Erzsébet Táborok – Zánka ⛺️
2021. szeptember 6. és 8. között az Erzsébet Üdülőközpont és Tábor Zánka szervezésében őszi ottalvós osztálykiránduláson vettek részt az 5.c és az 5.b osztály tanulói Pohl Brigitta boldogságórás pedagógus kíséretében.
A hála gyakorlása
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A téma feldolgozása A hálafa történetének bemutatásával indult, melynek során a gyerekek megérthettték a hála fogalmát. Ezt követően eljátszottuk a „Hogyan sző a hálapók” című játékot, melynek kapcsán a gyerekek lelkesedéssel meséltek arról, hogy miért érzik magukat hálásnak, minek örülnek leginkább. A foglalkozás végén minden óvodás tetszése szerint kiszínezhette a hálavirágot.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert
3.c osztály
Bevezető relaxációt és beszélgetést követően felbontottuk tavalyi hálabefőttünket és megbeszéltük, hogy tavaly ilyenkor ki miért volt a leghálásabb. Színező segítségével mindenki kifejtette, hogy jelenleg kinek, miért hálás.
A gyermekeink érzékenyítő terápia és testvér kapcsolatok révén megismerkedtek már nehéz sorsú gyermekekkel is. Olyanokkal akik csökkent munkaképességűek is, aki tolószékes, mert beteg vagy hiányzik végtagja. Már csupán azért is hálásak lehetünk ,hogy épek és egészségesek vagyunk. Arra kértem őket, hogy rajzolják le a kezüket. Amivel simogatni tudna, amivel ölelhetnek, amivel megkapaszkodhatnak egymásban, amikkel fogadhatják mindazt amit az élet ad nekik, és ezekbe a kezekbe rajzolják bele még miért is hálásak az életben. Volt aki a családját rajzolta bele, volt aki a szerelmét, és aki barátját, olyan is akad aki a kutyusát próbálta lerajzolni.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Kicsi csigabigák érkeztek az óvodába. Kedvesek, humorosak, vidámak. Csicseregnek, nevetnek, olykor sírdogálnak. A beszoktatás nem volt mindenkinek ‘ könnyű’ , de a mese, dal, amondóka az ölbeli játék a szeretet mindig megnyugtatta őket. A hálafa történetének meghallgatása után még napokig kérték a történetet es a hozzá kapcsolódó kis mondókát. Igazi csoda velük mindent megélni. Hiszem, hogy sok közös élményünk lesz még együtt. Hálás vagyok értük.
Immár 3. éve kerül elő az óvodai életünkben a Hála téma. Három év, tengernyi hálával, amit naponta érzünk! Valójában mindenért hálával tartozunk ami és aki körülvesz minket.
A Hálafa történet szívet melengető és egyben szívbemarkoló soraival tesz bennünket egyre erősebbé, egyre jobb és összetartozó kis közösséggé!
Hálásak vagyunk Magunknak!
Boldogságóra – Szeptember: A Hála gyakorlása
A Hála, mint fogalom lassan kezd értelmet nyerni a nagycsoportos gyermekek körében. Néhány gyermek már az elvont értelmét is ismeri, megfogalmazza, nem tárgyi eszközhöz köti leginkább. Néhányan nagyon precízen elmagyarázták nekünk, hogy miért és kinek voltak hálásak. A gyermekek nagy része még mindig a testi vágyaikat kielégítő dolgokhoz köti a hálát.
A beszélgetések során próbáltuk rávezetni különböző dolgokra őket, amik szintén örömet okozhatnak számunkra, mint az együttjátszás, napsütés, találkozhatunk megint a barátunkkal, kaptunk ölelést az édesanyánktól, szüleinktől, testvérünktől.
A beszélgetés végén egy mosolygós szmájli mutatásával próbálták megfogalmazni ki miért vagy kinek hálás.
A foglalkozás kezdetén egy falevelet adtunk körbe. A gyerekeket megkértem, hogy csukják be a szemüket és jól tapogassák meg ezt a levelet. Közben indítottam még egyet, s még egyet. Különböző méretűek és fajtájúak voltak. Ahogy mindegyik körbeért, megbeszéltük, hogy miben voltak mások, s felhívtam a figyelmüket arra, hogy ahogyan a levelek is különbözőek, úgy mi sem vagyunk egyformák, de mindegyik fontos, s legyünk hálásak egymásért. Elmeséltem nekik a Hálafa történetét. A mese végén levelet festettek.
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
A téma : A hála gyakorlása
Óra cél és- és feladatrendszere: A reális önszemlélet és az érzelmi intelligencia fejlesztése.
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Hála I.
Idő: 2021.szeptember 26.
1. Motiváció, ráhangolás: (7 perc)
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
-Álljunk körbe és mondjuk el a „Domborítok ,mint a cica, házba bújok, mint a csiga””
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jól érzem magam
3.A Téma bevezetése :Hála (15 perc).
Ki tudja mi az a hála? A hála szívből jövő köszönet. A hála az a köszönet, az az érzés, amit alig tudunk elmondani. Akik hálásak, azok boldogabbak. Most mindenki kap egy kártyát, amire felírtam filccel a nevét és az óvodaijelét. Mindenki lerajzolja magát erre, és mindenki lerajzolja maga mellé azt a személyt (barátot, családtagot stb.), akinek hálás valamiért. Azt is lerajzolhatja vagy odaírhatja, hogy miért hálás.
Mindenki rajzol. Közben zenét hallgatnak.
Bagdi Bella :Hála
4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA (13 perc)
Mindenki elmondja, hogy mit rajzolt, kinek és miért hálás.
Szív formában elhelyeztük a kész kártyákat.
5. AZ ÓRA LEZÁRÁSA (5 perc)
Meditáció :lefekszünk a szőnyegre , Lehunyjuk a szemünket és figyelem a légzésemet, és engedem, hogy megérkezzen a figyelmem a belső világomba.
Szép lassan mély levegőt veszek, aztán lassan kieresztem az orromon. Arra gondolok, hogy hálás vagyok a barátaimért, szeretteimért.
S lassan kinyitom a szemem.
6.Értékelés (5perc)
Téma továbbgondolása
Olvasmányajánló: A csodakantár című mese elolvasása /Otthon olvassa fel valaki!/