A gyerekek örömmel készítették el a hálakereket és izgatottan játszottak vele.
A hála gyakorlása
A hét a hála jegyében telt.
A gyerekek arra is figyeltek, hogy a hálakerékre felkerült személyeknek mi a kedvenc színe, a kedvenc mintája, stb. A legmeglepőbb volt számomra, hogy a 9 éves gyerek hálakerekére felkerült Isten, egy másikéra Jézus, de volt akinek a macskája is, vagy a tanci.
A legjobb visszajelzést egy kislány édesanyja fogalmazta meg, aki elmondta, hogy otthon is készített a lánya egy extra hálakereket, mert annyi embernek hálás lehet.
Egy másik gyerek azért hálás az édesanyjának, mert mindent megtesz érte és a három testvéréért.
A hét a hála jegyében telt.
A gyerekek arra is figyeltek, hogy a hálakerékre felkerült személyeknek mi a kedvenc színe, a kedvenc mintája, stb. A legmeglepőbb volt számomra, hogy a 9 éves gyerek hálakerekére felkerült Isten, egy másikéra Jézus, de volt akinek a macskája is, vagy a tanci.
A legjobb visszajelzést egy kislány édesanyja fogalmazta meg, aki elmondta, hogy otthon is készített a lánya egy extra hálakereket, mert annyi embernek hálás lehet.
Egy másik gyerek azért hálás az édesanyjának, mert mindent megtesz érte és a három testvéréért.
A hála téma feldolgozása közel áll hozzám és a gyerekekhez is. A téma feldolgozását a gyümölcs témával kapcsoltam össze. Bevezető feladatként eljátszottuk egy almafa „életét”. Ezután Az alma és a kerti manó című mesét meséltem el. Sok kiscsoportosunk van, hosszabb mesét még nem tudnak türelmesen végighallgatni. A mese után megbeszéltük, hogy miért volt hálás az alma, majd egy alma körbeadásával a gyerekek is elmondták, hogy ők miért hálásak. Ezután a Szállj be a hálavonatba játékot játszottuk el. Játékidőben a hálás almát festették pirosra a gyerekek. A foglalkozás utáni napokban almákat ragasztottunk fákra, miközben hálát adtak a gyerekek.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Ebben a tanévben első osztályos tanítványaimat vezettem be pár héttel ezelőtt a Boldogságórák rejtelmeibe.
A hála témakörét nagyon sok oldalról jártuk körbe.
A csillagkép elkészítése során a gyerekek rengetek ötlettel álltak elő.
Többen azt javasolták, hogy rajzoljunk egy nagy Hála kezet, a ebben helyezik el a saját kis csillagjaikat.
Minden apró csillag egy-egy szimbólum a hálával kapcsolatban.
Erzsébethelyi Általános Iskola
A hála csillagképek mellett még mindenki készített hálakereket is, ahová azok nevét írta fel, akiknek sokat köszönhet. Ezek után a gyerekek bátran forgatták a kereket, és szívesen osztották meg velünk, hogy miért hálásak. Kis öntapadós szívecskékre is felírták hálás mondataikat, amiket kitettünk az osztályteremben.
Szeptemberben 12 új kisgyermek került a Maci csoportba. A beilleszkedés viszonylag könnyen ment. A „régi” óvodások szeretettel fogadták őket, amiért mi nagyon hálásak vagyunk nekik. Nagyon szeretik a mozgással kísért dalokat, mondókákat. A vonatozást különösen kedvelik, ezért örömmel szálltak be a hálavonatba.Vonatozás után tenyérnyomattal fát készítettünk, melyre színes leveleket ragasztottak. A sok fa egymás mellett olyan lett, mint egy őszi erdő. Hálásak vagyunk, hogy minden nap megcsodálhatjuk a munkájukat. Örömmel mutattuk meg a szülőknek is.
Az elsősök mindennek örülnek. Lelkesen mutatják együtt a „hála” szót és minden csengőszónál elmondták, miért hálásak. Mi leginkább értük vagyunk azok!
Szegedi Fekete István Általános Iskola
A legelső témakörből a csillagképet választottuk.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport
A választható feladatok közül a legkisebbek a Boldogságkövek gyűjtését, festését kedvelték leginkább. A zenehallgatás a foglalkozásokon és a fotókon is látható elmélyült munka már az év elején is mutatja, hogy fogják kedvelni a gyerekek Boldogságórákat. Az érzelmek kinyilvánítására is alkalmat adó téma a gyerekeket megnyugtatta. Azt gondolom, boldoggá tette Őket, hogy festett hálaköveiket kis zsebeikből előhúzva kedvenceiknek adták. Most ezzel köszönték meg a felnőtteknek, barataiknak a velük való törődést. Legtöbben most kerültek az iskolánkba, többen közülük kollégiumban töltik a heteket. Nehéz ez. Tanulják, szokják az új környezetüket, nehéz megnyílni is. Nekik ezt is tanulni kell. A bizalom jele, hogy elfogadókká vállnak és észreveszik a kapott dolgokkal a jó érzést magukban. Most a hála témával már azt az újabb lépést is megtettük, hogyan tudjuk kifejezni amiért hálásak vagyunk. A kis kövecskék adományozása jó példa volt ehhez. Így lett a Hálakövekből a mi a csoportunk számára Boldogkő.