A pályázati időszak a 2024/25 tanévre/nevelési évre szeptember 30-án lezárult. Bármilyen kérdés esetén kérjük keress bennünket elérhetőségeinken.
Küldetésünk, hogy elősegítsük a gyerekek és fiatalok mentális egészségének és jóllétének fejlesztését, támogatva őket abban, hogy boldogabb és kiegyensúlyozottabb életet élhessenek.
A Boldogságóra Integrált Program az elmúlt 10 évben Magyarország legnagyobb óvodai és iskolai jóllét-stratégiák oktatását támogató szakmai közösségévé nőtte ki magát: jelenleg 1500 intézmény tagja a szakmai hálózatunknak, programjaink hatékonyságát pedig az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta.
Programjaink mind a tanárok, mind a gyermekek és fiatalok lelki jóllétével foglalkoznak, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújtanak! Jó kiegészítői lehetnek az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségükkel lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk.
A 2024/25-ös tanévre szóló Boldog Óvoda és Iskola pályázatunk teljesen ingyenes, továbbá a tanév során egy komplex keretrendszert teszünk ingyenesen elérhetővé a boldogságórás pedagógusok számára.
Elért eredményeink
1500+
7500+
Boldogságóra Program
csoport az országban
100 000+
Tudományosan bizonyított program
„A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük.”
Prof. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportjának vezetője
Miért tartsunk foglalkozásokat a gyermekeknek és a fiataloknak a boldogságról, jóllétről?
Kutatási eredmények megerősítik, hogy az óvodai-iskolai jóllétprogramok eredményesek az élettel való elégedettség növelésében, a depresszió megelőzésében és a jobb iskolai teljesítmény előremozdításában, de hatással vannak a kreatívabb gondolkodásmódra is.
A jóllét növelése és a pozitív iskolai tapasztalatok összefüggésbe hozhatók hosszú távú pozitív eredményekkel, például azzal, hogy a diákok kisebb valószínűséggel vesznek részt kockázatvállaló magatartásformákban (pl. alkohol és drog), és erős felkészültséget éreznek személyes törekvéseik megvalósítására (Furlong, Gilman és Huebner, 2014).
A diákok jóllétének növekedése bizonyítottan növeli a tanulás minőségét és mennyiségét, mivel a pozitívabb hangulat fokozza a diákok figyelmét és motivációját (Seligman, 2011).
6 bizonyított előny kutatások szerint
A depresszió és a szorongásos tünetek csökkenése
A jóllét általános növekedése
Nagyobb elégedettség az élettel
Növekedik a tanulás minősége és mennyisége
Kevésbé valószínű a kockázatvállaló magatartás
Kreatívabb gondolkodásmód
Komplex eszköztár, hogyan alkalmazzuk a pozitív pszichológiát az iskolákban, óvodákban
Az elmúlt 10 évben több ezer pedagógust támogattunk már abban, hogy a jóllét oktatásához eszközökkel, akkreditált képzésekkel és kidolgozott módszertannal járuljunk hozzá. Évről évre folyamatosan újabb és újabb programokat fejlesztünk. A 2024/25-ös tanévben egy komplex keretrendszerrel várjuk az intézményeket. Minden pályázó intézménynek biztosítjuk az alábbi programokhoz a segédanyagokat INGYENESEN!
Nézz bele ízelítő segédanyagainkba itt!
Boldogságóra Integrált Program: Keretrendszer a jóllét tanítási készségeihez
Négy különböző korcsoportra igazítva biztosítjuk a módszertani segédeszközöket:
3-6
évesek
6-10
évesek
10-14
évesek
14-18
évesek
Ismerd meg a programjaink tematikáit:
1. Boldogságnövelő stratégiák – Boldogságóra Alapprogram
10 témakör tudományos megalapozottsággal
1. A hála gyakorlása
Milyen elemekből épül fel az alapprogram?
