
A hála gyakorlása





Wesley János Többcélú Intézmény BeregdaróciTagintézmény
A boldogságfal elkészítésének tervezése és megvalósítása ötleteléssel kezdődött.Az összefonódó kezek fejezik ki a kis csapat egységét-ahogy ők fogalmaztak-a boldogságórákon.
A hála-plakát szintén csapatterv.


Noszlopi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Magyarpolányi Kerek Nap Intézmény Egység
A hála témakörét az 5-es osztályommal 2 órában „dolgoztuk” fel. Mindenkinek adtam egy általam készített Hála követ. Ebből kiindulva mondtam nekik, hogy hálás vagyok, hogy velük együtt részese lehetek a „Boldogság programnak”.
Csoportmunkában hajtottuk végre a feladatokat. Elsőként minden csoport megfogalmazta, hogy mit jelent nekik a hála. Utána minden csoport „szócsövét” meghallgattuk, a többiek gondolataival, kiegészítéseivel együtt. Az egyik csoport megfogalmazása, szinte mindenkinek a „fejében volt”, és egyetértettek vele: a hála lehet egy mondat, egy szó, egy gesztus.
Ezután Márton Püspök legendáját beszéltük át és értelmeztük a hála gondolatát más szemszögből. – nagyon aktív volt az osztály, hiszen előző évben előadták ezt a legendát az iskolában.
Ezután a csoportok egymás közt egy papírra felírták miért hálásak a másiknak.
Megkérdeztem, hogy olvasnak-e olyan apróságnak tűnő, dolgot, amiért a többiek hálásak nekik és sok kéz a magasba lendült. Megállapítottuk, hogy nem csak tárgyakért, hanem segítő cselekedetekért is lehetünk hálásak a másiknak. Sokan azért hálásak, hogy a barátjuk, a barátjuk, ami szintén szép dolog.
Ezután plakátokat készítettünk. 2 témát ajánlottam nekik: Hála, Boldogság.
Több csoport megkérdezte, lehet-e a kettőt együtt. Ez megnyugvással töltött el.
A foglalkozás elérte célját.
A tanulóim láthatóan jól érezték magukat, és én is.
Ezt a bejegyzést a saját hálakövem küldésével zárom:
Köszönöm Önöknek, hogy a program részesei lehetünk!
A 23.kerületi Török Flóris Általános Iskola 4.a osztálya a hála témát több órán is ” boncolgatta”, beszéltünk arról, hogy mi is az a hála, ki miért hálás. Erről csoportokban tablót is készítettek a gyerekek, illetve úgy döntöttünk, hogy egy kis filmet is készítünk. Már csak azért is, mert szeretnek szerepelni diákjaink.

Noszlopi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Magyarpolányi Kerek Nap Intézmény Egység
Ezt a plakátot sportoló leányok készítették. Többjüknek én vagyok az edzője is. Mivel órán nem fejezték be, engedtem nekik hazavinni, hogy reggelre hozzák vissza.
Remélem a fényképről is látszanak gondolataik.

Noszlopi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Magyarpolányi Kerek Nap Intézmény Egység
Ezt a plakátot egy fiú „brigád” találta ki. Sok ötlet közül ezt valósították meg.
Az előzetes feladatokban is nagyon aktívan részt vettek