Első alkalommal vehettünk részt boldogságórán.Csoportunkban 9 fő 4-5 éves, 16 fő 3-4 éves korosztály, jelenlegi létszámunk 14 fő.
Bevezetés során hallgattuk meg az Önök által javasolt zenei anyagot, majd relaxációs gyakorlatot hajtottunk végre, ami után levezetéseként nyújtózkodtunk mint a kis fák, égig érő ágakkal, így kapcsoltuk össze a Hálafa kis történetével, ami különösen tetszett a gyermekeknek. A sok- sok állatkával, még a dramatizációs lehetőséget is kihasználtuk. Együtt közösen rajzoltuk meg a hálafánkat, majd kiválogattuk jeleinket, ki van jelen közöttünk a csoportban. A gyerekek egyesével kiválasztottak egy társuk jelét, amiért hálásak lehettek, majd felragasztották a hálafánkra, sok különlegeset is hallhattam, arra a kérdésre, hogy miért vagy hálás a választottadnak? ” azért mert megfogta a kezem ( sorban álláskor őt választotta), ” mert szeretek vele játszani”, ” „ideadta a piros autót” ( ezt egy 3 éves 6 hó mondta😍), ” betolta a székem”, ” átölelt”.
Ezt követően elindítottuk a kis hálaleveleket, a gyermekek körben álltak szívószállal egymásnak adták át, a megfestett ruhaleveleket, mondóka végére. Játékidőben pedig kialakítottuk a mi kis hálakertünket, zsírkrétával színezett virágokkal.
Örömmel töltött el, hogy valami különlegeset nyújtsak a gyermekek számára. Számomra is meglepő módon nagyon gyorsan ráéreztek a hála fogalmára, pedig elég sok a kisebb korosztályú gyermek. Voltak fenntartásaim e nehéz fogalmak megismertetésével, de a mai nap rádöbbentett arra, semmi sem lehetetlen. Köszönöm a lehetőséget, hogy levezthetem ezeket a különleges kezdeményezéseket!!! Boldogság ez igazán!!
A hála gyakorlása
Első alkalommal vehettünk részt boldogságórán.Csoportunkban 9 fő 4-5 éves, 16 fő 3-4 éves korosztály, jelenlegi létszámunk 14 fő.
Bevezetés során hallgattuk meg az Önök által javasolt zenei anyagot, majd relaxációs gyakorlatot hajtottunk végre, ami után levezetéseként nyújtózkodtunk mint a kis fák, égig érő ágakkal, így kapcsoltuk össze a Hálafa kis történetével, ami különösen tetszett a gyermekeknek. A sok- sok állatkával, még a dramatizációs lehetőséget is kihasználtuk. Együtt közösen rajzoltuk meg a hálafánkat, majd kiválogattuk jeleinket, ki van jelen közöttünk a csoportban. A gyerekek egyesével kiválasztottak egy társuk jelét, amiért hálásak lehettek, majd felragasztották a hálafánkra, sok különlegeset is hallhattam, arra a kérdésre, hogy miért vagy hálás a választottadnak? ” azért mert megfogta a kezem ( sorban álláskor őt választotta), ” mert szeretek vele játszani”, ” „ideadta a piros autót” ( ezt egy 3 éves 6 hó mondta😍), ” betolta a székem”, ” átölelt”.
Ezt követően elindítottuk a kis hálaleveleket, a gyermekek körben álltak szívószállal egymásnak adták át, a megfestett ruhaleveleket, mondóka végére. Játékidőben pedig kialakítottuk a mi kis hálakertünket, zsírkrétával színezett virágokkal.
Örömmel töltött el, hogy valami különlegeset nyújtsak a gyermekek számára. Számomra is meglepő módon nagyon gyorsan ráéreztek a hála fogalmára, pedig elég sok a kisebb korosztályú gyermek. Voltak fenntartásaim e nehéz fogalmak megismertetésével, de a mai nap rádöbbentett arra, semmi sem lehetetlen. Köszönöm a lehetőséget, hogy levezthetem ezeket a különleges kezdeményezéseket!!! Boldogság ez igazán!!
Miután e hónapban többször is beszélgettünk a hála érzéséről, a szeptembert egy Hálaerdő elkészítésével zártuk.