2. Megküzdés a nehézségekkel: Boldogságóra Önbizalom Program
10 egymásra épülő témakör
1. Motiváló jövőkép
2. Pozitív énkép
3. Egészséges önbecsülés
4. Kiteljesítő erősségek
5. Feltétel nélküli önszeretet
6. Önmagunkkal való együttérzés
7. Fejlődési szemléletmód
8. Pozitív kapcsolatok
9. Inspiráló magabiztosság
10. Életre szóló önbizalom
Az Önbizalom Programhoz ingyenesen elérhetőek a mindfulness meditációink minden korosztály számára Tenki Réka és Szabó Kimmel Tamás elismert színészek tolmácsolásában.
3. Önismeret és kiteljesedés: Boldogságóra Erősség Program
A program során az alábbi erősségek megismerésére és fejlesztésére koncentrálunk különböző játékok, gyakorlatok, foglalkozástervek egyéni és csoportos projektmunkák és feladatok segítségével.
Milyen témakörökkel foglalkozik a program?
Könnyen megvalósítható gyakorlatok az alábbi területeken:
Karaktererősség alapú nyelvezet és gondolkodásmód kialakítása
Mások erősségeinek a felismerése és az azokról való gondolkodás
Saját erősségek azonosítása és az erről való gondolkodás fejlesztése
Az erősségek alkalmazása és gyakorlása
Közösség (csoport, osztály, intézmény) erősségeinek azonosítása, fejlesztése
4. Figyelem és érzelemszabályozás: Boldogságóra Mindfulness Program
Mindfulness meditációkat teszünk elérhetővé hanganyag formájában minden korosztály számára.
Hogyan támogatjuk a boldogságórás pedagógusokat?
- online letölthető, korosztályos segédanyagokkal
- aktív és támogató közöséggel
- lehetőséget biztosítunk a vonatkozó, 30 órás akkreditált továbbképzések elvégzésére
- rendszeres online klub alkalmakat szervezünk, ahol gyakorló kollégák osztják meg tapasztalataikat, ötleteiket
- a tanév során pályázatokat írunk ki a gyerekek részére élmény- és tárgyi ajándékokkal
- személyes találkozási lehetőségeket szervezünk
- működő mentorprogramunk keretében igény szerint mentori támogatást nyújtunk a foglalkozásokhoz
- 15% kedvezményt biztosítunk a Mental Focus kiadó kiadványainak vásárlásakor
A Boldogságóra Integrált Program a boldog élethez szükséges pszichés alapokat tárja fel, hozzájárul a résztvevő gyerekek személyiségfejlődéséhez és átadja számukra a jóllét megteremtéséhez és a kihívások legyőzéséhez szükséges eszközöket.
Miért érdemes nektek is csatlakozni a programokhoz?
Sokszínű, modern módszertani anyagokat biztosítunk, tudományosan igazolt elméleti háttérre alapozva.
Rendkívül gazdag gyakorlatbankhoz kínálunk hozzáférést, tele olyan – tantárgyakba is beépíthető – gyakorlattal, ami hozzájárul a gyermekek pozitív fejlődéséhez.
Teljes módszertani rendszereket sajátíthatnak el a programokban résztvevő pedagógusok.
Az intézmény a csatlakozás után nyilvánosan kommunikálhatja, hogy részt vesz bármelyik programunkban.
A szülők már külön keresik azokat az intézményeket, ahol érzelmi intelligencia fejlesztés, jóllét oktatás is zajlik.
Kevesebb szorongás
Kevesebb depresszió
Jobb viselkedés
Jobb jegyek
Több siker az életben
Jobb fizikai egészség
A programokban való részvétel „rejtett előnyei”
- gyors ütemben, látványosan javulhat az osztályközösség,
- pozitív változások következhetnek be az érzelem- és viselkedésszabályozás területén,
- csökkenhet az agresszió és a szorongás,
- folyamatosan javulhatnak a tanulmányi eredmények,
- a gyerekek együttműködőbbé válhatnak,
- a foglalkozások hangulata és a tanítás eredményessége is javulhat.
