Az idei első foglalkozásunkon eljátszottuk a „Lipem, lopom a szőlőt” népi játékot. Ezt követően a gyerekek elmondták ki miért hálás, majd szőlőfürtökbe írták le háláikat. A foglalkozás végén szüreti dalokat énekeltünk, és megnéztünk videón egy szüreti felvonulást. Felszabadultak voltak, bátran beszéltek érzéseikről, látszott rajtuk, hogy élvezték a foglalkozást.
A hála gyakorlása
A Pitypang óvoda vegyes életkorú gyermekeivel megtartottuk az év első boldogságóráját.
Az boldogságórának a témája a hála volt.
A foglalkozás során először beszélgető kört alakítottunk ki. Azon a napon hét gyermek ismerkedett a hála szó jelentésével, hogy mi is az a hála, hallották-e már a gyerekek, miért lehetnek ők maguk hálásak és miért fontos, hogy hálásak legyünk, mivel is lehet ezt még mások felé kifejezni.
Az ötletek között szerepelt a “köszönöm” kimondása, a másik megsegítése, rajz készítése, ajándék adása, megölelése, megpuszilása is.
Életkori sajátosságaiknak megfelelően próbálták megfogalmazni, hogy ki miért lehet hálás.
Ezután elmondtuk, ki miért hálás ma abban a pillanatban a másiknak, amit egy kis szívecske felragasztásával a hálafára tettünk jelképessé.
Öröm volt látni, hogy elmondták a véleményüket, gondolataikat, érzéseiket.
2021. 09. 27.
Keleti Városrészi Óvodák Pákolitz István Utcai tagóvoda
A hála témakörnek feldolgozását A gomba alatt című mesével. Kiscsoportosoknak felhívásként esőbottal és az Ess, eső ess című dallal vezetem fel a témát. Próbáltam minél érdekesebb előadásmóddal és a mesekötényem által még hatásosabb élményszerzéshez juttatni a kiscsoportos gyermekeket.
A mese befejezéseként beszéltünk arról is, hogy éppen kint esik az eső, hogy az esőért is hálásak lehetünk, mert segít a növények fejlődésében, az állatok életben maradásában stb. Ezután megbeszéltük a mese tartalmát, szereplőit, majd a gomba alá nyomdázták az állatokat, melyek hálásak voltak a zuhogó esőben nyert menedékükért.
A végén pedig hálájukat fejezték ki a gombának, amiért a mese szereplőinak a vihar ideje alatt menedéket biztosított.
A gyermekek szívesen vettek részt. Korosztályukhoz igazodóan – többségük alig 3-4 éves – nagyon szépen megértették a lényeget. Egész idő alatt figyelmesek, aktívak, érdeklődőek voltak, ami a beszoktatás időszakában még közelebb hozta őket egymáshoz, közösség fejlesztő hatása volt ezáltal.
A hála hónapjában a csoportmunkáé volt a főszerep. Csoportmunka keretén belül rakták ki a hála szót, szavakat gyűjtöttek a hála szó betűível, majd vicces mondatokat alkottak.
A hála hónapjában a csoportmunkáé volt a főszerep. Csoportmunka keretén belül rakták ki a hála szót, szavakat gyűjtöttek a hála szó betűível, majd vicces mondatokat alkottak.
A komlói EFAMI zeneovisaival HÁLA RÉTET készítettünk, melyen minden virág egy gyermek háláját fejezi ki. A rét termünket fogja díszíteni.
Hālabefott keszitese a gyerekekkel:beletoltve uzeneteket, hala origami viragot,rajzokat es oleles kuponokat
A boldogságórák témaköreit érdeklődve fogadták a gyerekek. Értékes és érdekes hozzászólásaik voltak a témákhoz. a hálafát kitettük a tanteremben.
Az új, elsős osztályommal most kezdtük a boldogságóra programot. A „Szőlőszüret” lehetőséget választottam szeptemberre.
Nem csak kedvelt feladat volt, de dekorációnak is tökéletes. Eljátszottunk egy javasolt játékot is, amit a gyerekek nagyon élveztek. Sokszor megemlítettük a hónap folyamán, hogy milyen fontos megköszönni másoknak a segítséget, a kedvességet. Ettől mi is jobban érezzük magunkat. A gyerekek lelkesen színezték a szőlőszemeket. A feladat motiválta őket a többszöri köszönetnyilvánításra.
Köszönjük a lehetőséget!