Sajnos nem mindenki tudott részt venni betegség miatt a reklám elkészítésben, Hálás vagyok Rékának az elkészített videóért. Bízom benne, ha megnézitek a videót Ti is jobb kedvre derültök a mosolygós arcok láttán. 🙂 Ha ez történt, kérlek nyomj egy tetszik-et! Köszönöm. 🙂
A hála gyakorlása

Csorvási Gulyás Mihály Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Nyolcadikosok lévén elég nehéz rávenni a gyerekeket rajzolásra, ezért aztán közösen úgy döntöttünk, hogy megörökítjük a kezeinket és arra írjuk írjuk fel, mik is azok a legfontosabb dolgok, amiért hálásak vagyunk és persze azt is, hogy kinek. 🙂

Csorvási Gulyás Mihály Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Kicsit megkésve fogtunk hozzá a feladatokhoz. Nagyon élvezték a gyerekek a boldogságórákat, azonban még a feladatok elkészítésében nincs nagy aktivitás. Hálás vagyok Verának a lejegyzetelt hálatörténetéért. 🙂
Szabolcsveresmarti Kazinczy Ferenc Általános Iskola
A Szabolcsveresmarti Kazinczy Ferenc Általános Iskola 3. osztályos tanulóival veszek részt a programban, nagyon tetszett az első téma a hála. A gyerekek az édesanyjuknak voltak hálásak, ezt a témát jelenítették meg. A történet alapján mi is kiválasztunk minden nap egy gyereket, akihez kedvesek vagyunk. Nagyon boldogok a gyerekek, hogy részt vehetnek a programban.
Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ők az én vidám kis csapatom. Velük már így is jó a világ,de ezután még jobb lesz!
Szendehelyi Német Nemzetiségi Általános Iskola
Hálaszíveket készítettünk, egyik oldalára rajzoltak a gyerekek, a másik oldalára ráírtam, hogy mikor boldogok, miért hálásak a szüleiknek. Rajz közben igen komoly beszélgetés alakult ki a csoportban. Egy- egy idézet:
Lilla: ” Hálás vagyok Suginak, hogy lovacskásat játszik velem. Édesanyucinak és édesapucinak hálás vagyok, hogy gofrit sütnek nekem és esténként mesélnek az ágyamnál. ”
Berci: ” A hála az, amikor megköszönünk valamit, csak más nyelven. Például öleléssel, puszival, odabújással. Én nagyon boldog vagyok, amikor kakasos nyalókát kapok a szüleimtől. Ilyet csak ritkán kapok, különleges napokon. És hálás vagyok, amikor a nővéreim kártyáznak velem, apu meg leül hozzám legózni.”
Jancsi: ” Hát én akkor vagyok boldog és hálás, ha anyával rántott húst csinálhatok, apuval meg traktorost játszhatok.”
Az óra hitelességét növelve én is szavakba öntöttem a hálámat:
Vali néni: ” Én akkor vagyok boldog, ha együtt van a családom, és harmónia van körülöttem. Hálás vagyok a sorsnak, hogy jó férjem van. Nagyon szeretek jókat beszélgetni vele, tervezgetni és együtt főzni. Szép kis csokrokat kapok tőle, amiket a kertben szed, ilyenkor nagyon örülök.
Továbbá hálás vagyok, hogy jó főnököm van, aki támogatja a munkámba vetett hitemet, partnerként tekint rám, erőt ad és időnként még meg is nevettet.
Hálás vagyok, hogy ilyen aranyos kis osztályom van.”
A gyerekek mosolyogtak, rajzoltak, színeztek, hozzáfűztek okos gondolatokat az elhangzottakhoz. Nagyon is jól megértették, hogy otthon ők is hozzájárulhatnak a családi harmóniához, szüleik boldogságához.
Jancsi nyugtázta hogy igen, Mónika néni tényleg jó főnök lehet, mert mindig rámosolyog a gyerekekre a folyosón, akkor biztos a tanáriban is így van a tanárokkal.
Az óra végén öleléseket ajándékoztunk egymásnak.
Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
,,Megkérdezték, mi akarok lenni, ha nagy leszek, azt írtam: ,,boldog”.Azt mondták rosszul értelmezem a kérdést. Azt mondtam, rosszul értelmezik az életet.” / John Lennon/
Azt hiszem a fenti idézet teljesen kifejezi az élet legfontosabb célját. De jó volna, ha ezt mindenki értené is! Mindig is fontosnak tartottam az iskolai keretekben történő érzelmi nevelést. Ránk, pedagógusokra különösen nagy feladat hárul, hiszen a gyerekek több időt töltenek a hétköznapokban velünk, mint a szüleikkel. Ezért nekünk jó ,,Szülőként” kell bánni a ránk bízott csemetékkel. Óvni, védelmezi, nevelni, szeretni kell őket. Együtt sírni és nevetni velük. Élvezni az együtt töltött időt, adni és kapni sok-sok érintést, kedves gesztust és mosolyt. A boldogságprogram nagyszerű lehetőség ezek gyakorlására és az érzelmi intelligencia fejlesztésére. A HÁLA gyakorlása az első lépés, hogy elinduljunk a BOLDOGSÁG felé. Minden héten tartottunk egy boldogságórát. Rengeteget beszélgettünk, rajzoltunk, boldogság kupont készítettünk, hálatörténetet írtunk, szíveket osztogattunk, öleltünk és nevettünk. Most a hónap végén megkérdeztem őket, milyen változást éreznek magukon, és ezeket a válaszokat kaptam: figyelmesebb, segítőkészebb, türelmesebb, kedvesebb, vidámabb, kreatívabb, háziasabb, szorgalmasabb lettem. Titkosan választanak, maguk közöl egyvalakit, aki a KIVÁLASZTOTT lesz, és apró figyelmességekkel kedveskednek neki 3 napon át. Jó látni a szemükben az örömöt és lelkesedést. Szívünk repes az örömtől! Szeretettel várjuk az októberi feladatokat. / A feltöltött képen a faliújságunk látható a közös hálarajzunkkal /
A 25 gyerek közül 21 érezte úgy, hogy kedvenc ajándékáról készült alkotása kerüljön rá a közös rajzra is. Mostanában ezeknek örültek a legjobban…én pedig az 5.b-nek! 🙂
Rádi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A kuponok elkészítése után jól esett a szőnyegen szemünket behunyva arra a helyre gondolni, ahol nagyon jól éreztük magunkat.
Radó T.Általános Iskola és EGYMI
A győri Radó Iskolában már 5 osztályban folynak a Boldogságórák. A diákok nem egy osztály tanulói, mert csak a vállalkozó szelleműek álltak a kamera elé. Nagyon hálásak vagyunk nekik!