Szeptember a hála gyakorlásának hónapja.
Átkerültem a Levendula csoportból a Margaréta csoportba, amiért kifejezetten hálás vagyok.
A gyerekek már tudták, hogy boldogságórát szoktam tartani, de azért megbeszéltük, hogy itt az érzelmeinkről, azt, hogy hogyan érezzük magunkat és arról lesz szó és játék, hogy még jobban legyünk. A szép nap kezdetű dalt énekeltük el kezdő énekként, majd kezdő relaxációnak a Lemegy a nap lankad a kar és a Nap-légzés többszöri gyakorlása következett.
Beszélgettünk a gyerekekkel az érzelmekről, érzésekről és legfőképpen arról. hogy miért lehetünk hálásak.
Majd a hálafa története következett.
Zárásként pedig a hálaszív, hálavirág elkészítése és közben zenehallgatás.
A hála gyakorlása
Hálabefőtt- hála gyakorlása
Az első boldogságórán a hála gyakorlása témáját dolgoztuk fel, amely különösen fontos a gyermekek érzelmi fejlődésében.
Először közösen megbeszéltük, mit jelent a hála. Mindenki elmondta, hogy ő miért érez hálát.
A gyerekek „hálabefőttet” készítettünk.
A gyermekek nagyon nyitottan álltak a témához, és örömmel vettek részt a foglalkozáson.
A tanév első hónapjában a hála témakörét dolgoztuk fel a foglalkozások folyamán. Kezdésképpen a gyerekek gyűjtöttek össze olyan dolgokat, melyekért hálásak lehetnek, ez a gyakorlat segített nekik megérteni, hogy mit is jelent az a bonyolult érzés, hogy hála. Ezután elvégeztük a ,,Szia, örülök, hogy látlak!” nevű feladatot is. Majd a gyerekek egy-egy hálafát színeztek ki zsírkrétával. Az óra végén pedig meghallgattuk a ,,Szeretet dalt” és a ,,Boldog vagyok” Bagdi Bella dalt is, ami a gyerekeknek nagyon tetszett.
A Szivecskék 6.a csoport a 2024-2025 tanév első boldogságóráján – A HÁLA – szeptember havi témát dolgozta fel. Lewis Howes „Élj hálásan! Aki hálás azért, amije van, függetlenül attól, mennyire kevés dologról van is szó, megnyílik egy boldogabb élet felé. Amikor hálával telve élünk, az élet többet ad abból, amiért hálásak vagyunk.” idézetével kezdtük a beszélgetőkört. Felidéztük tavalyról, hogy miért fontos hálásnak lennünk: segít az élet pozitív történéseinek tudatosabb megélésében, erősíti önbecsülésünket, önértékelésünket, segíti a feszültségeink oldását, javítja a kapcsolatainkat, megtanít örülni annak, amink van, segítőkésszé tesz, képessé tesz bennünket a harag, irigység, keserűség megszüntetésében, emeli a rezgésszámunkat, mely által boldogabb, kiegyensúlyozottabb emberekké válunk. Ezt követően a gyerekek elmondták, hogy az előzetes feladatként kapott „Miért vagy hálás az iskolával kapcsolatban? kérdésre mit gyűjtöttek össze otthon. Az általuk legfontosabbnak gondoltak felkerültek a táblára is. A beszélgetés közben kiderült, amit sejtettem, nem volt mindenki számára könnyű ez a feladat. Kevesen tapasztalták még meg a hála hihetetlen erejét, mely betudható fiatal életkoruknak is. Mivel a hála az egyik leghatásosabb boldogságfokozó technika, a foglalkozás második részében arról beszélgettünk, hogy hogyan lehet gyakorolni a hálát. Megfogalmaztak ötleteket: pl. köszönetet mondani, ha jó dolog történik velük; pozitívan gondolkodni; apró dolgokat is észrevenni; másokat segíteni. Saját tapasztalatomat elmesélve, mekkora ereje van a hála igazi, mély érzésének, teremtő erejének, megismertettem őket egy általam is alkalmazott, általuk is könnyen elvégezhető rezgésszintemelő gyakorlattal. „Minden nap végén gondold át, hogy azon a napon miért lehetsz hálás és írd le a hála füzetedbe. Naponta minimum 5 dolgot. Érezd magadban a hálát, miközben leírod. Nem baj, ha eleinte nem érzel semmit! Ha ezt naponta csinálod, egy idő után fogod érezni a hálát, a rezgésszámod emelkedni fog, jó dolgokat vonzol be az életedbe, boldogabbá válsz, és egyre könnyebben fogalmazol meg olyan dolgokat, amiért hálás vagy!” Ajándékba óra végén kaptak tőlem a hála füzetük elejére egy piros szív alakú fát ábrázoló képet.
Remélem kis ajándékommal kedvet csináltam ahhoz, hogy rendszeresen vezessék a hála füzetüket. Egy hónap múlva kíváncsian várom, kinél, milyen változásokat hozott a hála gyakorlása!
Hálásak lehetünk, hogy voltak olyan lelkes írók, akik úgy döntöttek, összegyűjtik a falvak, települések történeteit.
Beszélgettünk a népmeséről, szereplőiről. Megfejtettük, hogy ki is a mi híres mesegyűjtőnk. Majd egy igazi magyar népmesével koronáztuk meg az órát.
Mese: Az égig érő fa forrás: https://www.youtube.com/watch?v=W0FxK_n1WmU
Feladatlap: forrás: https://hu.pinterest.com/pin/15410823712256675/
Színező: forrás: https://hu.pinterest.com/pin/492649946720702/
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Harmadikosok lettünk, izgatottan várjuk a ránk váró kihívásokat. A háláról Lázár Ervin meséjén keresztül beszélgettünk. Maminti, a kicsi zöld tündér történetében a meseszereplők érzelmeit játszottuk el arcunkkal, testtartásunkkal.
HÁLAZSÁKOT készítettünk, amit megtöltöttünk olyan értékes dolgokkal, amikkel szebbé tehetjük a mindennapokat. Ezzel a hátizsákkal vidáman, magabiztosan indulunk neki az új tanévnek. Hálavonatoztunk, titkot súgtunk egymásnak, és sokat nevettünk, öleltünk.
Elkészítettük közösen az Őszi hálalapunkat is.
A szív napja alkalmából készítettünk közösen egy óriási szívet.
A szíven belürel sok kis apróbb egység került, hiszen hiába vagyunk egy osztály, mégis mindenkinek más a fontos, mást szeret.
A legkülönlegesebb dolgok kerültek fel végül a falra. Volt, aki a kedvenc foci csapatának logóját rajzolta fel, valaki a kisállatát és persze akadt olyan is, aki a családját, barátait.