Szeptemberi Boldogságóra témája ismét a hála volt . A témával kapcsolatban felelevenítettük, amit az elmúlt két év során beszélgettünk a háláról, a hála jótékony hatásáról.
Igyekeztünk a témát játékosan feldolgozni. Kis pókként elkészítettük gombolyag segítségével az osztály hála pókhálóját.
Játszottunk Nagy szél fúj játékot, ahol ismét kifejeztük hálánkat egymás iránt. Az órát egy ritmus játékkal zártuk, ahol újból előkerült ki kinek hálás.
A gyerekek fontos feladatot kaptak erre a hónapra, ugyanis mindenki elkészítette a saját hála hálóját és a hónap végén ezt felolvasták egymásnak.
Örültem neki, hogy komolyan vették a feladatot a gyerekek és egész hónapban lelkesen írták, hogy ki kinek és miért szeretné kifejezni a háláját. Az öröm látszott a gyerekek arcán is, amikor egymásnak felolvasták .
Remélem, érzelmileg gazdagon feltöltődve vágóunk neki a következő hónap feladatainak.
A hála gyakorlása
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A „hála” mindig a kedvenc téma. A nyári szünet után jót lehet beszélgetni. A hálaháló-t nagyon ötletesnek találták a gyerekek. A nap végén, de akár szünetben is csak oda sétáltak, és húzták a vonalakat. Örömmel mesélték el, hogy miért éppen ahhoz a társukhoz kapcsolódtak.
A gyerekek nagy lelkesedéssel írták le, hogy miért hálásak. A folyosón, a faliújság előtt, ahová kitettem a montázst, minden szünetben állnak és beszélgetnek diákok. Örülnek és büszkék is magukra, hogy mindenki láthatja a munkájukat.
A középső csoportos gyerekekkel én is megvalósítottam az első boldogságórát.Már nagyon várták.Leültünk a szőnyegre és elkezdtünk beszélgetni milyen jó,hogy együtt vagyunk.Ezzel próbáltam a „Hála témát”felvezetni.Majd kis mozgásaal folytattuk.Ezt követően leültek a szőnyegre és elmeséltem a „Hálafa” törtétét.A mese meghallgatása után megbeszéltük miért volt hálás a fa,mit tettek az állatok,hogy boldog legyen a fa.Nagyon szép gondolatokat mondtak a gyerekek.
Átváltoztam Hálapókká és megfontuk közösen a hálónkat.Ez tetszett legjobban a gyerekeknek, és ahogy körbe ültünk a másik kezünkkel szeretetet adtunk körbe (megsimogatták egymást,megölelték).Öröm volt látni,mennyire jól esik a gyerekeknek a kedves, szerető érzés.A foglalkozàs végén kiszínezték a hálafát és táncoltunk egyet a „Boldog vagyok” dalocskára.
A gyerekeknek nagyon tetszett az első boldogságóra és várják a következő foglalkozást.
Az Oxfordi boldogság kérdőív kitöltésének megbeszélése után aktív feladattal folytattuk. Fontos feladat a hála érzésének átbeszélése, mit is érthetünk és érezhetünk ez alatt. Egy egyszerű, de annál nagyszerűbb feladattal gyakoroltuk mindezt. Gondolniuk kellett egy olyan dolgokra, amelyekért a napokban hálásnak érezték magukat.Elmutogatták, vagy rajzolták, volt aki elénekelte. Így kellett kitalálni a hála tárgyát. Vidáman sikerült ez a része is az órának.