A gyerekekkel beszélgettünk a háláról, mint fogalomról. Majd mindenki önállóan készített egy hálafát, amelynek a leveleibe azokat a dolgokat, vagy azoknak az embereknek a neveit írták akiknek/ akikért hálásak.
A hála gyakorlása
Ralph Waldo Emerson, amerikai író azt állítja, hogy a boldogságforrás egyik kulcs, ha minden jóért, ami velünk történik-maximálisan hálásak vagyunk.
A foglalkozást beszélgetéssel kezdtük,arra a témára, hogy miért lehetünk hálásak az életben. a rengeteg felmerülő ötlet a gyerekekben hálacunamit indított, aminek a vége önfeledt beszélgetés és jóhangulat lett.
Mese: A három pillangó elmesélése mesepárnával
Hálás csiga színezése
Dal: Szép nap
Ebben a hónapban a Boldogságóra témája a hála volt.A délelőtti „kis szőnyegre ülés”alkalmával beszélgettünk arról,hogy mit is jelent a hála,a köszönetmondás.Kiknek lehetünk hálásak pl.:szülők,nagyszülők,kis barátok….és miért lehetünk hálásak.Igyekeztünk életkoruknak megfelelően érzékeltetni és tudatosítani ezt a fogalmat.Arra törekedtünk,hogy az emberi kapcsolataikban próbálják megfogalmazni a hála és köszönet érzését.A beszélgetés végén Bagdi Bella:Ha boldog vagy…című dalát mozgással kísértük,ami a gyerekeknek nagyon tetszett.Majd az asztalnál elkészítettük a hálafánkat,ami utána az öltözőben a faliújságunkat díszítette.
A 2021/2022-es nevelési évben havi egy Boldogságóra megvalósítására van lehetőség az életkor szerinti homogénszervezésű nagycsoportban a különfoglalkozások adta időhiány miatt. A csoport második évben vesz részt e programon.
1. Kezdő relaxáció:
Ismerkedés a mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal – Irkafirka, Körbe-körbe-karikába
Szőnyegen fekvés, terem besötétítése – Szép nap, ölelj most át… relaxáció csukott szemmel
2. Bevezetés:
Mi az a hála? Mire emlékeznek a gyermekek e témával kapcsolatban? Kinek és miért lehetek hálás? Óvodai és otthoni élmények, történetek keresése.
Egyéni megnyilvánulások beszélgető körben.
3. Fő rész:
– Feladatlapok közös elkészítése, megbeszélése
4. Lezárás:
A hálakör – csoportszoba ajtajának belső részén mindenki a saját, jellel ellátott körébe gyűjtögeti az évszaknak megfelelő hála ajándékokat (lyukasztott formák: ősszel – falevél, télen – hópehely, tavasszal – tulipán – minden hónapban más színű) minden Boldogságóra végén.
Szabály: mindenkit egyesével meghallgatunk, hogy ki miért hálás mielőtt felhelyezi a körbe az ajándékot valamelyik csoporttársának. Olyan gyereknek kell adnia, aki még azon az alkalmon még nem kapott ajándékot. Ezzel rájönnek, hogy biztosan van olyan ok, történet, amiért ad ajándékot.
– Hála érem elhelyezése a lépcsőre
5. Továbbadás: Hálabefőtt kihelyezése a szülőknek.
Ebben az évben a gyerekekkel új csoportnevet találtunk ki. Mindenki megkapta, vagyis inkább megtalálta a hozzá illő gyümölcsöt. Salátát készítettünk, gyümölcsországban jártunk vezetett meditáció segítségével, és le is rajzoltuk a saját gyümölcsös kosarunkat.
Nagyon fontos, hogy megismerkedjenek a természetadta csodákkal, és hálát adva használják azokat fel tisztelettel saját javukra.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A hála témaköréhez kapcsolódóan az interneten megkerestük azt a virágot, ami a hálát szimbolizálja. Ez a barackszínű rózsa. Emellett a „hálás” kerti növényekből is gyűjtöttünk egy „csokorra valót”.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Elfoglalt világban élünk, gyakran elfelejtünk köszönetet mondani azért, ami körülöttünk található. Amikor hálásak vagyunk, tulajdonképpen köszönetet mondunk egy bizonyos helyzetért. Számtalan helyzet van, amiért hálásak lehetünk. Ezekből gyűjtöttünk össze párat a boldogságóránkon.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A hála érzése csodálatos dolog! Békével tölt el, és új reményeket ad. Olyan sok mindenért lehetünk hálásak az életünkben! Ehhez kapcsolódik a csoportunk által készített képkollázs is.
Elkészítettük a Hála kasznit is, amit a tanév végén kibontottunk. Jó volt olvasni a dobozban lelt „kincseket”!