Ebben a tanévben lettem az 5.b osztály osztályfőnöke. Nekik alsó tagozaton nem volt boldogságórájuk. Az első boldogságórán körbe ültünk, elmondtam, hogy mi a boldogságóra, milyen témakörei vannak, mivel fogunk foglalkozni a boldogságórákon, majd összegyűjtöttük, hogy mire figyeljünk, amikor beszélgetünk majd a témákról (pl. meghallgatjuk a másikat, nem nevetjük ki a másikat, stb.) Készítettünk egy plakátot is, amelyre felírtuk a közösen meghozott szabályokat. Ezt mindenki aláírta és kiraktuk a falra.
Amikor a háláról beszélgettünk, először elolvastam nekik a könyvben lévő történetet (Egy pohár tej), és megbeszéltük, hogy mit jelent a hála. Beszélgettünk arról, hogy miért lehet hálás valaki. Készítettem egy hála ládát, amelybe a gyerekek bedobhatták, hogy miért hálásak. A nevüket nem kellett ráírni a papírra. Néhány hétig kint volt a tanteremben a hála láda. Amikor felbontottuk, felolvastuk, hogy miket írtak. A legtöbben a családjukért, barátaikért voltak hálásak, valamint szerepelt még az egészség, a sport, illetve valaki felírta, hogy azért hálás, mert nem kellett dolgozatot írnia egyből, amikor betegség után visszajött az iskolába.
A hála gyakorlása
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Boldogságóra
IV. osztály
Tanító: Földes Ildikó
Téma: A hála gyakorlása
Hálaleltárt készítettünk ,,Miért vagy hálás ma?”
Keresztrejtvény: A hála kimutatásának legegyszerűbb módja: köszönet, ölelés, mosoly.
Hála a mesékben
Hálalevél
Hálás hősök. Köszönőlevelet írnak mesehős nevében egy másik szereplőnek. Ezt küldjük el a mesepostán.
Szeretetkupont készítünk
Zárás: Okok, amiért érdemes gyakorolni a hálát!
Jó okom van rá…(kép)
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Mindenki kitalált valami szeretetreméltó hála kupont családtagjainak, amit beletöltöttünk egy befőttes üvegbe. Konzerváltuk a későbbi meglepetés időszakra, jeles ünnepekre.
A gyerekekkel sokat beszélgettünk a háláról. Elmondták, hogy ki, miért hálás. Fantasztikus ötleteik voltak, melyeket szavakba öntöttek, képekben, rajzokban jelenítette meg. Ezekből az alkotásokból egy kisebb kiállítást is szerveztünk. Nagyon élvezték a kreatív foglalkozást.
A gyerekekkel sokat beszélgettünk a háláról. Elmondták, hogy ki, miért hálás. Fantasztikus ötleteik voltak, melyeket szavakba öntöttek, képekben, rajzokban jelenítette meg. Ezekből az alkotásokból egy kisebb kiállítást is szerveztünk. Nagyon élvezték a kreatív foglalkozást.
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Egy hála kosárba gyűjtötték össze a gyerekek gondolataikat, miért hálásak.
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Hálaadás napján mindig állítunk össze adománykosarakat rászoruló családok számára.
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Egy hétig húzták a vonalakat. Mindegyik vonal egy hálás köszönet valakinek valamiért.
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Megszőttük a hálahálónkat . Olyan sok hálával adták tovább a gombolyagot, hogy a végére össze is gabalyodott.
A témakörhöz hála fát és hála naplót készítettünk. A szívekbe beleírták hálás gondolataikat.