A hála jelentése-, fogalma a gyermekek számára első hallásra még talán nem sokat mond. Szeptember hónapban ősz színeiben pompázó hálafa elkészítésével, játékos formában való cselekedtetéssel jobban ki tudtuk fejezni, és meg tudtuk beszélni az, hogy mikor és miért használjuk azt a kifejezést, hogy: „Hálás vagyok neked!”
A hála gyakorlása
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Hálánkat fejeztük ki szív alakú szeretetkupon segítségével, amellyel még örömöt is okozunk valakinek.
Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
A szeptember a beszoktatás hónapja,ezzel egyidejűleg megkezdtem a boldogság órák tartását a csoportban.Relaxálással kezdtük a beszélgetést,majd elmeséltem Bezzeg Andrea :Hálafa című meséjét.Mindenki elmondhatta az érzéseit a háláról,mit éreznek.Add tovább öleléssel zártuk az órát.
Szikszai György Református Általános Iskola
A sok beszélgetés követően a gyerekek ötlete alapján pillangókat rajzoltunk, színeztünk és ki-ki a pillangóra írta rá, miért hálás. A kamasz kor miatt többen a pillangó belső oldalára írták a gonolataikat.
A foglalkozást Bagdi Bella dalával kezdtük. (Hálás vagyok)
Körbe lefeküdtük a szőnyegen és jó dolgokra gondoltunk, miközben a háttérben halkan szólt a dal. A dal meghallgatása után elmondtam, hogy én miért vagyok hálás és meghallgattam a gyerekek válaszait, a pozitív gondolatokat mégjobban felerősítettem bennük. Ezután pedig közösen építettünk egy boldogségkastélyt, ahol csak jó dolgok laknak.
Felsőcsatári Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola
A Felsőcsatári Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola 5. osztályával többek között a boldogságfokozó hála témát dolgoztuk fel. Az óra elején beszélgettünk magáról a hála szó jelentéséről, mennyire fontos, hogy tudjunk hálásak lenni, mennyire fontos, hogy felismerjük azokat a dolgokat, amelyekért hálásak lehetünk. Bizony nagyon megleptek a gyerekek mondatai, hogy mennyi mindenért éreznek hálát. Ezt követően elolvastam egy történetet nekik, ami a jóságról, jó cselekedetről szól és sokat beszélgettünk arról is, hogy mennyire fontos, hogy segítőkészséggel, jósággal forduljunk egymás felé és ha netán magunk kerülünk olyan helyzetbe, ahol nekünk van szükségünk segítségre biztosan mi is megkapjuk ha ilyen értékekkel élünk. Ezt követően rajzolta le minden tanuló a „saját napocskáját”, a saját hála mondataival, amit kértem, hogy tegyenek ki otthon jól látható helyre, ahol mindig szembesülhetnek azzal, hogy mennyi minden jó és pozitív dolog van körülöttük.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Szeptember
/ A hála gyakorlása/ ❤
A hála segít oldani a feszültséget, megerősíti az önbecsülésünket, javítja az emberi kapcsolatokat.
A gyermekeknek elmeséltem a Hálafa történetét, majd elkészítettük közösen a hálafát.
Hálakövet adtunk körbe/ relaxaciós zenére pihentünk.
Saját hálakövet festettünk.
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Az osztállyal beszélgettünk a háláról. Miután szóban mindenki elmondta, miért hálás, utána egy szívecskébe kellett beírni.
A gyerekekkel beszélgettünk arról, mi is a hála, miért fontos és kinek, minek, miért adhatunk hálát.
Megkértem őket írjanak egy listát, hogy ők miért, kiért hálásak és közben gondoljanak is rájuk. Figyeljék meg, hogy mit éreznek közben, erről is beszélgettünk.