A pedagógusok számára óriási segítséget jelent, hogy készen kapnak egy keretrendszert, előre elkészített óravázlatokkal, amelyeket a saját igényeik szerint alakíthatnak.
A Boldogságóra Integrált Program szakmai vezetői:
Bagdi Bella
a Boldogságóra Program alapítója, szakmai vezetője, pszichológus, mindfulness tanár, jelenleg az ELTE Pszichológiai Doktori Iskola doktorandusz hallgatója
Prof. Dr. Bagdy Emőke
a Boldogságóra Program fővédnöke, klinikai szakpszichológus és pszichoteraputa, professor emeritus
prof. Oláh Attila
a Boldogságóra Program tudományos szaktanácsadója,
az ELTE Pozitív Pszichológia Laboratórium vezetője
Maradt még kérdésed? Hallgasd meg a pedagógusok és a gyerekek, fiatalok élménybeszámolóját!
Pedagógus beszámolók:
Bakonyi Borbála
Nagy Tünde Ilona
Karikó-Tóthné Puskás Gabriella
Sopos-Tűr Klára
Földiné Barna Andrea
Mit mondanak a gyerekek a boldogságórákról?
Félreértések, melyek visszatarthatnak attól, hogy pályázzatok
Nem akarok több munkát a nyakamba
A boldogságórák megtartása természetesen az elején igényel egy kis plusz felkészülési időt, de ha pályáztok, mi minden segítséget megadunk nektek az elinduláshoz. Rrengeteg ötletet, gyakorlatot kaptok, amit az órákba be tudtok építeni és a boldogságórák pozitív hatásának eredményeképpen a gyerekekkel is könnyebb lesz együttműködni, a program hosszútávon a ti munkátokat is megkönnyíti. Az adminisztrációs feladatokat pedig igyekeztünk a minimálisra csökkenteni, így csupán egy-egy fotót kell majd feltöltenetek a boldogságórákról a weboldalunkra, vagy választhatjátok az év végi beszámolót is.
Nem akar a tantestületben mindenki boldogságórát tartani
A pályázat benyújtásához és a cím elnyeréséhez tökéletesen elegendő, ha már legalább egy pedagógus kedvet érez hozzá és elkezdi a boldogságórákat megtartani az intézményetekben. Később aztán többen is csatlakozhatnak.
Nincs időnk minden héten boldogságórát tartani
Mi arra kérünk titeket, hogy legalább egy boldogságórát tartsatok meg egy hónapban, tehát nem kell minden héten beépíteni a boldogságórát az órarendbe. Természetesen, ha kedvet éreztek hozzá, akár minden héten is tarthattok, de ez tőletek függ.
Nem tudjuk a pedagógiai programba betenni
A pedagógiai programban legkésőbb szeptember 30-ig kell szerepelnie a Boldogságóra Programnak, tehát ráértek azt módosítani a következő tanév elején. Ha bármilyen problémába ütköztök ezzel kapcsolatban, keressetek minket nyugodtan az info@boldogsagora.hu e-mail-címen és segítünk.
Nyerje el a ti intézményetek is a Boldog Óvoda vagy Iskola címet!
Kik jelentkezhetnek a pályázatra?
Óvodák, általános iskolák, gimnáziumok, szakközépiskolák, alapfokú művészetoktatási intézmények, gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai intézmények, diákotthonok és kollégiumok, tanodák, család- és gyermekjóléti központok, gyermekotthonok, pedagógiai szakszolgálatok.
Válassz attól függően, hogy az intézményed már rendelkezik-e Boldog Iskola/Óvoda, Örökös Boldog Iskola/Óvoda címmel, vagy most szeretnétek első alkalommal elnyerni a Boldog Iskola vagy Óvoda címet!