A tevékenységet a Bagdi Bella: Boldog vagyok c. dal meghallgatásával kezdeményeztem, mely felkeltette a gyermekek érdeklődését. Azonnal körém gyűltek a gyermekek, hisz tudták, hogy egy újabb kalandos Boldogságórán vehetnek részt.
Elmondtuk a Boldog mondókát, amely kihagyhatatlan a Boldogságórákról. A Kapcsolódás című játékkal vezettem be a témát, amely során a „Boldog vagyok” című zenére mozoghattak a gyermekek, ha megállítottam a zenét valakivel össze kellett kapcsolódniuk a megadott instrukció szerint, és így mozoghattak tovább. Majd új párt kellett választaniuk. Arra ösztönöztem őket, hogy mindig mást válasszanak, ezzel is fejlesztve társas kapcsolataik fejlődését. A nagymozgásban jól elfáradtunk, és leültünk a szőnyegre. Elbáboztam nekik a Süni irigy lesz című mesét. Nagyon nagy érdeklődéssel figyelték. Mese után megfogalmazhatták gondolataikat arról, hogy miért is van szükségünk barátokra, mely során nagyon aktívak voltak. Sokszor rácsodálkozom arra, hogy mennyire éretten gondolkoznak a Boldogságórák témáiról, olyan csodálatos gondolatokat fogalmaznak meg, még a kisebbek is.
Végül egy „barátság” pókhálót készítettünk, amely során elmondták a gyermekek, hogy „azt szeretem benned…”. A barátaikról nagyon szép és változatos gondolatokat fogalmaztak meg, és ami nagyon fontos, hogy figyeltek egymásra és senki nem maradt üres kézzel, mindenki sorra került egy-egy pozitív gondolattal, amely nagy-nagy boldogsággal töltött el.
A tevékenységet csoportunk „barátság láncának” elkészítésével zártam, mely után a gyermekek elmondták, hogy kinek a kezét szeretnék fogni az alkotásunkon, így kialakult egy szép nagy „BOLDGSÁG KÖR”.
Társas kapcsolatok ápolása
Egymás lapjára rajzoltak a tanulók, zsírkréta helyett színes ceruza volt a választott eszköz, ezt valamiért jobban kedvelik.
Tetszett nekik, hogy egymás lapjára rajzolhatnak – körbejár a rajzlap- , de nehezen indult be eleinte a fantáziájuk. Mit rajzoljunk? kérdezgették. Majd bátrabbak lettek, az elkészült rajzoknak a következő címeket adták: – A falu
– Integető kéz
– Autópálya
– Virágos kert
Nagycsoportosaimmal különböző formákat, alakzatokat hoztunk létre úgy, hogy közben végig fogták egymás kezét. Ügyesen alkalmazkodtak egymáshoz és segítették társukat a megfelelő helyzet megtalálásához. Eleinte nehezebben ment a dolog, de hamar ráéreztek ennek a játéknak az örömére.
Középső csoportosaink pedig hajtogattak és színeztek egymásnak egy kis meglepetést, amit a másik gyermek jeléhez tettek az öltözőbe. Nagy volt az öröm, amikor rátaláltak ezekre.
Novemberi boldogságóra társas kapcsolatok
Első feladatként tisztáztuk, hogy mit jelent a társas kapcsolatok fogalom az 1/9.D osztályban, majd minden tanuló kapott egy papírt és el kellett készíteniük az ő társas kapcsolataik „fáját”. Ezután összeszedtük, hogy miért fontosak a társas kapcsolatok, valamint hogy mit lehet tenni a kapcsolataink minőségének javításáért. Majd mindenki keresett egy idézetet vagy dal ami a kapcsolatokról szól, és átbeszéltük, hogy ki melyiket választotta és miért.
Valószínűleg felcseréltem a témákat. A társas kapcsolatokat választottam. A témát a mindenkori relaxációval indítottam. Majd beszélgettünk, hogy a gyerekekkel ,hogyan is köszöntik egymást afelnőttek, ha találkoznak. A mese meghallgatásához nem volt türelme a csoportnak. Színezéssel zártam le a téma feldolgozását, melyet kiállítottam a csoportszobában.
Valószínűleg felcseréltem a témákat. A társas kapcsolatokat választottam. A témát a mindenkori relaxációval indítottam. Majd beszélgettünk, hogy a gyerekekkel ,hogyan is köszöntik egymást afelnőttek, ha találkoznak. A mese meghallgatásához nem volt türelme a csoportnak. Színezéssel zártam le a téma feldolgozását, melyet kiállítottam a csoportszobában.
Valószínűleg felcseréltem a témákat. A társas kapcsolatokat választottam. A témát a mindenkori relaxációval indítottam. Majd beszélgettünk, hogy a gyerekekkel ,hogyan is köszöntik egymást afelnőttek, ha találkoznak. A mese meghallgatásához nem volt türelme a csoportnak. Színezéssel zártam le a téma feldolgozását, melyet kiállítottam a csoportszobában.
Székesfehérvári Kossuth Lajos ÁLtalános Iskola
A barátság mindig hálás téma. A kiskamaszoknál különösen felértékelődnek a barátok, a csoporthoz tartozás.
A társas kapcsolatok nagyon fontosak, ezért a csoporton belül mi is nagy hangsúlyt fektetünk a kapcsolatok kialakítására és ápolására is. A könyv feladait végeztük el a Boldogságórák keretében. Elkészítettük a barátságkörünket, amit összetudtunk kapcsolni a testünk témahéttel, hiszen azáltal, hogy megformázta mindenki magát, gyakorolhatta az emberábrázolást is. A kézfogó formák feladat helyett kézfogással megkérdeztük a mellettünk ülőtől, hogy: „Kis barátom, hogy vagy?”. A mozgás foglalkozáson párt választva, egymásra „támaszkodva” különböző formában kellett a labdát eljuttatni egyik oldalról a másikra. Fontos volt az együtt működés, az összehangolt feladatvégzés, mely során figyelni kellett a másikra, meg kellett próbálni vele együtt mozogni.
Mivel november utolsó hetében a Mikulásvárással teltek a napok, még be tudtunk egy kis barátság ábrázoló tevékenységet iktatni. Készíthettek barátságszivet kis állatokkal (maci, rénszarvas vagy pingvin). Arra hívta fel a figyelmet ez a kis ábrázolós tevékenység, hogy ahhoz, hogy egy szív, ami szeretet jelképezi, kialakuljon, kell egy társ és egy összefonódott, szoros kapcsolat.
Természetesen meghallgattuk és eltáncoltuk Bagdi Bella. Ha boldog vagy, mutatsd meg mindenkinek c. dalát. Jó volt együtt mozogni, kiabálni, táncolni.
Felkerült a Boldogság várához vezető lépcsősorra a Társas kapcsolatok jele is.
A novemberi hónapban a barásággal, a baráti kapcsolatok alakulásával és hangultával foglalkozzunk.
Elmeséltem a tavaszi ébresztő című versikét. Aztán megbeszéltük, hogy milyen lehet a barlangban, mit érezhetünk stb.
Készítettünk egy barátsàghőmérőt ahol mindenki megnevezte a barátjàt, és elmondta, hogy az ő kapcsolatuk hol helyezkedik el.
Ezek utàn közösen baràtság karkötőt készítettünk amit mindenki átadhatott a barátjának!