Kicsit nehézkesen indult az óra. A tanulók nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy őszintén beszéljenek az érzéseikről. Sokszor cikinek érzik azt, hogy őszintén kitárulkozzanak, ugyanakkor mindenkiben ott van az igény a szeretetre, az odafigyelésre…
Nehezen fogalmazódott meg, de végül mindenki hálás volt valamiért, vagy hálás volt valakinek. Sokféle hála hangzott el, de talán ami nekem legjobban tetszett az, hogy hálás vagyok a szüleimnek azért, hogy megszülettem.
A hála gyakorlása

Harmadikosaimmal már igen sok megmérettetésen részt vettük, s a pályázatok böngészése során találtam rá tavasszal erre a programra. Már akkor eldöntöttem, hogy nekünk „itt” a helyünk, s lelkes kis csapatom biztatott a regisztrációra. A hónap témájának feldolgozása során először számba vettük, hogy kinek, illetve minek tartozunk hálával a hétköznapokon. Így készültek el a hálaszíveink. Majd érett bennünk a dolog, s múlt hét végén került sor iskolánkban a Támogatói Örömnapra, amikor is vendégül látjuk támogatóinkat, kicsiket és nagyokat, akiknek műsorral kedveskedtünk. Mi Aranyosi Ervin: Tanuljunk meg dorombolni című versét adtuk elő, egy kis zenés „dorombolással” fűszerezve. Előadásunkat hatalmas tapssal hálálta meg a közönség! Ma pedig a hónap zárásaként elkészültek Hála-kuponjaink!Ezúton kell, hogy megköszönjük és kifejezzük hálánkat a program megálmodóinak! Izgatottan várjuk az októberi gondolatokat,feladatokat, hisz általunk lehet szebb és jobb a világ!
Zengő Óvoda EOB Napraforgó tagóvoda
Ennek a hónapnak Hála volt a témája. Hálás vagyok a sorsnak, hogy olyan gyerekek között dolgozhatom, akik teljes családban élnek! Kicsik, 2,5-6 éves kor közötti vegyes életkorú csoport. A minta feladatot nem is tudták volna megérteni, ezért nagyon sok kisállatról szóló mesét kerestem, amelyben az elkóborolt kicsi keresi az anyukáját! Azt gondolom, hogy ezeken keresztül megtapasztalhatták, megérezték, hogy mennyire szerencsések hogy vannak szüleik! Későbbi beszélgetések során, egymás iránti hálánkat is kifejeztük. Egymás segítését, mindennapi feladataink közé soroltuk. Reggelente kiszámoltuk, ki lesz az, akit kitüntetünk a figyelmükkel. a napunk arról szól, hogy neki örömet okozzunk, de nem tárgyi dolgokkal. (Segítés az öltözködésben,vezetheti udvarra a sort, kiválaszthatja a mesét, segédkezhet az ebéd osztásnál…) Tapasztalatom szerint nagy közösségformáló ereje van ezeknek a dolgoknak. minden napra kerestünk olyan mesét, történetet, amelyből megérezhetik,hogy a hála, egy köszönet, egy érzés. Alváshoz használtuk megnyugtatásul a zenét, halkan, lecsendesítve, megnyugtatva a gyerekeket.
Készítettünk „szeretetszivecskét”, amit egymásnak adhattak , hálából, de mert egy kislány elment tőlünk, mindenki neki adta emlékbe, a saját jelével díszített szivecskét.

A gyermekek nagyon jól érezték magukat a boldogságórákon – foglalkozásokon.Sok játékos feladattal és zenével színesítettük a mindennapokat. Mindenért és mindenkinek hálások voltunk. Hálakövet és hálaszívecskéket készítettünk.

Debreceni Petőfi Sándor Általános Iskola
Debreceni Petőfi Sándor Általános Iskola 2/c osztály rajza
„…Hálával tartozom
mindazon lénynek,
kik szeretnek és becsülnek
addig, míg élek….” (Baros Krisztina: Hála -részlet)

Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Az e havi feladathoz mi a saját családunkat rajzoltuk le a gyerekekkel. Miért? Mert a mese egy kisfiúról szólt, akit nem a saját szülei nevelnek, de ő így is boldog és szereti őket. Mi pedig hálát adtunk a szüleinkért és azért,hogy szerető családunk van! A hónap feladataként készített hálakuponok működnek továbbra is!
Miskolci II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Focis kaland
Egyszer a tesómmal elmentünk focizni a közeli sportpályára.Sok barátunk lejött.Az ellenfél csapatába válogattak be. Én voltam a legkisebb.Senki nem akart nekem passzolni. Agenor, a testvérem látta, hogy lassan elmegy a kedvem. A javaslatára átmehettem a másik csapatba, és ő máris adta a labdát.Sok gólt rúgtunk. Amikor megszomjaztunk, ittunk a vízből, amit Agenor bekészített.A testvérem őrizte a kapukulcsot, és amikor vége lett a meccsnek, boldogan haza sétáltunk.
Hálás vagyok a tesómnak, hogy ilyen jól kijövünk! Köszönöm, hogy nekem ilyen jó tesóm van! / G B /
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Miközben létrehoztuk a mesénket számtalan jó ötlet, gondolat született. Számomra is hihetetlen, mennyire nagy képzelőerővel rendelkeznek és hogyan gördítették tovább egymás gondolatát. A mese végén megbeszéltük, hogy milyen jó hogy segítettek egymásnak a szereplők, és a mese tanulságát is sikerült megállapítaniuk: a manócska hálás lehet a segítőinek, mert nélkülük nem sikerült volna visszaszerezni a gyűrűt. A varázsló is hálás mert visszakapta a varázserejét és a lerobbant autó is kikerült az erdőből a manócskának köszönhetően. A gyermekek azt mondták hogy „jó segíteni és jó ha segíthetünk, és akkor nekünk is segítenek, és az is jó” 🙂

Miskolci II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A havi feladatokat most egyénileg készítették a gyerekek. Ebből mutatunk néhányat.
A verset írta V.L.