A gyerekek többféle technikát és eszközt alkalmaztak az alkotás során. Az erdőt igyeksztünk minél több természetes anyaggal elkészíteni, így tobozt és fenyőmulcsot is felhasználtunk a filcbogarak és a dekorgumi mellett. Az őszhöz igazodva, a segédanyagokban megadott virágokat -falavelevekkel váltottuk ki. Miközben a gyerekek a faleveleket ragsztották, egy-egy hálával kapcsolatos gondolatot fogalmaztak meg. Többek között hálát adtak szüleikért, pajtásaikért, játékaikért, stb.. 🙂
Hála gyakorlása
Első alkalommal tartottam Boldogságóra foglalkozást a gyerekeknek. A pillangó csoportban kis létszámmal vagyunk, kis-középsős korosztállyal. Nagyon készültem a tevékenységre és izgatottan vártam, hogyan fogom kivitelezni azt, amit már korábban elterveztem magamban. Szerettem volna a figyelmet maximálisan magamra vonni ezért különböző szemléltető eszközöket használtam, melyek ezek után is segítik majd a munkámat. Az ovisaimat teljes mértékben bevontam a feladatokba, segítettek nekem, a bábokkal játszhattak. A dicséret, – egy-egy ügyes feladatvégzés, vagy egy kérdésre adott helyes választ követően, nem maradt el. A boldogságvár elképzelésével kezdtem a délelőttöt, mindenkinek a fantáziájára bíztam a dolgot. Ezt követően megbeszéltük, hogy jutunk el hónapról hónapra a vár bejáratához, mit kell ezért tenniük a pillangós gyerekeknek. „Boldog Dóra” segítségét hívtam a mese előtt, majd a csengő is megcsendült a csoportban. Ezt követte egy mondóka mely egy mesehívogatónak is megfelelt. Érdeklődve követték az eseményeket, mely teljesen új volt számukra. A mese feldolgozását követően egy Hálafát festettünk a gyerekekkel. A tenyerüket befestve, őszi színeket használva, levélnyomatokat készítettünk. Mindenki bekapcsolódott a feladatokba és örömmel végezte azokat. Úgy gondolom a céljaimat elértem és sikerült átadnom az óvodásaim szintjén mindazt, ami a hónap témája volt: A Hálát!
Deli-Holló Anikó
Új óvodában, új csoportban kezdtem a „tanévet”, így a gyerekeknek és a szülőknek is be kellett mutatni a módszert, tematikát. Nagy örömömre a szülők egyöntetűen elfogadták, hogy a csoportban tarthassam az órákat. A gyerekeknek bemutattam Boldog Dórát. Elmondta Dóra, hogy ő a Kerekerdőből jött, és nagyon hálás nekünk,hogy eljöhetett vendégségbe, ezért, ha megérkezik, majd mindig valami különlegeset hoz ajándékba: mesét, verset, zenét,feladatot, amitől jobb lesz a kedvünk.
A Hála témakört beszélgetéssel kezdtük, Dóra mutatta be Nasut, és a mesében szereplő állatkákat, mindegyikőjük elmondta a versét, ami majd a mesében fog elhangzani. A gyerekek hamar megjegyezték a rövid rigmusokat, együtt mondták a szereplőkkel. Szívesen mondogatják még a kisebbek is. Magát a mesét plüss állatokkal és bábokkal meséltem el, nagyon tetszett a gyerekeknek, az ismerős mondókákat, verseket már együtt mondták a szereplőkkel. Kipróbáltuk a Mackó- dalt is, a szabály ismertetése után eljátszottuk, természetesen mindenki szeretett volna mackó lenni. Még többször fogjuk játszani.
Az előadás után Nasu mackó az ölemben ülve „beszélgetett” a gyerekekkel, hogy mit is jelent a hála, és ki, miért volt hálás a segítségért.
Mindennapos mozgástevékenységbe szőve próbáltuk ki a Hála- vonatot, elsősorban a barátaikat választották be a gyerekek. Mivel nagyon szeretnek mozogni, így egy vidám, élvezetes játék kerekedett ki belőle.
