varázslat történt, hiszen ahogy beindítottam a „Szép nap, ölelj most át engem…” című dalt, az ablakon át gyönyörű fényforrás érkezett, szikrázó napsugarak ragyogták be a termet.
Mivel tanulóink most kerültek az iskolába, körbejártuk az épületet, megnéztük a tavalyi munkákat, elmondtam nekik, hogy idén mivel fogunk foglalkozni, és megnéztük a nemrég elkészült Boldogság tablónkat is, ahol szerepel mind a tíz hónap témája, középre pedig az aktuális hónap elkészült munkái kerülnek, minden csoport alkotásai, megcsodálhatják az iskola tanulói, tanárai és vendégeink.
Az órán hívóképek segítségével beszéltük át a témát, ki-ki saját életéből hozott példákat a hála gyakorlására.
Ezután szíves színezőt kaptak a gyerekek, melyet több színnel díszítettünk azt kifejezve, hogy a hálának is mennyiféle megnyilvánulási formája lehet. Az órát vidám tánccal zártuk, zene és jókedv kíséretében.
Krafcsik Éva gyógypedagógus
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az új tanév első boldogságóráján az előttünk álló tíz hónap témáit vettük sorra. Ezek közül a hála volt az első, amivel a szeptemberi óránkon foglalkoztunk. Kinek és miért lehetünk hálásak? Hogyan tudjuk a hálánkat kifejezni? Mindenki készített egy jegyzetfüzetet, az ún.„Hála kisokos” –t, melybe leírta illetve lerajzolta, hogy miért hálás. Egyikünknek sem okozott fejtörést ennek a megválaszolása, ami azt mutatja, hogy mennyi mindenért érzünk hálát a szívünkben. Az elkészült „Hála kisokos”-t mindannyian elégedetten lapozgattuk az óra végén és a tolltartónkba tettük, hogy minden nap emlékeztessük magunkat az ebben leírtakra.
A 6. osztályos első boldogságóránkat a hónap dalával zártuk.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az új tanév első boldogságóráján az előttünk álló tíz hónap témáit vettük sorra. Ezek közül a hála volt az első, amivel a szeptemberi óránkon foglalkoztunk. Kinek és miért lehetünk hálásak? Hogyan tudjuk a hálánkat kifejezni? Mindenki készített egy jegyzetfüzetet, az ún.„Hála kisokos” –t, melybe leírta illetve lerajzolta, hogy miért hálás. Egyikünknek sem okozott fejtörést ennek a megválaszolása, ami azt mutatja, hogy mennyi mindenért érzünk hálát a szívünkben. Az elkészült „Hála kisokos”-t mindannyian elégedetten lapozgattuk az óra végén és a tolltartónkba tettük, hogy minden nap emlékeztessük magunkat az ebben leírtakra.
A 6. osztályos első boldogságóránkat a hónap dalával zártuk.
Ebben a tanévben is örömmel veszünk részt másodikos kis diákjaimmal a Boldogságóra Programban. Izgalommal vártuk az új feladatokat. Mindegyik nagyon tetszett a gyerekeknek. Rengeteg kreatív ötlettel álltak elő a HÁLA szó megjelenítése során. Jókat beszélgettünk és mindenki elmondta, hogy kinek, miért hálás az osztályban, a családban. Nagyon aranyosak voltak, ahogy megfogalmazták gondolataikat. A hónap dalát sokszor meghallgattuk, együtt énekeltük. Sok pozitív élménnyel gazdagodtunk.
A beszélgetést néhány hálával kapcsolatos gondolatébresztő idézet felolvasásával kezdtük. Megbeszéltük, hogy kivel milyen jó dolog történt ébredés óta. Hálát adtak-e a gyerekek a velük történt jó dolgokért? Hogyan fejezhetjük ki a hálánkat? Kinek mondhatunk hálát?
A beszélgetést Rhoda Byrne, A varázslat című írásának felolvasásával zártuk, amelyben a ,,köszönöm” szó fontosságáról hallhattak a gyerekek.
Befejezésül hálakártyákat készítettünk, amelyekre tetszőlegesen választott megerősítő mondatok kerültek.