A hála tényleg erősíti az immunrendszert. Teljes létszámmal és lelkesen vetették bele magukat a hála témakörébe.
A hála gyakorlása
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A hála tényleg erősíti az immunrendszert. Teljes létszámmal és lelkesen vetették bele magukat a hála témakörébe.
Lazító gyakorlat után a „Szép nap ” című dal meghallgatása. Páralakítás érzéssel, keresztrejtvény megoldása párban. Hála gyöngysor készítése közösen majd a hálavirág elkészítése egyénileg, Óra zárása relaxációs gyakorlattal. Távlati feladat megbeszélése, hálanapló vezetése október hónapban, mindennapos bejegyezés arról, hogy ” Miért lehetek hálás?”
A gyerekek mind a 2 variációt eljátszották, a néma és a hangos verziót is, megoszlóak voltak a vélemények.
Nagyon tetszett nekik, mind a két változat.
A gyerekek lelkesek voltak a feladattal kapcsolatban, örültek a rendhagyó órának.
A gyerekekkel eljátszottuk a Hogyan sző a hálapók? játékot. Nagyon szerették és nagyon tetszett nekik.
A Katica csoportban a szeptemberi boldogság-órákon megpróbáltuk felfedezni a minket körülvevő apró csodákat, melyekért hálásak lehetünk.
Igyekeztünk megláttatni a gyermekekkel a számukra természetes pozitív élethelyzeteket és történéseket, mint például az otthon, a család, a testvérek, szülők okozta boldogság, vagy az óvodai közösségben a barátok kedvessége, a közös játék okozta örömteli pillanatok.
Örültünk a finom falatoknak, a napsütéses szép délelőttöknek óvodánk udvarán.
A Hálafa történetét es a Nap- mondókát hívtam segítségül a téma megértetéséhez és Bagdi Bella „Szép nap” című dalának hallgatásával zártuk a boldogság-óráinkat.
Kiszíneztük a hála virágait és piros szívecskére ragasztva a Boldogság várának kertjét díszítette, majd minden gyermek odaadhatta valakinek, akinek a háláját kívánta kifejezni.
Süni csoportban: Hála ès köszönet nem egyszerű tevékenységet rejtő fogalompár még a felnőttek világában sem,ezért az óvodás életben meg kell ,hogy ismerjék,es differenciáltan alkalmazzák mindennapjaikban.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
„Almát szedj, ügyesedj…” relaxációs gyakorlattal kezdtük a foglalkozásunkat, a „Hálafa című mese után, lerajzoltuk, kiszíneztük és kivágtuk a kezeinket, amelyből szív alakot formáztunk. A „Hála gyakorlása” boldogságóra keretében „hálaköveket” gyűjtöttünk és festettük. Mindenki a saját fantáziája szerint díszíthette a köveket. Egymásnak ajándékozzuk itt az óvodában, aki valamiért hálás a társának, ő egy-két hétig játszhat vele, majd visszaadja tulajdonosának. Ezzel is az összetartozást a hálát fejeztük ki egymás iránt.
A csoportommal, a második tanévet kezdtük el együtt. A Boldogságóra programban tavaly óta veszünk részt, akkor minicsoportosként most, mint kiscsoportosok.
A foglalkozás kezdetén az add körbe a levelet játékot játszottuk, majd elmeséltem nekik a Maci bajban van című bábjátékot. A mese után a bábokat körebe adtuk, a gyerekek nagy szeretettel fogadták őket, próbálták segítséggel elmondani a hallott történetet. Kérdésekkel segítettem őket a mese mondanivalójának felidézésében.
Kértem őket, hogy gondoljanak olyan dolgokra, amiért hálásak, ez több gyermeknek nehézséget okozott. Ezért, a nap folyamán mindig megköszöntem nekik, és hangsúlyoztam hálámat feléjük, ha valami olyat tettek, aminek én nagyon örültem pld: szófogadás, kedvesség, rendrakás, segítségnyújtás. Így ők is könnyebben megértették a fogalmat.
Ezután meghallgattuk a hónap dalát, melyre kézen fogva sétáltunk, mozogtunk. Végezetül, minden gyermek kiszínezte a saját hála virágját, melyeket szív alakban helyeztünk el a csoportszobában, kifejezve hálánkat azért, hogy egy csoportba járunk és jól érezzük magunkat együtt.