Új óvodában, új csoportban kezdtem a „tanévet”, így a gyerekeknek és a szülőknek is be kellett mutatni a módszert, tematikát. Nagy örömömre a szülők egyöntetűen elfogadták, hogy a csoportban tarthassam az órákat. A gyerekeknek bemutattam Boldog Dórát. Elmondta Dóra, hogy ő a Kerekerdőből jött, és nagyon hálás nekünk,hogy eljöhetett vendégségbe, ezért, ha megérkezik, majd mindig valami különlegeset hoz ajándékba: mesét, verset, zenét,feladatot, amitől jobb lesz a kedvünk.
A Hála témakört beszélgetéssel kezdtük, Dóra mutatta be Nasut, és a mesében szereplő állatkákat, mindegyikőjük elmondta a versét, ami majd a mesében fog elhangzani. A gyerekek hamar megjegyezték a rövid rigmusokat, együtt mondták a szereplőkkel. Szívesen mondogatják még a kisebbek is. Magát a mesét plüss állatokkal és bábokkal meséltem el, nagyon tetszett a gyerekeknek, az ismerős mondókákat, verseket már együtt mondták a szereplőkkel. Kipróbáltuk a Mackó- dalt is, a szabály ismertetése után eljátszottuk, természetesen mindenki szeretett volna mackó lenni. Még többször fogjuk játszani.
Az előadás után Nasu mackó az ölemben ülve „beszélgetett” a gyerekekkel, hogy mit is jelent a hála, és ki, miért volt hálás a segítségért.
Mindennapos mozgástevékenységbe szőve próbáltuk ki a Hála- vonatot, elsősorban a barátaikat választották be a gyerekek. Mivel nagyon szeretnek mozogni, így egy vidám, élvezetes játék kerekedett ki belőle.
Új óvodában, új csoportban kezdtem a „tanévet”, így a gyerekeknek és a szülőknek is be kellett mutatni a módszert, tematikát. Nagy örömömre a szülők egyöntetűen elfogadták, hogy a csoportban tarthassam az órákat. A gyerekeknek bemutattam Boldog Dórát. Elmondta Dóra, hogy ő a Kerekerdőből jött, és nagyon hálás nekünk,hogy eljöhetett vendégségbe, ezért, ha megérkezik, majd mindig valami különlegeset hoz ajándékba: mesét, verset, zenét,feladatot, amitől jobb lesz a kedvünk.
A Hála témakört beszélgetéssel kezdtük, Dóra mutatta be Nasut, és a mesében szereplő állatkákat, mindegyikőjük elmondta a versét, ami majd a mesében fog elhangzani. A gyerekek hamar megjegyezték a rövid rigmusokat, együtt mondták a szereplőkkel. Szívesen mondogatják még a kisebbek is. Magát a mesét plüss állatokkal és bábokkal meséltem el, nagyon tetszett a gyerekeknek, az ismerős mondókákat, verseket már együtt mondták a szereplőkkel. Kipróbáltuk a Mackó- dalt is, a szabály ismertetése után eljátszottuk, természetesen mindenki szeretett volna mackó lenni. Még többször fogjuk játszani.
Az előadás után Nasu mackó az ölemben ülve „beszélgetett” a gyerekekkel, hogy mit is jelent a hála, és ki, miért volt hálás a segítségért.
Mindennapos mozgástevékenységbe szőve próbáltuk ki a Hála- vonatot, elsősorban a barátaikat választották be a gyerekek. Mivel nagyon szeretnek mozogni, így egy vidám, élvezetes játék kerekedett ki belőle.
Új óvodában, új csoportban kezdtem a „tanévet”, így a gyerekeknek és a szülőknek is be kellett mutatni a módszert, tematikát. Nagy örömömre a szülők egyöntetűen elfogadták, hogy a csoportban tarthassam az órákat. A gyerekeknek bemutattam Boldog Dórát. Elmondta Dóra, hogy ő a Kerekerdőből jött, és nagyon hálás nekünk,hogy eljöhetett vendégségbe, ezért, ha megérkezik, majd mindig valami különlegeset hoz ajándékba: mesét, verset, zenét,feladatot, amitől jobb lesz a kedvünk.
