A szeptemberi boldogságóra témája a hála gyakorlása volt.A gyerekeket Bagdi Bella:Ha boldog vagy,mutasd meg mindenkinek c. dalával hívtam táncba.Kezdő relaxációként a”Napimádást”választottam,aminek segítségével elengedtük a feszültséget,izgalmat.Majd körben a szőnyegre ülve megbeszéltük,hogy mi hála jelentése,hogyan tudjuk kimutatni a hálánkat a szeretteink felé.A hála nagyon fontos,hiszen a segítségével és eredményeképpen el tudjuk engedni a negatív dolgokat,érzéseket.A hála gyakorlása tényleg boldogabbá és egészségesebbé teszi a testünket és lelkünket is.A gyerekek figyelmesek voltak,és néhányan meglepően „felnőttes” dolgokat mondtak,élvezték a beszélgetést,aminek a végén elkészítettük a mi „Hála fánkat”.
A hála gyakorlása
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A hála témakör kapcsán Levéladogatós játékot játszottunk, ahol a gyerekek kézről-kézre adtak először csak egy, majd kettő, végül pedig három levelet. Ezt követően meghallgatták a Hálafa történetét, majd hálatelt szívvel meséletek arról, hogy ők kinek, és miért hálásak. Saját tenyerük rajzán az ujjakat különböző színűre színezték, majd a tenyér részbe lerajzoltak egy dolgot/személyt, amiért hálásnak érzik magukat.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
A természetben való kirándulás fokozza boldogságérzetünket. Sétánk alkalmával mi is ezt éreztük és felfedeztünk apró csodákat.
Új év, új osztálytárs, új tanárok, új osztályfőnök, új terem, viszont mi újra együtt vagyunk ! Örülhetünk mindezeknek !
Az 1.b osztályos Menő Manók lerajzolták, miért hálásak. Ezek a rajzok a „Boldogság fal-on” vannak kitűzve.
Az 1.b osztályos Menő Manók lerajzolták, miért hálásak. Ezek a rajzok a „Boldogság fal-on” vannak kitűzve.
Konyári Óvoda és Bölcsőde
Pillangó csoport
Advent időszaka van, az örömteli várakozás ideje. Adventi naptárat készítettünk a gyermekekkel közösen, és mindennap odébb állítjuk a mutatóját , miközben megbeszéljük az ovisokkal, hogy hányat alszunk még karácsonyig, ezzel az örömteli várakozás izgalmát igyekszünk fokozni. Az adventi koszorú gyertyáinak meggyújtásával meghitt ünnepi hangulatot teremtünk a csoportszobában várva a karácsony közeledtét. Eközben arról beszélgettünk, hogy többen is írtak már levelet a Jézuskának, hogy mit szeretnének kapni karácsonyra, úgy terelgetve a beszélgetés fonalát, hogy nemcsak ajándékot kapni, hanem adni is milyen jó. Ha nem is tudnak ajándékot venni, de különféle jó cselekedetekkel örömet tudnak szerezni családtagjaiknak. Örömet tudnak szerezni azzal, ha elrakják a szobában a játékaikat, ha segítenek anyának a takarításban, a sütés-főzésben. Testvérüknek is, ha pl.: megosztják velük a kapott édességet, vagy rajzolnak a nagyinak valami szépet stb. Végül arra jutottunk, hogy nemcsak karácsonykor, hanem az év többi napján is sok lehetőségünk adódik, hogy jó cselekedeteket hajtsunk végre, amivel örömöt tudnak szerezni másoknak.
A gyerekekkel közösen beszélgettünk a háláról, ki, miért hálás. A relaxáció, mese és dal meghallgatása közelebb vitte őket a pontos meghatározáshoz, mert eleinte nagyon általános dolgokat mondtak: játékért, édességért stb. Ahogy jobban belementünk a témában és többször beszélgettünk már az érzések váltak fontossá: mert anya szeret engem, mert vannak barátaim, mert ma puszit kaptam stb. A hálabefőttet saját ötlet alapján készítettük el a pedagógiai asszisztens segítségével, a gyerekek összeszedték ki miért hálás és ezeket a papírcsíkokat tettük egy szépen felcimkézett üvegbe. Az üveget lezártuk és megbeszéltük ha valaki szomorú lesz a családban kinyitja és elolvassa, had örüljön. Nagy örömmel fogadták el az ötletet és vitték haza az üvegeiket.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
Az új tanévbe új csoport jött létre az 5. és 6. -os diákokból. Összesen 9-en vannak. A diákok nyitottak az új dolgokra. Szívesen vették a boldogságórák ötletét. A hála világnapjára csoportban 2 tablót készítettek. Közben szépen előjöttek a témával kapcsolatos érzések: hálásak a szüleiknek az életükért, azért hogy van saját szobájuk, hogy nyáron elvitték őket nyaralni. Az óra jó hangulatban telt.