Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
A téma : A hála gyakorlása
Óra cél és- és feladatrendszere: A reális önszemlélet és az érzelmi intelligencia fejlesztése.
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Hála I.
Idő: 2021.szeptember 26.
1. Motiváció, ráhangolás: (7 perc)
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
-Álljunk körbe és mondjuk el a „Domborítok ,mint a cica, házba bújok, mint a csiga””
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jól érzem magam
3.A Téma bevezetése :Hála (15 perc).
Ki tudja mi az a hála? A hála szívből jövő köszönet. A hála az a köszönet, az az érzés, amit alig tudunk elmondani. Akik hálásak, azok boldogabbak. Most mindenki kap egy kártyát, amire felírtam filccel a nevét és az óvodaijelét. Mindenki lerajzolja magát erre, és mindenki lerajzolja maga mellé azt a személyt (barátot, családtagot stb.), akinek hálás valamiért. Azt is lerajzolhatja vagy odaírhatja, hogy miért hálás.
Mindenki rajzol. Közben zenét hallgatnak.
Bagdi Bella :Hála
4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA (13 perc)
Mindenki elmondja, hogy mit rajzolt, kinek és miért hálás.
Szív formában elhelyeztük a kész kártyákat.
5. AZ ÓRA LEZÁRÁSA (5 perc)
Meditáció :lefekszünk a szőnyegre , Lehunyjuk a szemünket és figyelem a légzésemet, és engedem, hogy megérkezzen a figyelmem a belső világomba.
Szép lassan mély levegőt veszek, aztán lassan kieresztem az orromon. Arra gondolok, hogy hálás vagyok a barátaimért, szeretteimért.
S lassan kinyitom a szemem.
6.Értékelés (5perc)
Téma továbbgondolása
Olvasmányajánló: A csodakantár című mese elolvasása /Otthon olvassa fel valaki!/