A hála virágai
A hála gyakorlása
A 6.osztályommal a mai osztályfőnöki órán a hála fogalmával foglalkoztunk. Az „Egy pohár tej” című mesét olvastam el nekik, amelyet csendben hallgattak. A történet végén megbeszéltük a hála fogalmát és a hálával kapcsolatos boldogságérzést. Minden gyerek megfogalmazta, hogy miért hálás. Végezetül elkészítettük a hálafánkat, amelyre mindenki egy post-it matricát ragasztott, amelyen a Hálás vagyok azért, hogy… kezdetű mondatok szerepeltek. A gyerekek többsége a családjáért, barátaiért hálás, de volt aki komolyabb érzéseket is megfogalmazott: hálás, hogy élhet és egészséges. A hálafa az osztályunk falát díszíti
Ez a csoport azért jött létre, hogy segítséget nyújtson azoknak a kollégáknak, akik boldogságórát tartanak a 2022/2023-as tanévben iskolánkban. Természetesen a kézikönyvek és az online segédanyag mindenki számára elérhetőek. Ezek mellett azonban fontosnak tartjuk, hogy átbeszéljük a témaköröket. Együtt ötletelünk és kipróbálunk néhány feladatot közösen, ezzel is fokozva a boldogságórák hatékonyságát!
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ebben a tanévben tovább folytatjuk az elkezdett Boldogságóra program megvalósítását.
Az 5. osztályosokkal beszélgettünk a HÁLA szó jelentéséről, (interneten is rákerestünk) valamint arról, hogy a hála kifejezésének milyen pozitív hatásai vannak ránk, ki miért lehet hálás az élete, mindennapjai során szüleinek, tanárainak, barátainak. A gyerekek hálaszíveket és virágokat készítettek. Minden gyerek ráírta az általa készített elemre, hogy miért is hálás az életben.
A boldogságfokozó hála
Az első tanítási nap délutánján boldogságórát tartottam a napközis foglalkozáson.
A hónap dalát meghallgattuk.
Megbeszéltük a hála szó jelentését. A gyerekekkel összegyűjtöttük mindazt, ami hálával tölti el őket. Figyelmesen meghallgattuk egymást, hogy ki miért volt a mai napon hálás?
Elolvastuk Az egy pohár tej című történetet. Megbeszéltük a mondanivalóját.
Elkészítettük közösen a hálabefőttet.
A hónap dalával zártam a foglalkozást.
A mesét (A hálafa története) a gyerekek érdeklődve figyelték, a fa mondókáját nagyon hamar megjegyezték és ismételték. Mese után beszélgettünk róla, hogy mit érzett a fa, mi is a Hála. Mindenki elmondhatta, hogy ő miért hálás. Nagy örömömre a gyerekek ezúttal nem ugyanazokat mondták, mindenki valami másért volt hálás. Ügyesen megfogalmazták gondolataikat. Hálakezet készítettünk, melyen mindannyian elhelyezhették kézlenyomatukat. A foglalkozást Bagdi Bella Szép nap ölelj most át engem c. dalával zártuk.
Ebben a hónapban egy kiscsoportos óvodásunktól vettünk nehéz szívvel búcsút, aki köszönetképpen nagymamájával macaronokat készített nekünk. Megpróbáltuk megfogalmazni azt, hogy mit jelent számunkra a hála, ki miért érzi hálásnak magát, és legfőképpen azt is, hogy kinek.
A szeptemberi boldogságórát a hónap dalával kezdtük. A tanulók körben ültek a teremben. Majd Mindenki válaszolt a „Miért voltál ma reggel hálás?” kérdésre. Az egy pohár tej című történet meghallgatása után a tanulók elmondták a véleményüket a történetről , illetve megbeszéltük a történet tanulságait. Végül közösen elkészítették az osztály hála fáját. Az óra lezárásaként együtt énekeltük a hónap dalát.
A szeptemberi boldogságórát a hónap dalával kezdtük. A tanulók körben ültek a teremben. Majd Mindenki válaszolt a „Miért voltál ma reggel hálás?” kérdésre. Az egy pohár tej című történet meghallgatása után a tanulók elmondták a véleményüket a történetről , illetve megbeszéltük a történet tanulságait. Végül közösen elkészítették az osztály hála fáját. Az óra lezárásaként együtt énekeltük a hónap dalát.