A Boldogságóra naptárat nézegetve felidéztünk néhány emléket, melyek hálát ébresztettek bennünk. Ezek után Ölelő kör drámajátékkal erősítettük meg a közös élményt. Megosztottam én is egy emlékemet, mely a vasutas sapkához köt, majd felajánlottam a közös játék lehetőségét. Kiválasztottuk a mozdony vezetőt a gyerekek ötlete alapján a Megy a gőzös dalra és kezdődhetett a játék. A Psz, s, beh sok súly mondókára szlalomoztunk székek között, majd a játék menetét követve egymás között is a Ziki, zaka zakatol mondókával.
A hála gyakorlása
Müncheni Családok Klubja- Macska
A mese után lerajzolták a gyerekek, ami a legjobban tetszett nekik és papirkoronákat is készitettünk.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Nasu mackó meséjét dolgoztuk fel a kicsikkel. A mese után lerajzolták kedvenc szereplőiket
Szeptemberben újra megnyitotta kapuit az óvodánk. A gyerekek már nagyon várták, hogy újra együtt lehessenek, most már nagycsoportos óvodásokként. A hála gyakorlását egy relaxációs gyakorlattal kezdtük, ezzel is ráhangolódva a boldogság óránkra (délelőttünkre). Hálafát készítettünk csomagolópapírra, tenyérlenyomatok segítségével. Ezek a tenyérlenyomatok lettek a hála levelek, melyre mindenki egyesével ragasztotta fel annak a nevét, akinek hálás valamiért. Azt hogy kinek és miért hálásak előtte egy beszélgető kör alkalmával mondhatták el a gyerekek. A hálafa elkészítése utánBagdi Bella: Jól érzem magam dalára táncoltak, mert ez a kedvencük, és hálásak vagyunk azért, hogy együtt jól érezhetjük magunkat. A délelőtt zárásaként, mindenki asztalhoz ült, és lerajzolta azt az ovis társát, akinek hálás valamiért.
A hála gyakorlása
Játék, játékos tevékenység
Csoportos munka az asztalnál
1.csoport: fa festése, tenyérlenyomatok –levelek
2.csoport: fa és állatok rajzolása, ujjlenyomatok-levelek
Reggeli beszélgető kör
Falevelet adogatunk körbe, akinek a kezében van elmondhatja aktuális érzelmeit.
Beszélgetés témája. Ki miért, minek örül, miért hálás, miért boldog.
Edukációs tevékenység
Bevezetésként a gyerekek meghallgatták a Hálás fa történetét, aki nagyon szomorú volt. Majd elemeztük közösen a történetet.
Csoportban fát festettünk, melyre mindenki színes tenyérlenyomatot pecsételt. Minden tenyérlenyomattal hálát adtunk valamiért az életünkben.Hajpántok segítségével eljátszottuk a történetet.
Befejezésként kiállítást készítettünk az elkészült munkákból, majd eljátszottuk a Ha jó a kedved… c. mozgásos játékot.
Munkánk során próbáljuk arra vezetni a gyerekeket, hogy legyünk hálásak minden egyes apróságért mindennapi életünkben.
A foglalkozás alkalmával a hála szó jelentését is meg kellett beszélnünk. Néhány rövid történettel érzékeltettem a gyermekekkel a hála sokféle módját és fontosságát. Ezután megbeszéltük kinek és miért lehetünk hálásak. Ebben már aktívak voltak és sorban el is mondták, hogy kinek, mit és hogyan fognak megköszönni. Pápainé M Ildikó
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek beszéltek arról, hogy mit jelent számukra a hála.
Elmondták, hogy kinek, miért tartoznak köszönettel, hálával, majd ráírták őszi falevélre.
Elkészült osztályunk hálafűzére.
A foglalkozás elején felolvastam a háláról szóló történetet, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Megbeszéltük, kinek mit jelent a hála. Ebben a történetben mit jelentett a hála. Ezután a munkafüzet feladatai közül oldottak meg néhányat páros munkában. Majd elkészítettük az osztály hála üvegét, amelyben elkezdtük gyűjteni, ki miért lehet hálás. A foglalkozás végén meghallgattuk Bagdi Bella: Szép nap című dalát. Illetve a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dalt, amit el is játszottunk. Itt már nagyon önfeledten daloltak és játszottak.