A Hála témakört beszélgetéssel kezdtük, Dóra mutatta be Nasut, és a mesében szereplő állatkákat, mindegyikőjük elmondta a versét, ami majd a mesében fog elhangzani. A gyerekek hamar megjegyezték a rövid rigmusokat, együtt mondták a szereplőkkel. Szívesen mondogatják még a kisebbek is. Magát a mesét plüss állatokkal és bábokkal meséltem el, nagyon tetszett a gyerekeknek, az ismerős mondókákat, verseket már együtt mondták a szereplőkkel. Kipróbáltuk a Mackó- dalt is, a szabály ismertetése után eljátszottuk, természetesen mindenki szeretett volna mackó lenni. Még többször fogjuk játszani.
Az előadás után Nasu mackó az ölemben ülve „beszélgetett” a gyerekekkel, hogy mit is jelent a hála, és ki, miért volt hálás a segítségért.
Mindennapos mozgástevékenységbe szőve próbáltuk ki a Hála- vonatot, elsősorban a barátaikat választották be a gyerekek. Mivel nagyon szeretnek mozogni, így egy vidám, élvezetes játék kerekedett ki belőle.
Új óvodában, új csoportban kezdtem a „tanévet”, így a gyerekeknek és a szülőknek is be kellett mutatni a módszert, tematikát. Nagy örömömre a szülők egyöntetűen elfogadták, hogy a csoportban tarthassam az órákat. A gyerekeknek bemutattam Boldog Dórát. Elmondta Dóra, hogy ő a Kerekerdőből jött, és nagyon hálás nekünk,hogy eljöhetett vendégségbe, ezért, ha megérkezik, majd mindig valami különlegeset hoz ajándékba: mesét, verset, zenét,feladatot, amitől jobb lesz a kedvünk.
A Hála témakört beszélgetéssel kezdtük, Dóra mutatta be Nasut, és a mesében szereplő állatkákat, mindegyikőjük elmondta a versét, ami majd a mesében fog elhangzani. A gyerekek hamar megjegyezték a rövid rigmusokat, együtt mondták a szereplőkkel. Szívesen mondogatják még a kisebbek is. Magát a mesét plüss állatokkal és bábokkal meséltem el, nagyon tetszett a gyerekeknek, az ismerős mondókákat, verseket már együtt mondták a szereplőkkel. Kipróbáltuk a Mackó- dalt is, a szabály ismertetése után eljátszottuk, természetesen mindenki szeretett volna mackó lenni. Még többször fogjuk játszani.
Az előadás után Nasu mackó az ölemben ülve „beszélgetett” a gyerekekkel, hogy mit is jelent a hála, és ki, miért volt hálás a segítségért.
Mindennapos mozgástevékenységbe szőve próbáltuk ki a Hála- vonatot, elsősorban a barátaikat választották be a gyerekek. Mivel nagyon szeretnek mozogni, így egy vidám, élvezetes játék kerekedett ki belőle.
Egy új osztályközösség kialakulásának megfigyelése különleges élmény számomra, főleg, ha egy pici szelet nekem is jut abból, hogy igazi közösséggé váljanak. Az első alkalom mindenki számára izgalommal indul, hiszen egy új személy megismerése más formában és egy új munkaforma megtapasztalása. Először elmondtam, hogy ezeken az órákon mi fog történni. Izgalommal figyelték, hogyan rendezzük át a tanító nénivel az osztálytermet.
Körben ülve mindenki elcsendesedett, a relaxáló hatású gyakorlatokkal kezdtük, magas fák voltunk, nyújtóztunk a magasba, majd egy óra ingájává váltunk. Ezt követően beszélgettünk a háláról, arról, hogy ők miért hálásak és nekik miért voltak hálásak – elsősorban családi példákat hoztak. Meghallgatták Nasu mackó szerencséje című mesét. Több kisgyerek arcán láttuk, hogy nagyon elmélyülten követte a folyamatot, a történések hatása alá került – majd a tanulságokat átbeszéltük. Ezt követően arról beszéltünk, hogy az osztályban ki volt hálás kis társának, a Ziki zaki zakatol című mondóka történetbe foglalta, melyet eljátszottunk. A végén kialakítottuk az osztály hálavonatát, melybe mindenki beszállt, megerősítve azt, hogy már bizony „egy vonatban utazunk” tovább.
Köszönjük!