–
A hála gyakorlása
A nyári szünetről visszatérve egyből a nyári élményeké volt a főszerep. Az élménybeszámolók után a gyerekekkel beszélgettünk a háláról és annak fontosságáról. Sokan voltak, akik hálásak voltak azért, hogy sok időt tölthettek együtt szeretteikkel, barátaikkal a nyári szünet alatt és így kellőképpen feltöltődhettek az új tanévre. A gondolataikat papírra vetették és pántlikák formájában mutatták meg társaiknak. Az elkészült hálapántlikákat egy csomagolópapírra ragasztottuk őszi motívumokkal díszítve, így a tanév során bármikor elolvashatják a tanterem dekorációjaként.
Relaxációs gyakorlatként meghallgattuk Bagdi Bella Hála dalát.
Ezután megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mit is jelent valójában a hála szó. Mindenki elmondhatta, hogy ő miért hálás az életben. Elolvastam nekik a Nasu mackó szerencséja című mesét, és megbeszéltük, hogy mi történt Nasuval. A végén mindenki beszállhatott a hálavonatba.
Szeptemberben a boldogságfokozó hála témájában az őszi évszak jellegzetességeivel kötöttük össze a hála fogalmát. Az ajtóra kitettük a családoknak ajánlott hála naptárt, valamint egy őszi hálafát készítettünk, amelynek színes leveleire rajzolták le a nagy csoportos és középsős gyermekek azt amiért hálásak. Szerencsére sok különböző kép született, ebből is látszik, hogy a gyerekek nem egymást másolták, hanem saját ötletüket jelenítették meg a kis levélen. Beszélgettünk is arról, hogy kinek miért lehetünk hálásak. Az őszi évszaknak is hálásak lehetünk a sok gyümölcsért, zöldségféléért, és termésért, ennek kapcsán is sok képet készítettünk a gyümölcsökről, zöldségekről és termésekről.
Hála gyakorlása
Beszélgettünk a nyári élményekről, képek segítségével felidéztük azokat. Mindannyian kifejeztük hálánkat, hogy újból együtt lehetünk, majd ölelésláncot játszottunk, körben állva a gyermekek a tőlük balra helyezkedő társukat megölelték.
A foglalkozást a „Napimádás”, és a „Fújj, fújj” relaxációs gyakorlattal indítottuk, ezután meghallgattuk Bagdi Bella: „Szép nap ölelj most át engem” című dalt. Ezután körbe ülve a szőnyegen „Hála gesztenyét” adogattunk egymás kezébe, mindenki elmondhatta, hogy miért hálás. A „Kerekerdő kalandra hív téged” mondókával kezdeményeztem Bezzeg Andrea: „A Hálafa története című mesét. Végül elkészítettük a Hálafánkat. Őszi színű kartonpapírokból körbe rajzoltuk, majd kivágtuk a gyermekek tenyérlenyomatát, amit a közösen a falra festett fa ágaira ragasztottunk. Végül a társunk felé fordultunk, és elmondtuk, hogy miért vagyunk neki hálásak, majd a hála jelét felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre.
Hála gyakorlása
Beszélgettünk a nyári élményekről, képek segítségével felidéztük azokat. Mindannyian kifejeztük hálánkat, hogy újból együtt lehetünk, majd ölelésláncot játszottunk, körben állva a gyermekek a tőlük balra helyezkedő társukat megölelték.
A foglalkozást a „Napimádás”, és a „Fújj, fújj” relaxációs gyakorlattal indítottuk, ezután meghallgattuk Bagdi Bella: „Szép nap ölelj most át engem” című dalt. Ezután körbe ülve a szőnyegen „Hála gesztenyét” adogattunk egymás kezébe, mindenki elmondhatta, hogy miért hálás. A „Kerekerdő kalandra hív téged” mondókával kezdeményeztem Bezzeg Andrea: „A Hálafa története című mesét. Végül elkészítettük a Hálafánkat. Őszi színű kartonpapírokból körbe rajzoltuk, majd kivágtuk a gyermekek tenyérlenyomatát, amit a közösen a falra festett fa ágaira ragasztottunk. Végül a társunk felé fordultunk, és elmondtuk, hogy miért vagyunk neki hálásak, majd a hála jelét felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre.
Hála gyakorlása
Beszélgettünk a nyári élményekről, képek segítségével felidéztük azokat. Mindannyian kifejeztük hálánkat, hogy újból együtt lehetünk, majd ölelésláncot játszottunk, körben állva a gyermekek a tőlük balra helyezkedő társukat megölelték.
A foglalkozást a „Napimádás”, és a „Fújj, fújj” relaxációs gyakorlattal indítottuk, ezután meghallgattuk Bagdi Bella: „Szép nap ölelj most át engem” című dalt. Ezután körbe ülve a szőnyegen „Hála gesztenyét” adogattunk egymás kezébe, mindenki elmondhatta, hogy miért hálás. A „Kerekerdő kalandra hív téged” mondókával kezdeményeztem Bezzeg Andrea: „A Hálafa története című mesét. Végül elkészítettük a Hálafánkat. Őszi színű kartonpapírokból körbe rajzoltuk, majd kivágtuk a gyermekek tenyérlenyomatát, amit a közösen a falra festett fa ágaira ragasztottunk. Végül a társunk felé fordultunk, és elmondtuk, hogy miért vagyunk neki hálásak, majd a hála jelét felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre.
Szilvia Kerekes.Zsomborné Hargitai
Az első boldogságórán a hála gyakorlásával foglalkoztunk. Először hála napocskát készítettek a tanulók önállóan, összegyűjtve, hogy miért hálásak. Megemlítették többek között a családot, barátokat, kedvenc háziállatukat, egészséget, házukat. Ezt követően beszélgettünk arról, hogy még miért lehetünk hálásak, kicsi kibővítve az ő felsorolásukat. Végül nyitott mondatokat fejeztek be, ami arra irányult, hogy egy adott személynek miért hálásak. Házi feladatként az öt napos hála gyakorlását kapták, amiből egy elvégzése volt a feladat. A gyerekek több mint a fele mind az ötöt elvégezte és örömmel, lelkesen számoltak be róla.
/Tauber Andrea, Zuglói Hajós Alfréd Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola/