A nyolcadik osztályban a novemberi társas kapcsolatok ápolása témakörben a következő cím született meg Összetartozó izé.
A novemberi boldogságórát elkészítette és feltöltötte: dr.Beleznayné Váradi Anett Eszter
Társas kapcsolatok ápolása
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A társas kapcsolatok témát a „Kis barátom, hogy vagy?”- játékkal indítottuk, majd arról beszélgettünk, hogy miért jó ha vannak barátaink, mit szoktunk együtt csinálni, miért jó együtt lenni. Kislány és kisfiú figurákból elkészítettük a barátságláncot, majd ezt követően a barátokkal közösen alkottunk, játszottunk, mert az mindig boldogsággal tölt el bennünket.
A társas kapcsolatok hónapjában többször beszélgettünk arról, hogy kinek milyen a kapcsolata a szüleivel, testvéreivel, a szomszéd gyerekekkel, a tanító nénikkel, konyhás nénikkel, a portás bácsikkal. Kipróbáltuk azt a feladatot, hogy mindenki továbbadta megkezdett rajzát és társuk alkotását folytatták tovább, majd megint cseréltünk, addig, amíg a 7 színből mindegyiket használták a gyerekek. Néhányan viccesnek találták a feladatot és jól szórakoztak, de volt, akit megviselt, hogy az alkotásából neki nem tetsző alak lett. A feladat alatt megtapasztalták, hogy mennyire mások vagyunk, más látásmóddal, elképzeléssel és hogy néha nehéz elfogadni társaink véleményét. Egy másik délutánon elkészítették képeslapjukat egy társuknak, akitől bocsánatot akartak kérni, fel akarták vidítani vagy csak örömöt akartak szerezni neki.
A gyerekek megtanulták, hogyan figyelhetnek egymásra jobban, miért fontos ez. Körkérdéssel ismerték meg egymás aznapi hangulatát, és annak kiváltó tényezőjét.
Társas kapcsolatok ápolása
Novemberi beszámoló
Élményekben, feladatokban, programokban bővelkedő hónapot zártunk novemberben is.
Boldogságórákon sokat beszélgettünk arról, társas kapcsolatainkat miképp ápolhatjuk. Egy szoros barátság hogyan hat a boldogságunkra. Osztályközösségünkben mit tehetünk, hogy jól érezzük magunkat. Megtanultuk, hogy a kudarcokat is könnyebben átvészelhetjük, ha megértő társak, barátok vesznek körül.
Több Boldogságórát is tartottunk a hónap során. A foglalkozásokon sokat játszottunk, mókás játékok, versengések kísérték a téma feldolgozását. A közös élmény, a jó hangulatban együtt töltött idő, segítették kis osztályközösségünk építését, barátságok elmélyülését.
Többször meghallgattuk, elénekeltük és eltáncoltuk a hónap dalát.
Nagyon sikeres volt a „Micsoda alakok” feladat. A „a kézről kézre körbejáró” rajzlapok, amikre egy-egy megadott színnel csak pár másodpercig „alkothatott” mindenki, a végére megteltek. Vidám, szeretettel teli, „Együtt lenni jó!” érzést tükröző képpé változtak. Élvezték a tanulóim. A havi faliújságunkat ezek a rajzok díszítették, valamint kiegészítettük egy különleges BARÁTSÁG felirattal.
A hónap témakörét a mesék segítségével is körbejártuk. Elolvastuk, elbáboztuk „A nyuszi, az őzike meg a répa” című mesét, meseillusztrációt is készítettünk.
A hónap egyik legkedvesebb élménye a Barátság-karkötőhöz fűzödik. Ezt az élményt az egyik kisfiúnak köszönhetjük, aki avval lepte meg a gyerekeket, hogy barátság-karkötőt készített mindenki számára. Nagyon hálásak voltunk neki, de méginkább az ötletért. Onnantól nem volt megállás, rajzoltak az ügyes kezek, készültek a karkötők, üzeneteket küldtek rajta egymásnak a barátok. Büszkén viselték a karjukon a barátság jelképét.
A javasolt gyakorlatok közül megvalósítottuk a „Hajtogattam Neked!” képeslap készítő feladatot is. Mindenki a kedve szerint készített szüleinek, vagy testvérének, barátjának meglepetés képeslapot, amelyben kis üzenettel fejezte ki köszönetét, háláját. A mi képeslapjainknak a lap közepén pörgő szívecske adta a különlegességét.
Az iskolai programok e hónapban is kínáltak számunkra örömteli perceket. A tűzoltóságon jártunk, ahol nagyon jól érezték magukat a gyerekek.
Nagyon boldogok voltak tanulóim, mikor elárultam nekik a nagy örömhírt, hogy az október végén beküldött beszámoló alapján elnyertük a „Hónap csoportja” címet. Megnézegettük újra az októberi fotókat, felidéztük a legkedvesebb pillanatokat.
A novemberi hónapunk igen sűrű programokkal telt. Elsősorban meghallgatuk a hónap dalát, amiből a gyerekek már következtettek, mi lesz a téma, majd egy kis keresztrejtvényt fejtettek, amiben a megfejtés a szeretlek szó volt, ami a szív hangja volt. Egyik alkalommal párokban egy memóriajátékot játszottunk, készítettünk egy társas kapcsolatokról szóló plakátot, de volt olyan is hogy párokban legóztunk.A gyerekek saját magukról készítettek egy önarcképet, lerajzolták a szemük színét, leírták a hobbijukat, a belső és külső tulajdonságaikat. Nagyon jó hangulatban telt a novemberünk, a gyerekek minden percét élvezték.
A társas kapcsolatok fogalmával meséken keresztül ismerkedtünk meg.
Közösségünkben nagyon fontosnak tartjuk a baráti kapcsolatok kialakítását, ápolását.
Ezen cél érdekében a születésnapok megünneplésére kiemelt figyelmet fordítunk.
Meghitt hangulatot teremtünk, közösen énekelünk a szülinaposnak, személyesen felköszöntjük, megölelgetjük, megajándékozzuk.
Elsősök lévén több óvodából érkeztek osztályunk tanulói, néhányan barátokként érkeztek ugyan, de a legtöbb baráti kapcsolat ebben a tanévben köttetett. Meséken, történeteken keresztül ismerkedtünk a társas kapcsolatokkal, ezen belül is a barátság fogalmával. Tapasztalataik alapján próbálták szavakba önteni, mit is jelent ez számukra, illetve illusztrálták is rajzaikkal. Ezzel kapcsolatosan a „magány” is szóba került. Ezen órákon arra törekedtem, hogy érezzék milyen fontos a társas kapcsolatok ápolása, megtartása, s hogy milyen személyiségformáló hatással bír. A gyerekek spontán megnyilatkozásai számomra visszaigazolása volt a Boldogság órák jótékony hatásásról.
Elsősök lévén több óvodából érkeztek osztályunk tanulói, néhányan barátokként érkeztek ugyan, de a legtöbb baráti kapcsolat ebben a tanévben köttetett. Meséken, történeteken keresztül ismerkedtünk a társas kapcsolatokkal, ezen belül is a barátság fogalmával. Tapasztalataik alapján próbálták szavakba önteni, mit is jelent ez számukra, illetve illusztrálták is rajzaikkal. Ezzel kapcsolatosan a „magány” is szóba került. Ezen órákon arra törekedtem, hogy érezzék milyen fontos a társas kapcsolatok ápolása, megtartása, s hogy milyen személyiségformáló hatással bír. A gyerekek spontán megnyilatkozásai számomra visszaigazolása volt a Boldogság órák jótékony hatásásról.
Elsősök lévén több óvodából érkeztek osztályunk tanulói, néhányan barátokként érkeztek ugyan, de a legtöbb baráti kapcsolat ebben a tanévben köttetett. Meséken, történeteken keresztül ismerkedtünk a társas kapcsolatokkal, ezen belül is a barátság fogalmával. Tapasztalataik alapján próbálták szavakba önteni, mit is jelent ez számukra, illetve illusztrálták is rajzaikkal. Ezzel kapcsolatosan a „magány” is szóba került. Ezen órákon arra törekedtem, hogy érezzék milyen fontos a társas kapcsolatok ápolása, megtartása, s hogy milyen személyiségformáló hatással bír. A gyerekek spontán megnyilatkozásai számomra visszaigazolása volt a Boldogság órák jótékony hatásásról.